*Excuus voor typefout in de titel het moet zijn hal.dll
*Ben inmiddels de hele ochtend al bezig om het probleem van de missing hal.dll aan het verhelpen.
Maar tot nu toe nog niet gelukt.
Het betreft een laptop Compaq Presario V6000 serie.
Microsoft Windows XP Media Center Edition 2005 (staat op de sticker van de laptop)
Als ik de laptop aanzet krijg ik dus 2 meldingen: De eerste is met 1 seconder weer weg er staat iets over boot.ini. De 2e melding:
Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:
<windows-hoofdmap>\system32\hal.dlll
Installeer het bovengenoemde bestand opnieuw.
Ik heb met nlite de SATA drivers aan een willekeurige Windows XP cd toegevoegd en gebrand zodat ik windows kan herstellen repareren (R)
Ik weet alleen niet op welke schijf windows geinstalleerd staat.
Ik krijg 1: D:\MiniNT als optie.
Als ik dan expand doe vraagt hij of ik het bestand wil overschrijven.
expand E:\i386\hal.dl_ D:\MiniNT\system32
Als ik vervolgs de laptop herstart blijf ik dezelfde foutmelding krijgen hal.dll...
Bootcfg
Als ik bootcfg /list kies krijg ik: Er zijn geen opstartvermeldingingen die kunnen worden weergegeven.
bootcfg/ rebuild: hier vind hij weer de D:\MiniNT en kies ik voor J.
Dan de indetificatie. Aangezien ik niet precies weet welk besturingssysteem er opstaat omdat het niet mijn eigen laptop is loop ik hier vast.
Ik heb al hetvoglende geprobeerd:
Mircrosoft Windows XP Media Center Edition
Mircrosoft Windows XP Media Center Edition 2005
Mircrosoft Windows XP Professional
Mircrosoft Windows XP Home Edition
Geef de optie voor opstarten van het besturingssysteem op: /fastdetect
Dan krijg ik de volgende foutmelding:
Fout: kan de geselecteerde opstartvermelding niet aan de opstartlijst toevoegen.
Als ik bootcfg /default kies krijg ik 1 optie met de naam van het besturingssyteem:
Microsft Windows XP Media Center Edition.
opties voor het laden /fastdetect
Locatie D:\MiniNT
Als ik deze vervolgens toevoeg krijg ik weer:
Fout: kan de geselecteerde opstartvermelding niet aan de opstartlijst toevoegen.
Hoe kan ik dit verhelpen?
*Ben inmiddels de hele ochtend al bezig om het probleem van de missing hal.dll aan het verhelpen.
Maar tot nu toe nog niet gelukt.
Het betreft een laptop Compaq Presario V6000 serie.
Microsoft Windows XP Media Center Edition 2005 (staat op de sticker van de laptop)
Als ik de laptop aanzet krijg ik dus 2 meldingen: De eerste is met 1 seconder weer weg er staat iets over boot.ini. De 2e melding:
Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:
<windows-hoofdmap>\system32\hal.dlll
Installeer het bovengenoemde bestand opnieuw.
Ik heb met nlite de SATA drivers aan een willekeurige Windows XP cd toegevoegd en gebrand zodat ik windows kan herstellen repareren (R)
Ik weet alleen niet op welke schijf windows geinstalleerd staat.
Ik krijg 1: D:\MiniNT als optie.
Als ik dan expand doe vraagt hij of ik het bestand wil overschrijven.
expand E:\i386\hal.dl_ D:\MiniNT\system32
Als ik vervolgs de laptop herstart blijf ik dezelfde foutmelding krijgen hal.dll...
Bootcfg
Als ik bootcfg /list kies krijg ik: Er zijn geen opstartvermeldingingen die kunnen worden weergegeven.
bootcfg/ rebuild: hier vind hij weer de D:\MiniNT en kies ik voor J.
Dan de indetificatie. Aangezien ik niet precies weet welk besturingssysteem er opstaat omdat het niet mijn eigen laptop is loop ik hier vast.
Ik heb al hetvoglende geprobeerd:
Mircrosoft Windows XP Media Center Edition
Mircrosoft Windows XP Media Center Edition 2005
Mircrosoft Windows XP Professional
Mircrosoft Windows XP Home Edition
Geef de optie voor opstarten van het besturingssysteem op: /fastdetect
Dan krijg ik de volgende foutmelding:
Als ik bootcfg /default kies krijg ik 1 optie met de naam van het besturingssyteem:
Microsft Windows XP Media Center Edition.
opties voor het laden /fastdetect
Locatie D:\MiniNT
Als ik deze vervolgens toevoeg krijg ik weer:
Hoe kan ik dit verhelpen?
[ Voor 8% gewijzigd door Phasis op 10-08-2009 14:01 . Reden: Fout in titel ]