stereo naar mono 3,5mm jack

Pagina: 1
Acties:

• Hammer
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hallo Mensen,

Na het lezen van dit draadje wil ik dus mijn headset, de razor barracuda, van een andere mic gaan voorzien. Ik heb al een uurtje google erop zitten, maar ik kan (in nederlandse webwinkels) géén 'stereo naar mono 3,5mm. Jack vinden. Het enige dat wel te vinden is, is de mono naar stereo jack, en daar heb ik niets aan...

Misschien dat jullie in een winkel shoppen waar ik nog niet aan gedacht heb of die ik nog niet gevonden heb?

Het idee erachter is dus de verschrikkelijk waardeloze microfoon van de headset te vervangen door een goedkopere, maar betere microfoon. Eigenlijk triest dat dit moet (aangezien de barracuda voor rond de 80 euro verkocht wordt!) maar het geluid van dat ding in games is geweldig. doordat er een aparte aansluiting op de barracuda zit waar de mic in moet, kun je microfoons van andere headsets niet zo maar ompluggen, en heb je dus die ene adapter nodig.

Of hebben jullie misschien een andere oplossing hiervoor? (Voor stand-alone microfonen voel ik niets)

Alvast bedankt!

Verwijderd

Zelf solderen ? Het gaat tenslotte om maar 3 draadjes.

'n Beetje tweaker draait daar zijn hand niet voor om ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2009 09:14 ]

• Hammer
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 09:06:
Zelf solderen ? Het gaat tenslotte om maar 3 draadjes.
Ik ben nog niet zo handig met de soldeerbout, en voel er weinig voor om de headset uit elkaar te halen; dat ding is nog niet zo oud, en als garantie noodzakelijk is, dan wil ik die wel nog kunnen claimen.

Verwijderd

Hammer schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 09:09:
[...]

Ik ben nog niet zo handig met de soldeerbout, en voel er weinig voor om de headset uit elkaar te halen; dat ding is nog niet zo oud, en als garantie noodzakelijk is, dan wil ik die wel nog kunnen claimen.
Ik doelde eigenlijk meer op zelf 'n convertertje solderen, vaak zitten op apparaten aangegoten stekkers en koperdraad met nylon erin gevlochten zodat solderen nogal omslachtig wordt en je al heel snel de boel sloopt. Vraag wel even na of het slimmer is om in de converter 1 of meerdere diode's te solderen.

Verwijderd

Het probleem dat je hebt is me niet helemaal duidelijk, je hebt een 3.5mm stereojack aan je microfoon zitten en die wil je aansluiten op een 3.5mm monojack socket, klopt dat?
Als de contacten niet omgepoold zijn (dus tip en ring in plaats van sleeve en tip ofzo) kan je lijkt me gewoon inpluggen, tenzij (en ik denk dat je dat probleem hebt) het contact van de 3.5mm jacksocket precies op de band tussen sleeve en ring valt. Wat je dan zou kunnen doen is met geleidende lijm de ring en de sleeve aan elkaar lijmen, misschien zelfs eerst de band ertussen wegvijlen/snijden.
Je kan dat natuurlijk ook met een soldeerbout doen, maar de chroom coating op veel van die stekkertjes hecht niet echt, bij een gouden zou het moeten kunnen, maar moet je wel een hoog genoeg vermogen bout hebben en niet perongeluk de draadjes in de stekker kortsluiten door de hitte...

• Hammer
  • Niet online
@ Roadrunner; sorry, op dit gebied ben ik nog vrij a-technisch, en mijn kennis mbt. de 3.5mm jack is beperkt. Ik weet dan ook niet precies wat je bedoelt, maar het probleem is eigenlijk: quote (van het draadje in TS (link was stuk, heb ik nu gefixed)

"The trick to this is that the microphone (and possibly the jack) uses a stereo 3.5mm TRS connector and said connector has continuity between the ring and the sleeve - in other words, it acts just like a mono plug. Unfortunately, the jack on the headset seems to be built specifically for mono plugs, and as such, stereo plugs that use the ring connector aren't going to work at all - you'll just get electrical noise, and nothing else"

@Cybervee: Ja, maar zoals gezegd; solderen is niet zo mijn ding; veel liever heb ik zo'n kant-en-klaar connector + mic, dan ben ik voor een paar euro klaar, maar ik kan m in nederland (nog) niet vinden)

[ Voor 12% gewijzigd door Hammer op 10-08-2009 10:37 ]

Verwijderd

code:
1
2
3
4
___  _
 | \/ \
_L_/\_/
S R  T

Wat ze zeggen in het topic is dus dat als je microfoon tussen de R en de T aangesloten zit, hij niet werkt omdat het tweede contact in de socket niet op de R, maar op de S zit.
Aangezien een microfoon maar 2 aansluiting heeft is er altijd een ongebruikt contact.
Je kan dus zoeken naar een microfoon met een mono stekker, een met de S en de T als contacten, of een stukje aluminium folie om de S en de R samen wikkelen zodat ze contact maken. Dit laatste is natuurlijk niet erg charmant, maar moet (bij goed contact) gewoon werken.

• Hammer
  • Niet online
Bedankt; ik zal eens op zoek gaan naar een mono-microfoon; misschien dat ik dat makkelijker kan vinden dan het eerder genoemde stekkertje! Mocht dat niets worden, dan zal ik mij eens verder verdiepen in de S-en en T-en ^^
Pagina: 1