[Exact Compact 2003] Kan geen verbinding maken met SQLServer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamianW
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-06 16:22
goedemiddag tweakers,

Exact draaide een hele tijd zoals het zou moeten doen, helaas is er plotseling iets gebeurd waardoor exact deze foutmelding geeft:

Source: C:\Dev\e4slayer_392.dll\edb.cpp (line 3953)
Cannot connect with 'DRIVER={SQL Server};Server=Marjellchen\SQLEXPRESS;Database=001;TRUSTED_CONNECTION=YES'.

[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][DBMSLPCN]SQL Server existiert nicht oder Zugriff verweigert.
[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][DBMSLPCN]ConnectionOpen (Connect()).
SQL State: 08001
DB error: 17
EDL error: An error has occurred in the execution of the ODBC function 'SQLDriverConnect'.
Unable to connect to server ''.

weet iemand misschien wat ik moet doen om dit op te lossen

ik draai op vista sp 1 en het gaat om sql 2005, exact 2003

foutmelding is dus SQLEXPRESS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamianW
nee maar dit is gewoon exact op 1 pc en niet in een groep ofzo zoals daar beschreven word, en ik wil niet doorverwezen worden naar een probleem maar wil een oplossing op deze foutmelding gegeven door excel 2003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-06 15:14
De machine met als naam Marjellchen staat uit, of de firewall op die machine is dicht gezet of SQL Server is niet meer op die machine geinstalleerd, of de SQL Server op die machine staat zo geconfigureerd dat deze geen TCP/IP sessies meer toestaat (komt soms door een Windows Update), of de usernames/wachtwoorden op de machines lopen niet meer gelijk, of ...

[ Voor 10% gewijzigd door Xiphalon op 10-08-2009 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als je een gerichter antwoord wil hebben (iets dat trouwens met veel aardigere woorden kan worden gevraagd dan DamianW in "Excel SQLserver", dat nodigt bepaald niet uit om je nog te helpen), geef dan even meer en meer heldere informatie over de situatie en over de troubleshoot-opties die je al hebt geprobeerd :)

Heb je het nu over Exact, of over Excel? Dat scheelt nogal. Als Exact: welke dan? Ik ken geen Exact 2003, wel o.a. een Exact Globe 2003 (maar ook een Exact Compact 2003, als ik Google mag geloven). En, zie de tips van darkmage, check de bereikbaarheid van de DB-server even.

Welkom op GoT trouwens!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Exact heeft mooie koppelingen voor Excel, denk dat het daar fout gaat.
Belangrijke vraag is dan natuurlijk: Doet exact het zelf wel of krijg je alleen problemen met de koppeling naar excel?
Rest mij nog de vraag waarom je geen contact opneemt met Exact Software voor een dergelijk pakket, neem aan dat je hier geen risico mee wil lopen en je ook iets aan je jaarlijks af te dragen onderhoudskosten wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

DamianW schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 13:13:
nee maar dit is gewoon exact op 1 pc en niet in een groep ofzo zoals daar beschreven word, en ik wil niet doorverwezen worden naar een probleem maar wil een oplossing op deze foutmelding gegeven door excel 2003
Of je leest even door welke verschillende problemen zijn aangegeven en welke oplossingen erbij staan :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamianW
ja sorry jongens maar ik had haast en ik was daar al op gekomen via google maar dat bracht geen oplossing, dus was ik geirriteerd.

de verwarring met exact en excel komt omdat ik het niet gebruik maar mijn ouders, exact compact 2003 is het programma, en we hebben exact al gebeld maar die konden geen oplossing vinden! zelfs niet als zij in onze computer keken.

daarom dacht ik dat jullie meerwetenden er meer over wisten en over oplossingen beschikken. mijn excuses daarvoor dat ik niet zo netjes was in mijn woordkeuze.

het betreft dus bij het openen van exact compact 2003 hij geeft dan aan dat hij geen verbinding kan maken. firewalls heb ik al uitgezet om het dan opnieuw te proberen, ook SQL 2005 sp 3 heb ik opnieuw geinstalleerd maar bij het einde kwam hij tot dezelfde conclusie als exact, geen verbinding.

Dus als iemand een oplossing weet met een soort stappenplan zullen mijn ouders en ik erg dankbaar zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamianW
ow en exact 2003 compact draait alleen op deze laptop, en heeft administratierechten. en heeft het gewoon gedaan tot dat die ineens niet meer kon connecten, of dit te maken heeft met wijziging in de verbinding van internet, of een mogelijke windowsupdate, ik heb geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamianW
neimand die hier een antwoord op weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Laatst online: 20-10-2020
Draait de database wel?
Wat doe je voordat het probleem optreed?
Heb je misschien een screenshot ter verduidelijking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:20
Zoals L4m0r al zegt, maak eens een screenshot. En is er geen specifieke gebeurtenis vlak voordat het niet meer werkte? Verder, zet eens de firewall/virusscanner (of allebei) uit op de Database. Kun je trouwens pingen naar de DB?
SQL Server existiert nicht oder Zugriff verweigert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Geen Excel, dus ik verplaats het topic OFF => Serversoftware en ik pas de topictitel even aan (was: 'Excel SQLserver', dit is wat duidelijker).

Ik neem aan dat je na het installeren van SQL server 2005 express de juiste passwords en poorten hebt afgestemd met de instellingen van Exact. Kijk dan even of je er met 'de hand' in komt, dus buiten Exact om. Kijk ook even in het event log. En check of alle benodiogde services wel draaien (m.n. dus de DB).

offtopic:
Gebruik ajb de edit-knop ipv. het plaatsen van een nieuwe post als je binnen 24 uur iets wil toevoegen. Het wordt op deze manier wat onoverzichtelijk, en omhoog'schoppen' is niet netjes voor de anderen met vragen :)

[ Voor 20% gewijzigd door F_J_K op 11-08-2009 12:31 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Draai eens de SQL BPA, misschien geeft die nuttige info. Zijn de MSSQL$EXACT en andere services wel gestart als je via services.msc kijkt? http://www.microsoft.com/...E3FBD05E63&displaylang=en

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamianW
tis al verholpen, bedankt.

topic closed:)

[ Voor 18% gewijzigd door DamianW op 11-08-2009 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En, wat was het nou? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamianW
eerst alle poorten openen voor sql stonden alleen zo dat ze van mij uit konden zenden maar niet konden ontvangen, toen de files weer attachen met een programma, wat ik eerst moest downloaden, daarna compact 2003 updaten, toen de database updaten omdat deze weer verouderd was en toen deed alles het weer..

dat exact er zelf niet op komt om de poorten te controleren.. maar ik had de firewall/virusscaner kompleet uit gezet en toen deed die het nog niet dus moest ik maar even zoeken.

maar het is gelukt:)
Pagina: 1