Thinkpad R50p POST niet

Pagina: 1
Acties:

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als ik mijn Thinkpad R50p wil aanzetten gaat alleen het power lampje branden, geen beeld, geen fan en geen piep. Dit is een aantal maanden geleden begonnen, toen werkte hij alleen als er hij al een paar uur aan de voeding lag, maakte niet uit of dat met of zonder accu erin was. Als hij dan werkte werkte hij ook zonder accu.

Dat is vervelend. Wat heb je al geprobeerd?

Ik heb al rondgekeken op GoT en Thinkpad fora en daarna heb ik geprobeerd:
Voeding vervangen
Opstarten met 1 DIMM, in beide DIMM sloten
Helemaal schoongemaakt aan de binnenkant
CPU opnieuw geplaatst

En na aanleiding van een oud topic op GoT de koeler van de videokaart opnieuw geplaatst en stevig aangedrukt tijdens het booten.

Verwijderd

Ik zou IBM/Lenovo eens gaan bellen, dit klinkt heel erg als een moederbord wat er geen zin meer in heeft en vervangen moet worden.

• Ares408
  • Niet online
Ik ben zelf ook erg bang voor een dood moederbord. Maar het ding is al een hele tijd buiten garantie en ik hoopte hier op een briljant idee van een mede GoTter.

Verwijderd

Tsja, je zou de bios een keer kunnen resetten maar meer kan je al niet meer doen volgens mij.

• Ares408
  • Niet online
BIOS reset heeft geen effect.

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ares408 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 12:37:
Als ik mijn Thinkpad R50p wil aanzetten gaat alleen het power lampje branden, geen beeld, geen fan en geen piep. Dit is een aantal maanden geleden begonnen, toen werkte hij alleen als er hij al een paar uur aan de voeding lag, maakte niet uit of dat met of zonder accu erin was. Als hij dan werkte werkte hij ook zonder accu.

Dat is vervelend. Wat heb je al geprobeerd?

Ik heb al rondgekeken op GoT en Thinkpad fora en daarna heb ik geprobeerd:
Voeding vervangen
Opstarten met 1 DIMM, in beide DIMM sloten
Helemaal schoongemaakt aan de binnenkant
CPU opnieuw geplaatst

En na aanleiding van een oud topic op GoT de koeler van de videokaart opnieuw geplaatst en stevig aangedrukt tijdens het booten.
Heb je wat aan de "ThinkPad R50/p, R51 - Hardware Maintenance Manual" ? :)

http://www.thinkwiki.org/wiki/Category:R50p:
Resources

* ThinkPad R50/p, R51 - Hardware Maintenance Manual (July 2005) (3,783,392)
Link naar de missende/niet-aanwezig zijnde pdf: http://download.lenovo.co...s/mobiles_pdf/39t6190.pdf

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• Ares408
  • Niet online
Die heb ik. Zonder maintenance manual zijn laptops altijd een beetje lastig uit elkaar te halen. Nog steeds trouwens, mijn handen zijn veel te groot.

Manual geeft als oplossing bij dit probleem DIMM opnieuw plaatsen of moederbord vervangen.
Pagina: 1