Het probleem kwam naar voren toen ik Windows Server 2008 wilde installeren en dit tergend traag ging.
Ik heb toen XP x64 geinstalleerd en dit ging wel goed maar vond het systeem toch nog erg traag met reageren.
Dit zijn de specs:
MSI Fuzzy GME965 (met laatste BIOS updates)
Socket P Intel T9300 CPU (2,5 GHZ, 6MB cache, 800FSB)
2 x 2GB ValueRAM (Kingston 4GB 667MHz DDR2 Non-ECC CL5 DIMM (Kit of
KVR667D2N5K2/4G)
36GB HDD WD Raptor
Hitachi DVD-RAM S-ATA
Toen heb ik SiSoft Sandra gedraaid en was het al snel duidelijk dat er iets mis was met het functioneren van de CPU.
Heb eerder ook de T7100 en de T5250 geprobeerd met weinig beter resultaat en leg de schuld op het moment bij het moederbord.
---edit
Na meer testen heb ik van iemand een 1GB geheugen bankje geleend en deze geplaatst. Het systeem werkte hierna meteen soepel en snel. Ook bij het terug plaatsen van 1 van de bankjes van het originele geheugen werkte het systeem weer soepel.
Zodra ik weer 2 reepjes plaats gaat het meteen weer mis. Zowel mijn 2 x 2GB kit als een combinatie van 1GB + 2GB kit.
Iemand enig idee wat ik er aan kan doen?

Fotos toegevoegd van de BIOS

CPU-Z screenshots toegevoegd:

Ik heb toen XP x64 geinstalleerd en dit ging wel goed maar vond het systeem toch nog erg traag met reageren.
Dit zijn de specs:
MSI Fuzzy GME965 (met laatste BIOS updates)
Socket P Intel T9300 CPU (2,5 GHZ, 6MB cache, 800FSB)
2 x 2GB ValueRAM (Kingston 4GB 667MHz DDR2 Non-ECC CL5 DIMM (Kit of
KVR667D2N5K2/4G)
36GB HDD WD Raptor
Hitachi DVD-RAM S-ATA
Toen heb ik SiSoft Sandra gedraaid en was het al snel duidelijk dat er iets mis was met het functioneren van de CPU.
Heb eerder ook de T7100 en de T5250 geprobeerd met weinig beter resultaat en leg de schuld op het moment bij het moederbord.
---edit
Na meer testen heb ik van iemand een 1GB geheugen bankje geleend en deze geplaatst. Het systeem werkte hierna meteen soepel en snel. Ook bij het terug plaatsen van 1 van de bankjes van het originele geheugen werkte het systeem weer soepel.
Zodra ik weer 2 reepjes plaats gaat het meteen weer mis. Zowel mijn 2 x 2GB kit als een combinatie van 1GB + 2GB kit.
Iemand enig idee wat ik er aan kan doen?

Fotos toegevoegd van de BIOS
CPU-Z screenshots toegevoegd:

[ Voor 48% gewijzigd door astute op 10-08-2009 22:08 ]
Pickle Rick!