[Java] CLI argumenten worden niet afgedrukt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:56

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Bitrate.java:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
    public static void main(String args[]) {
        System.out.println("test");
        for (String s: args) {
            System.out.println(s);
        }

}

Ik krijg het bovenstaande niet werkend als ik met de cmd.exe van windows bovenstaande file uit wil voeren. Er komt gewoon geen resultaat.

Package: NewBitrate
Java file: Bitrate.java
main class: NewBitrate.Bitrate
full path naar jar file: C:\Users\Twan\Documents\NetBeansProjects\ACLICalculator\dist\ACLICalculator.jar

ik open cmd.exe en tik in :
C:\Users\Twan\Documents\NetBeansProjects\ACLICalculator\dist\ACLICalculator.jar
resultaat: niks

java -jar en javaw -jar helpen ook niet want deze worden niet herkend:
javaw wordt niet herkend als een interne
of externe opdracht, programma of batchbestand.

Ik heb wel vaker problemen met CLI java apps. Normaal werken ze als ik direct de jar aanroep maar het wil gewoon niet werken. Ik zie ook niet wat ik verkeerd doe. Wie kan mij helpen?

Editor: NetBeans 6.5.1

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik ga ervan uit dat arrays op dezelfde manier genoteerd worden in java als in .NET, maar moet in de constructor niet (String[] args) staan ipv (String args[])?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Boeboe schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 00:41:
Ik ga ervan uit dat arrays op dezelfde manier genoteerd worden in java als in .NET, maar moet in de constructor niet (String[] args) staan ipv (String args[])?
Klopt. Normaal krijg je dan een Compile error maar schijnbaar mag het hier allebei. Nu ik het veranderd heb werkt het nog steeds niet. Geen resultaat in cmd.exe

Edit: String args[] is aangemaakt door NetBeans zelf. Maar String[] args word ook wel eens door NetBeans gecreëerd. Is denk ik afhankelijk van het type project.

[ Voor 16% gewijzigd door Twazerty op 10-08-2009 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 08:25
java en javaw moet je natuurlijk wel aanroepen vanuit de java binaries directory.
C:\Program Files\Java\jre6\bin oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Shagura schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 00:48:
java en javaw moet je natuurlijk wel aanroepen vanuit de java binaries directory.
C:\Program Files\Java\jre6\bin oid.
Dat werkt wel maar is niet de bedoeling. Ik heb hier andere java programma's die kan ik gewoon uitvoeren door de jar direct aan te roepen zonder java -jar

Dat zijn dan wel GUI apps maar dat moet niets uitmaken???

Ook op school word er altijd java -jar ingetikt zonder naar de java folder te gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Twazerty op 10-08-2009 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
Je kan ze natuurlijk altijd toevoegen aan je PATH als je niet de hele tijd de dir wil typen:
http://java.sun.com/docs/...al/environment/paths.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de jar zo oproept zonder java(w) uit te voeren, dan wordt de .jar 'geopend'. De open-actie (d.i. een registerinstelling) voor .jar bestanden is het uitvoeren van 'javaw bestandsnaam.jar'. Hierbij worden geen verdere parameters doorgegeven.

Verder als java/javaw op zich niet werken (niet gevonden worden), dan staat je bin\ directory van je java installatie niet in pad; wat normaal wel het geval is als je een java runtime installeert.

Eerst eens uitzoeken hoe de CLI (cmd.exe) werkt voor je CLI programma's gaat maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 01:06:
Als je de jar zo oproept zonder java(w) uit te voeren, dan wordt de .jar 'geopend'. De open-actie (d.i. een registerinstelling) voor .jar bestanden is het uitvoeren van 'javaw bestandsnaam.jar'. Hierbij worden geen verdere parameters doorgegeven.

Verder als java/javaw op zich niet werken (niet gevonden worden), dan staat je bin\ directory van je java installatie niet in pad; wat normaal wel het geval is als je een java runtime installeert.

Eerst eens uitzoeken hoe de CLI (cmd.exe) werkt voor je CLI programma's gaat maken?
javaw is dus het probleem. Pakt inderdaad geen parameters. In Java Control Panel staat het pad naar de JRE gewoon ingesteld. De bedoeling is dat dit java CLI programmatje gebruikt gaat worden in andere programma's waaronder in mijn eigen AVCHDCoder (90% leunt op cmd.exe dus weet wel degelijk hoe cmd.exe werkt)

Heb hier een ander programma wat ik zo run:
"C:\Users\Twan\Downloads\BDSup2Sub.jar" "C:\Users\Twan\Downloads\input.sup"

hierbij word de parameter gewoon meegenomen. Hoe krijg ik zoiets dan voor elkaar? Nu worden bij mij alleen de jar geopend en niet de parameters meegenomen. In beide gevallen gebruik ik geen java -jar.

Edit: Zodra ik de jar wrap in een exe (met Launch4j) dan werkt het gewoon.
Edit2: Op Mac OS werkt java -jar /Users/tw/Desktop/ACLICalculator.jar <parameters> uitstekend :)

[ Voor 5% gewijzigd door Twazerty op 10-08-2009 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twazerty schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 01:26:
dus weet wel degelijk hoe cmd.exe werkt)
PATH is een behoorlijk essentieel onderdeel van cmd.exe anders...

Hoe maak je je jar precies? Als je wat class files in een .jar zipt heb je ook een manifest nodig dacht ik (die aangeeft welke class in de jar gestart moet worden).

-jar op zich is hetzelfde als -classpath. Het is de bedoeling dat je het oproept als "java -jar <jarfile.jar> <klasse>", hierbij wordt dan die klasse gestart en ev. in de jar gekeken om de <klasse>.class te vinden.

Als je het programma als "jarfile.jar <parameters>" wil kunnen oproepen, zal je een manifest nodig hebben, vermoed ik.

-edit: waar ik net aan denk, Als je het oproept met "jarfile.jar" dan wordt javaw.exe gebruikt, en dat is geen consoleprogramma (in tegenstelling tot java.exe), dus je System.out.println uitvoer wordt gewoon weggegooid (of in iedere geval niet naar de aanroepende cmd.exe gepasst). De handigste manier is denk ik om de opdrachtregel die je programma start (met java.exe dus) ergens in een batch file te stoppen die gemakkelijk aanroepbaar is.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2009 03:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Ik creëer mijn jar file met netBeans zelf. Een manifest word er ook gewoon aan toegevoegd. In eerste instantie kreeg ik een manifest error omdat ik vergeten was mijn Main class te selecteren. Maar zoals in de TS staat heb ik die al ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Boeboe schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 00:41:
In Java zijn beide manieren een valide definitie van een array. Maar volgens mij heeft String[] args de voorkeur.

[ Voor 6% gewijzigd door Remus op 10-08-2009 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:31

Salandur

Software Engineer

wat ik nog niet terug heb gezien is dat er een nogal belangrijk verschil is tussen java.exe en javaw.exe. Een OS opent bij de ene namelijk wel een console (java.exe0 en de andere niet (javaw.exe). Op het moment dat je geen console hebt, zie je de uitvoer naar System.out en System.err niet. Java registreerd javaw.exe als default voor jar-files, dus meestal heb je geen console.

Als je dus een console nodig hebt, wat meestal het geval is bij CLI, dan kan dit het beste doen via een cmd scherm of een .cmd scriptje. Zorg er dan wel voor dat java.exe gevonden kan worden via de PATH variabele.

@tencoryn: blijkbaar overheen gelezen

[ Voor 3% gewijzigd door Salandur op 10-08-2009 10:30 ]

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Salandur schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 10:19:
wat ik nog niet terug heb gezien is dat er een nogal belangrijk verschil is tussen java.exe en javaw.exe. Een OS opent bij de ene namelijk wel een console (java.exe0 en de andere niet (javaw.exe). Op het moment dat je geen console hebt, zie je de uitvoer naar System.out en System.err niet. Java registreerd javaw.exe als default voor jar-files, dus meestal heb je geen console.
Dat zei ik toch net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
Twazerty schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 01:26:
[...]

javaw is dus het probleem. Pakt inderdaad geen parameters. In Java Control Panel staat het pad naar de JRE gewoon ingesteld. De bedoeling is dat dit java CLI programmatje gebruikt gaat worden in andere programma's waaronder in mijn eigen AVCHDCoder (90% leunt op cmd.exe dus weet wel degelijk hoe cmd.exe werkt)

Heb hier een ander programma wat ik zo run:
"C:\Users\Twan\Downloads\BDSup2Sub.jar" "C:\Users\Twan\Downloads\input.sup"

hierbij word de parameter gewoon meegenomen. Hoe krijg ik zoiets dan voor elkaar? Nu worden bij mij alleen de jar geopend en niet de parameters meegenomen. In beide gevallen gebruik ik geen java -jar.

Edit: Zodra ik de jar wrap in een exe (met Launch4j) dan werkt het gewoon.
Edit2: Op Mac OS werkt java -jar /Users/tw/Desktop/ACLICalculator.jar <parameters> uitstekend :)
Je PATH heeft niks te maken met de java control panel, maar is een windows environment variable die je instelt in Control panel -> System -> Advanced tab -> Environment Variables button (in XP). Deze wordt toch echt niet geinstalleerd bij een standaard JRE installatie, dus je zal zelf het pad naar de java bin directory in de PATH moeten zetten.

Maar wat is nou het probleem verder? Javaw pakt gewoon parameters hoor, maar als je op een jar file dubbelklikt geef je natuurlijk nooit parameters mee... Je kan ze meegeven zoals gewoonlijk met de cmd line (zie de java tutorial) of met een shortcut oid. Leef je uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
Shagura schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:46:
[...]

Je PATH heeft niks te maken met de java control panel, maar is een windows environment variable die je instelt in Control panel -> System -> Advanced tab -> Environment Variables button (in XP). Deze wordt toch echt niet geinstalleerd bij een standaard JRE installatie, dus je zal zelf het pad naar de java bin directory in de PATH moeten zetten.

Maar wat is nou het probleem verder? Javaw pakt gewoon parameters hoor, maar als je op een jar file dubbelklikt geef je natuurlijk nooit parameters mee... Je kan ze meegeven zoals gewoonlijk met de cmd line (zie de java tutorial) of met een shortcut oid. Leef je uit.
Het is helemaal niet nodig om je path in te stellen voor Java. De Java installer plaatst java.exe en javaw.exe in de System32 folder (dus in je path), die bepalen dan vervolgens adhv de registry waar de Java versie staat die ze moeten opstarten.
Dit werkt zo aangezien je in principe met een willekeurige(?) java.exe / javaw.exe ook een oudere/andere java versie kunt starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Shagura schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:46:
[...]

Ik lees de tekst even letterlijk:
The user enters command-line arguments when invoking the application and specifies them after the name of the class to be run. For example, suppose a Java application called Sort sorts lines in a file. To sort the data in a file named friends.txt, a user would enter:

java Sort friends.txt
Als ik "a user would enter:" lees dan zou ik toch echt denken dat je "java Sort friends.txt" intikt zonder andere handelingen. Maar dat is wat nu niet werkt. Ok jar files worden geopend met javaw.exe by default. Dit doe ik door alleen de jar aan te roepen zonder verdere handelingen. Maar dan worden println's niet afgedrukt. Dat is wat ik juist wel wil. Zodra ik hem wrap in een exe doet het wel wat ik wil. Ik kan dan zonder verdere handelingen direct de exe uitvoeren met parameters. Deze worden dan ook mooi afgedrukt. Zoals ik al zei werkt het uitstekend op Mac OS. (java -jar "file.jar" <parameters>) Maar dit zelfde truuckje werkt hier op geeneen pc. Terwijl ik toch altijd lees dat ik niet meer hoef te doen als java -jar enz.

Komt misschien over alsof ik niet lees maar ik heb toch echt het gevoel dat het makkelijker moet kunnen zonder gezijk. O-) Ik wil niet naar de java directory willen gaan en println's moeten gewoon afgedrukt worden. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn???? Als het zonder gezijk werkt op Mac OS verwacht ik dat dat ook onder windows kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Twazerty schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 18:56:Als het zonder gezijk werkt op Mac OS verwacht ik dat dat ook onder windows kan.
Ja, want Mac OSX en Windows staan er al jaren om bekend precies hetzelfde te zijn qua gebruiksvriendelijkheid ;)

Maar ontopic: een jar starten zoals jij dat doet gaat prima, javaw.exe wordt dan gestart. Bij een GUI programma zie je dan een GUI, bij een CLI programma zie je dan NIKS, omdat de input en output van javaw NIET worden gekoppeld aan een console (daarom zie je ook geen Command Prompt window verschijnen, waar je dat met java.exe wel ziet).

Bij jou werkt het commando "java -blah" niet omdat java.exe niet op het PATH gevonden kan worden. Normaal gesproken zet de installer van de JDK of de JRE een java.exe in C:\WINDOWS\System32 (of een andere map die al op het PATH staat). Nu dat om welke reden dan ook niet zo is (welke JDK/JRE gebruik je?), is de simpelste oplossing de bin directory van de JDK/JRE alsnog op het PATH zetten. Dan kan je, net als op de Mac, "java -jar ..." doen.

Oftewel: PATH zetten/uitbreiden. Dit gaat via Control Panel->System->Advanced System Settings.
Dan naar het Advanced tabblad en dan rechtsonderaan Environment Variables klikken.
Maak vervolgens in "User variables for Twan" een nieuwe variabele genaamd JAVA_HOME aan en geef die de waarde C:\Program Files\Java\jdk1.6.0_15 (pas aan naar waar jij jouw versie van Java hebt staan).
Zoek vervolgens in het lijstje System variables de variabele Path op en Edit... die.
Voeg vóór wat er al staat het volgende toe: %JAVA_HOME%\bin;
Sluit alle vensters af en (belangrijk!) start een nieuwe Command Prompt.

Edit: heb net nog eens even zelf de meest recente JDK geinstalleerd en het lijkt erop dat op Vista (mogelijk vanwege UAC) er geen java/javaw executables meer in C:\WINDOWS\... worden geplaatst. Je moet dus sowieso je Path even goed zetten als je Java op de command line wil gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 10-08-2009 19:39 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Herko_ter_Horst schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 19:16:
[...]
Edit: heb net nog eens even zelf de meest recente JDK geinstalleerd en het lijkt erop dat op Vista (mogelijk vanwege UAC) er geen java/javaw executables meer in C:\WINDOWS\... worden geplaatst. Je moet dus sowieso je Path even goed zetten als je Java op de command line wil gebruiken.
jdk1.6.0_13 en jre6 (Tevens Update 12 dacht ik) Update 15

Dat is dus geen optie. Dat zou betekenen dat externe programma's allerlei truucen uit moeten halen om het werkend te krijgen. Dat gaan we dus niet doen. Dit werkt enorm veel frustraties en ellende op. Dat kan ik nu al vertellen.

Heb maar 1 optie. Zowel een exe voor windows uitbrengen en de jar voor linux en Mac OS. Dan werkt het allemaal zonder problemen.

De gebruiksvriendelijkheid van Windows en Mac OS heeft er niets mee te maken. Sun moet gewoon zorgen dat het werkt op Windows Vista en 7(?) zonder fratsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
Herko_ter_Horst schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 19:16:
[...]
Dat doet de JDK dan ook niet, maar de JRE installer (die overigens wel in de JDK installer ingebouwd zit). Ik heb eergisteren Java 6 Update 14 geïnstalleerd (zowel x86 als x64) en ik heb zowel in mijn System32 als in mijn SysWOW64 folder java.exe, javaw.exe en javaws.exe. Ik weet wel dat JDK installer voor 6 Update 10 t/m 12 (dacht ik, 13 zou ook kunnen) problemen hadden met het launchen van de ingebouwde JRE installer.

Ik heb Vista 64 en UAC staat aan.

[ Voor 10% gewijzigd door Remus op 10-08-2009 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Remus schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 20:08:
[...]

Dat doet de JDK dan ook niet, maar de JRE installer (die overigens wel in de JDK installer ingebouwd zit). Ik heb eergisteren Java 6 Update 14 geïnstalleerd (zowel x86 als x64) en ik heb zowel in mijn System32 als in mijn SysWOW64 folder java.exe, javaw.exe en javaws.exe. Ik weet wel dat JDK installer voor 6 Update 10 t/m 12 (dacht ik, 13 zou ook kunnen) problemen hadden met het launchen van de ingebouwde JRE installer.

Ik heb Vista 64 en UAC staat aan.
Bij mij staan ze alleen in de SysWOW64 folder. En heb gisteren de JRE geupdate naar update 15. Ook Vista 64 bit hier. Werkt op mijn laptop ook niet en volgens mij op mijn windows 7 machine ook niet. Effe proberen zometeen. Maar iig teveel problemen om de gok te wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
@Remus: de JRE installer werd bij mij keurig gestart. De executables staan idd in de SysWOW64 folder (daar had ik niet gekeken), alleen zit die niet op het PATH... Het blijkt een bekende bug m.b.t. Vista 64-bit te zijn.

@Twazerty: wat moet het programma verder gaan doen? Is Java WebStart een optie om de boel te distribueren?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Het is een heel eenvoudig programmatje. Je geeft wat parameters mee en je krijgt een bitrate terug. Word gebruikt icm AVCHD programma's om de bitrate uit te rekenen. Ik zal hem zelf integreren in mijn eigen AVCHDCoder maar ik hoop dat ook enkele andere programma's mijn module gaan gebruiken. Bijna alle belangrijke programma's op videogebied zijn CLI (x264, audiotools enz). Bovenop deze module heb ik zelf nog een gui gebouwd. (AVCHDCalculator is er al maar dan zonder deze module)

Voorbeeld van een commandline:
ACLICalculator.exe --duration 6000 --output DVD+R-DL --subtitles-size 22575371 --audio-size 672000000 --audio-types 448+448"

En resultaat is bv:
10128

That's it :) Basic but effective.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
Herko_ter_Horst schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 21:59:
@Remus: de JRE installer werd bij mij keurig gestart. De executables staan idd in de SysWOW64 folder (daar had ik niet gekeken), alleen zit die niet op het PATH... Het blijkt een bekende bug m.b.t. Vista 64-bit te zijn.

@Twazerty: wat moet het programma verder gaan doen? Is Java WebStart een optie om de boel te distribueren?
SysWOW64 is de 32 bits 'System32' en staat alleen op het path (als System32) binnen een 32 bits context, CMD is een 64 bits context en kijkt dus alleen in System32 (de echte).

Als je dus Java wil draaien zonder je path aan te passen, dan moet je de 64 bits JRE installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
Twazerty schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:52:
Het is een heel eenvoudig programmatje. Je geeft wat parameters mee en je krijgt een bitrate terug. Word gebruikt icm AVCHD programma's om de bitrate uit te rekenen. Ik zal hem zelf integreren in mijn eigen AVCHDCoder maar ik hoop dat ook enkele andere programma's mijn module gaan gebruiken. Bijna alle belangrijke programma's op videogebied zijn CLI (x264, audiotools enz). Bovenop deze module heb ik zelf nog een gui gebouwd. (AVCHDCalculator is er al maar dan zonder deze module)

Voorbeeld van een commandline:
ACLICalculator.exe --duration 6000 --output DVD+R-DL --subtitles-size 22575371 --audio-size 672000000 --audio-types 448+448"

En resultaat is bv:
10128

That's it :) Basic but effective.
Je zal inderdaad of een wrapper moeten gebruiken (bijvoorbeeld Tanuki) of een batch file om de applicatie te starten zodat de output op de console wordt afgedrukt.
De commandline opties komen overigens wel gewoon door naar het programma. Het afdrukken werkt alleen niet aangezien er geen koppeling is met de console. Als je dus geen output via de console hoeft te doen, dan is er verder geen probleem natuurlijk.
Pagina: 1