Toon posts:

zwart scherm na driver update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem. Ik heb recent de nieuwste nvidia drivers geïnstalleerd maar aangezien de nvidia display niet werkte bij deze versie wilde ik de vorige versie weer installeren.

Ik heb de oude drivers verwijderd en DriverSweeper gebruikt. Toen ik de computer opnieuw opstartte om de nieuwe drivers te installeren kreeg ik enkel een zwart scherm. Het lijkt zelfs alsof ik niet in veilige modus kan opstarten (ik probeerde F8 te drukken na het opstarten maar het scherm blijft zwart). Ik krijg wel het Windows geluid te horen dus de computer start normaal op.

Bij vorige driver-updates heb ik nooit dit probleem gehad. Kan iemand mij helpen?

Verwijderd

Verkeerde drivers geïnstalleerd (verkeerd type geselecteerd) ?
Indien je een andere videokaart hebt, probeer de huidige er uit te halen en een andere videokaart er tijdelijk in te steken. Verwijder dan alle drivers die ook maar iets met nVidia te maken hebben.
Steek dan de originele videokaart er weer in, en probeer nog een keer.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zou wel handig zijn om hoe dan ook even te melden wat voor kaart je hebt.. buiten dat, hoe is je monitor aangesloten ? vga/dvi/hdmi ? Probeer anders even op de primaire vga aansluiting.

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-04 06:12
Als windows in veilige modus opstart worden er helemaal geen nvidia drivers geladen dus waarschijnlijk heb je wat teveel verwijderd van windows of is je grafische kaart simpelweg kaput gegaan.

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn momenteel geen drivers geïnstalleerd, dat was ik van plan toen ik de computer opnieuw opstartte. Ik heb de procedure toegepast zoals ik dat altijd doe. Normaal start ik na de verwijdering van de vorige driver opnieuw op, annuleer de automatische installatie en installeer de gewenste drivers handmatig. Ik ging nu van 190.xx naar 186.xx

Ik vrees dat ik geen andere videokaart heb liggen. Wat als ik de kaart er even uit haal en zo opstart? De kaart die er in zit is een 8600GT 256 mb.

Wat de aansluiting betreft, zoveel kaas heb ik er niet va gegeten. Het gaat om een "rechthoekige" aansluiting met pinnetjes die je vastschroeft met twee schroefjes (net zoals de oude schermen lijkt me). Is dat vga?

Ik weet niet of ik kan opstarten in veilige modus want ik zie het niet. De computer lijkt verder normaal op te starten (windows geluid en dergelijke). Ik zou het vreemd vinden als ik teveel van windows verwijderd heb met DriverSweeper. Het lijkt me ook een toeval dat de kaart kapot gaat net als ik een andere driver installeer (ze is nog geen twee jaar oud)? Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet zou kunnen natuurlijk.

Ik vind het vreemd dat ik zelfs de "opstart" voor het wachtwoordscherm niet te zien krijg.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2009 00:16 ]

Verwijderd

Zit er op het moederbord geen onboard videokaart ?

VGA:
Afbeeldingslocatie: http://www.avtoolbox.co.uk/images/1t-vga-cattx-rear.jpg
DVI:
Afbeeldingslocatie: http://www.atmarkit.co.jp/fsys/cableconnect/05disp_video/03dvi_d-box-l.jpg
HDMI:
Afbeeldingslocatie: http://www.cablek.com/client_file/upload/image/hdmi-connector-diagram-cabl.jpg

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-12-2025

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 00:07:
Ik vind het vreemd dat ik zelfs de "opstart" voor het wachtwoordscherm niet te zien krijg.
Krijg je wel je bootschermen te zien? Als je dat wel ziet is je kaart zeer waarschijnlijk niet defect maar is er iets teveel vanuit windows verwijderd.
Wellicht dat je dit via een windows installatie disk kan herstellen(weet niet welke opties ed, wellicht iemand anders hier?)

target assimilated

Verwijderd

Topicstarter
Zone: bedankt voor de afbeeldingen, dat ik heb ik dan ook weer bijgeleerd. :)

Oké, gisterenavond heb ik het opgegeven en het nu nog eens bekeken. Er is een tweede vga aansluiting op mijn pc die naar ik vermoed verbonden is met het moederbord. Toen ik het scherm daar op aansloot kreeg ik wel beeld (via de onboard videokaart). Wanneer ik echter de nvidiadrivers installeer krijg ik volgende foutmelding:

"The NVIDIA Setup program could not locate any drivers that are compatible with your current hardware. Setup will now exit."

Mijn computer lijkt de videokaart niet meer te vinden. Misschien stom maar ik heb een systeemherstel geprobeerd en dat haalt ook niks uit.

Enig idee iemand?

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-05 22:48
Heb je je kaart eruit gehad? Zo ja zit hij er goed in en zijn eventuele voedingstekkers aangesloten?

Anders de kaart eruit halen, de drivers eraf halen (via configuratiescherm -> software)
Pc weer uit en de kaart er weer (goed) in en de pc weer aan doen. (de monitor aan de onboard aansluiting).
Dan kijken of hij nieuwe hardware ziet.

Verwijderd

Topicstarter
Dat wilde ik net proberen. Ik post hier terug.

Verwijderd

Topicstarter
oké, ik heb net de kaart eruit gehaald, opgestart zonder videokaart, de kaart er weer in gestoken en het maakt geen verschil. Ik krijg dezelfde foutmelding.

De computer vindt mijn kaart gewoon niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2009 02:06 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Probeer het eens met een ander OS (bootable live cd). Als je toch opstartschermen van je pc te zien krijgt is de kaart niet helemaal kapot.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Woudtwe
Dat zal niet werken aangezien hij het veilige modus menu al niet te zien krijgt. Lijkt me toch haast dat de kaart stuk is.

Je zou misschien nog een cmos reset kunnen doen. Eventueel is daar (lijkt me wazig maar je probeert wat) de poort uitgeschakeld.Na een reset zou hij het dan zeker weer moeten doen.

Verwijderd

Topicstarter
Oké, ik heb een cmos reset gedaan (de jumper verplaatst en de moederbord batterij verwijderd). Geen verschil. Het lijkt inderdaad alsof de kaart stuk is maar het moet toch toeval zijn dat ze stuk gaat net als ik andere drivers installeer.

• Woudtwe
Ja, om het helemaal uit te sluiten kan je de kaart in een andere pc testen (of bijv bij de pc boer). Maar ik zie het somber in voor je. Vervelend toeval idd.

• Henk Poley
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-05 11:22
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 18:58:
Er is een tweede vga aansluiting op mijn pc die naar ik vermoed verbonden is met het moederbord. Toen ik het scherm daar op aansloot kreeg ik wel beeld (via de onboard videokaart). Wanneer ik echter de nvidiadrivers installeer krijg ik volgende foutmelding:
Je zou in je BIOS kunnen kijken of de "Onboard VGA" (of "Onboard Graphics") aan staat. Vaak schakelt dat andere grafische kaarten uit (het is de een, of de ander die werkt). Als je onboard grafische kaart uitschakelt, dan moet de ander weer actief worden.

Vooral na een CMOS reset kan zoiets weer op standaard waarden staan.
Pagina: 1