Toon posts:

Nieuwe autospeakers

Pagina: 1
Acties:
  • 836 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers!

Ik ben van plan om een nieuw stelletje speakers in mijn bolide te installeren, alleen ben op zoek naar advies!
Ik wil graag low budget speakers. Heb lopen zoeken op internet en kwam deze tegen: http://www.coolsound.nl/product/18666/jvc_cs_v426.
Nu vroeg ik me af of hier een redelijk geluid uit komt en of ik deze op elke radio kan installeren

Alvorens bedankt mijn broeders!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 19:41

JT

VETAK y0

Wat heb je zelf al beluisterd? Wij kunnen niet beslissen wat jij mooi vind klinken.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
JT schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:26:
Wat heb je zelf al beluisterd? Wij kunnen niet beslissen wat jij mooi vind klinken.
http://www.sony.nl/produc...4#pageType=TechnicalSpecs

Deze net in de halfords gehoord, kwam behoorlijk mooi geluid uit!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2009 16:06 ]

• JT

JT

VETAK y0

Prima toch? Ga je die halen als je niet verder naar andere merken wilt luisteren :)

[ Voor 46% gewijzigd door JT op 10-08-2009 16:24 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 15:40:
[...]

http://www.sony.nl/produc...4#pageType=TechnicalSpecs

Deze net in de halfords gehoord, kwam behoorlijk mooi geluid uit!
Nogal een verschil met de 10cm speakertjes die je eerst wou,weet je zeker dat je ze in je auto kwijt kan?

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Verwijderd

Topicstarter
kendo schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 16:32:
[...]

Nogal een verschil met de 10cm speakertjes die je eerst wou,weet je zeker dat je ze in je auto kwijt kan?
Ik ben er achter gekomen dat 10cm speakers geen/weinig bass zullen geven. Dus ik zou die grotere speakers in de hoedenplank kwijt kunnen?

Ik denk dat ik toch maar op zoek ga naar andere speakers, ik ben er achter gekomen dat ik beter drieweg speakers kan zoeken? Ovale?

Heeft iemand misschien tips?
Ook tips voor het plaatsen van de speakers zijn welkom :)

Wie kent deze speakers: http://www.pijlaudio.nl/s...iewItem.asp?idProduct=411 ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2009 17:45 ]

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-02 12:03
Zoek eerst eens uit wat je wil, wat je budget is en wat er uberhaupt in je auto past. Zomaar even ergens luidsprekers in schroeven schiet helemaal niet op en is zonde van je centen.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik wil:
Speakers met mooi geluid, en vooral een duidelijke bass (niet extreem, gewoon lekker in het gehoor)
Wat er in past:
Hoedenplank kan ik verbouwen.
Budget:
Als het maar niet extreem duur is.

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

ACID-dude

Make More Music!

Wat voor auto heb je? Hoe wat zijn de afmetingen en conditie van je huidige luidsprekers? Wat voor autoradio/versterker? In ieder geval zul je met die 6"x9" in je hoedenplank al wat vooruitgang boeken. Die dingen leveren inderdaad geen extreme bas, zijn niet extreem duur, vervormen niet al te belachelijk snel (zolang je geen marquant prut koopt) en zijn goed te installeren.
Overigens is de kans klein dat je hier iemand treft met relevante ervaring met die specifieke luidsprekers die je aanhaalt. Je kunt beter wat reviews gaan opzoeken. Neus maar even rond op: www.rondevries.nl

[ Voor 21% gewijzigd door ACID-dude op 10-08-2009 17:57 ]

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Verwijderd

Topicstarter
ACID-dude schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 17:56:
Wat voor auto heb je? Hoe wat zijn de afmetingen en conditie van je huidige luidsprekers? Wat voor autoradio/versterker? In ieder geval zul je met die 6"x9" in je hoedenplank al wat vooruitgang boeken. Die dingen leveren inderdaad geen extreme bas, zijn niet extreem duur, vervormen niet al te belachelijk snel (zolang je geen marquant prut koopt) en zijn goed te installeren.
Overigens is de kans klein dat je hier iemand treft met relevante ervaring met die specifieke luidsprekers die je aanhaalt. Je kunt beter wat reviews gaan opzoeken. Neus maar even rond op: www.rondevries.nl
Auto: Toyota Starlet :D
Afmetingen huidige speakers + conditie: 10cm en standaard basloze prut.
Autoradio: Die bij de auto kwam, met cassette speler (cassette adapter = mp3 naar radio :D )
Bedankt voor de site rondevries!
Geen extreme bas maar wel een mooie bas neem ik aan :o ?

• JT

JT

VETAK y0

Met een standaard radio'tje? Vergeet het maar. Ga eens langs bij Ron de Vries of een andere speciaalzaak, kom daarna weer eens terug in dit topic. Ik en vele met mij zouden het waarderen als je eerst zelf moeite doet.

Als je dat wilt doen dan kan je net zo goed op de reviews af gaan die op de site van RdV staan.

[ Voor 32% gewijzigd door JT op 10-08-2009 19:32 ]

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zelf ook onderzoek aan het doen, ik vroeg me alleen of jullie tips hadden aangezien ik zelf totaal geen verstand van auto stereos e.d. heb.
Ik ga nu wrs een 2ehands sony radiotje met aux-in aanschaffen, en http://www.pijlaudio.nl/s...iewItem.asp?idProduct=411 .

Goede keuze?

• JT

JT

VETAK y0

Ik zal het nog 1 maal vertellen: of iets voor jou een goede keuze is zal je nooit weten tot je er zelf naar luistert. Dus ga naar een car hifi winkel ofzo.

Ecodan warmtepomp

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:53
BlazinAsian, we willen je best helpen, maar op deze manier is dat onmogelijk. Omschrijf duidelijk wat je wensen en budget zijn, geef daarna aan waartussen je twijfelt en we kunnen je helpen. Op deze manier blijf je maar met mogelijkheden komen, waarvan je wilt weten hoe de geluidskwaliteit is. Dan zul je toch echt zelf moet bepalen. Zoals JT al aangaf, ga dus eens naar een Car HiFi winkel o.i.d., en ga luisteren... als je dan nog twijfelt, dan weet je ons te vinden :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.