Ik heb de FAQ gelezen en met google en de GoT zoek functie ben ik er ook niet uit gekomen.
Het Systeem:
Mobo: Acer F80M-2 (nForce4)
NIC's: nForce (Onboard), Realtek RTL8139 (PCI) en een ADMtek AN983 (PCI).
Het probleem:
De PC van een kennis kon sinds kort geen verbinding meer maken met het www en er zouden de nodige Virii en Trojans op staan, even naar de PC gekeken en ik kwam al snel tot de conclusie dat er een 'fake' AV programma op stond (Personal Antivirus).
Dat programma verwijderd (Ook uit register), maar daarmee was het probleem van de verbinding niet opgelost.
Wat heb ik geprobeerd:
Drivers (ook chipset drivers) opnieuw geinstalleerd.
NIC vervangen (2x).
Router pingen (De doelhost is niet beschikbaar.).
IP adres handmatig ingesteld (192.168.2.10x), hij geeft dan wel aan dat ie verbonden is maar als ik m'n router ping krijg ik een Time-out.
"Melding weergeven als deze verbinding beperkte of geen verbindingsmogelijkheid heeft" afgevinkt, dat werkte dus ook niet.
Firewall en AV uitgezet.
Release, renew mocht ook niet baten.
Nieuwe netwerkkabel geprobeerd.
Netwerkkabel van eigen PC aangesloten om evt. problemen met de router uit te sluiten.
WinsockxpFix en lspix gedraaid.
De PC krijgt om een of andere reden geen IP adres (169.x.x.x range) en ik heb geen idee meer hoe ik het op moet lossen.
Iemand nog ideeën?
Update:
Nieuwe installatie gedaan + alle updates (op een andere HDD) en beide NIC's (Onboard + ADMtek) werken zonder problemen (Zoals ik wel verwachte).
Het Systeem:
Mobo: Acer F80M-2 (nForce4)
NIC's: nForce (Onboard), Realtek RTL8139 (PCI) en een ADMtek AN983 (PCI).
Het probleem:
De PC van een kennis kon sinds kort geen verbinding meer maken met het www en er zouden de nodige Virii en Trojans op staan, even naar de PC gekeken en ik kwam al snel tot de conclusie dat er een 'fake' AV programma op stond (Personal Antivirus).
Dat programma verwijderd (Ook uit register), maar daarmee was het probleem van de verbinding niet opgelost.
Wat heb ik geprobeerd:
Drivers (ook chipset drivers) opnieuw geinstalleerd.
NIC vervangen (2x).
Router pingen (De doelhost is niet beschikbaar.).
IP adres handmatig ingesteld (192.168.2.10x), hij geeft dan wel aan dat ie verbonden is maar als ik m'n router ping krijg ik een Time-out.
"Melding weergeven als deze verbinding beperkte of geen verbindingsmogelijkheid heeft" afgevinkt, dat werkte dus ook niet.
Firewall en AV uitgezet.
Release, renew mocht ook niet baten.
Nieuwe netwerkkabel geprobeerd.
Netwerkkabel van eigen PC aangesloten om evt. problemen met de router uit te sluiten.
WinsockxpFix en lspix gedraaid.
De PC krijgt om een of andere reden geen IP adres (169.x.x.x range) en ik heb geen idee meer hoe ik het op moet lossen.
Iemand nog ideeën?
Update:
Nieuwe installatie gedaan + alle updates (op een andere HDD) en beide NIC's (Onboard + ADMtek) werken zonder problemen (Zoals ik wel verwachte).
[ Voor 6% gewijzigd door KILLorBE op 10-08-2009 16:48 ]