Toon posts:

[MS SBS2003] Exchange inrichten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

ik zit even in dubio,
Ik heb hier een SBS2003 server, waar ik mail op moet gaan instellen.
Er zijn een stuk of 6 domeinen die ik via MX-records ga definieren. Dit moet geen probleem opleveren, alleen de DNS-verwijzingen moeten nog even worden doorgevoerd.

Daarnaast heb ik nog 2 mailboxen die pop3 zijn, en van een externe partij afkomen. Deze kan ik dus niet omzetten naar MX. Deze mailboxen moeten allebij naar elk een aparte gebruiker toegesplitst worden. Zij moeten ook onder het emailadres van de pop3boxen mail kunnen verzenden. Dus bijvoorbeeld : teunaldo@abc.nl moet ook mail kunnen verzenden vanaf teunaldo@abc.nl
Het liefst laat ik dit wel via de server lopen, omdat je dan geen gezeur hebt met als je mail wilt verzenden als je een keer ergens anders zit.

Weten jullie hier een goede oplossing voor ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2009 10:11 ]

• Subigo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-12-2025
Hoi,

Binnen SBS2003 kun je gebruik maken van de POP3 connector.
De server controleert dan voor je of er mail in de POP3 box staat.
nadeel is dat de hoogste frequentie hiervan 15 minuten is.

Je kan in de outlook client ook gewoon het POP3 account toevoegen en de domein postbus van de gebruiker als gegevens locatie instellen. voordeel hiervan is dat de gebruiker zelf op "verzenden / ontvangen" kan klikken.

Mooiste is wellicht de combinatie van beide.

3rd party software is er ook (bijvoorbeeld GFI mailessentials heeft ook een pop3 connector) maar zou niet nodig moeten zijn onder SBS.

Groet,

Subigo.

[ Voor 5% gewijzigd door Subigo op 10-08-2009 11:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Yep, ik weet dat ik gebruik kan maken van de pop-connector.
Maar hoe ga ik het zover krijgen dat de mail van teunaldo@abc.nl alleen bij teunaldo terecht komt. en dat hij zijn mail ook daadwerkelijk verstuurt met teunaldo@abc.nl
+ dan ook hetzelfde voor diederik@def.nl

• Subigo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-12-2025
Ok. Ik leg het even voor mijzelf uit :P

Je hebt een gebruiker op het bedrijfs netwerk. kees.
kees heeft als email Kees@bedrijf.nl
Nu wil je dat Kees ook mail kan versturen als Kees@mijnpop3.nl

Als dit is wat je wil, dan kan dat volgens mij wel. (ik doe dit even uit mijn geheugen, en ik drink nogal veel dus ... :P )

Je voert in exchange via de pop3 connector de account toe, zodat ook 's nachts de mailbox wordt leeggetrokken.
In Outlook voer je naast het domein email account het POP3 account toe, deze laat je de mail afleveren in de domein postbus van de gebruiker (al dan niet in een apparte folder) en vervolgens kan de gebruiker kiezen met de "van" knop in outlook onder welk account hij mail verstuurd.

Ik denk zelfs dat je het pop3 account als standaard in kan stellen zodat, tenzij anders aangegeven, alle mail met dat account wordt verstuurd.

Groet,

Subigo

Verwijderd

Topicstarter
Oke, het is dus niet mogelijk dat de mail via de server wordt verstuurd?
Dus dat de mail deze route volgt :

client -----> Server ----> Versturen via POP3Connector

en dat de mail binnenkomt via :
Inkomende mail POP3Connector -----> Server ------> Client

Daar zat ik zelf aan te denken.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 12:30:
Dus dat de mail deze route volgt :
client -----> Server ----> Versturen via POP3Connector
Een POP3Connector verzendt nooit.
verzenden gebeurt via SMTP of intern transport binnen Exchange.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Oke dat snap ik. Misschien zeg ik het iets verkeerd... Maar in Exchange kan ik instellen dat de mail die vanaf pop3 komt, verstuurt wordt via Exchange ? Of heb ik het nu helemaal mis ?
Of moet ik per werkstation de SMTP-server laten verzenden ?
Ik heb zelf nog niet veel ervaring met Exchange en Pop3.. Liefst doe ik alles via MX, maar dat is hier helaas niet mogelijk.:S
Pagina: 1