Op dit moment ben ik mij aan het verdiepen in het omzetten van DVD's naar avi/xvid bestanden. Nu kwam ik avi.NET tegen. Schijnt een superprogramma te zijn maar toen ik het zip-bestand opende, kreeg ik Norman te zien dat er een trojaans paard was ontdekt in avi.NET v2.6.5.0. Het zou gaan om W32/Startpage.MLO. Gaat het hier om een false positive of bevat het programma daadwerkelijk een virus/spyware?
Heb je het wel van de site van de ontwikkelaar gedownload (http://www.clonead.co.uk) en niet van een andere site die mogelijk spyware wil verspreiden?
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Zowel van de ontwikkelaar als van een mirror gedownload maar beide gaven dezelfde melding. Heb nog op GoT gespeurd maar dat leverde slechts 3 hits op waar ik niet zoveel mee kon en heb ook nog gegoogled op avi.net met de trojan-naam maar dat levert ook niets op. Het zal overigens niet de eerste keer zijn als Norman een vals alarm geeft, maar wil het wel zeker weten.
Op de site van de maker staat een link naar Rapidshare, als free user is daar een limiet. Verder staat ergens iets van Softpedia approved, maar op Softpedia.com zelf geeft een poging tot download een 'not found error'.
Mijn eerste reactie is: handen er vanaf houden. Als je geen betrouwbare hosting kunt vinden is het al dubieus.
Er zijn andere alternatieven voor dit doel.
Welk bestand uit het .zip archief triggert Norman trouwens ?
Mijn eerste reactie is: handen er vanaf houden. Als je geen betrouwbare hosting kunt vinden is het al dubieus.
Er zijn andere alternatieven voor dit doel.
Welk bestand uit het .zip archief triggert Norman trouwens ?
[ Voor 7% gewijzigd door Henk007 op 09-08-2009 23:33 ]

Gescanned met behulp van http://virusscan.jotti.org.
Niet alleen Norman klaagt erover, ArcaVir doet het ook. Heur.W32 schijnt toch wel naar te zijn. Ik zou zeggen afblijven
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Heb je ook andere alternatieven?
Anders gebruik je het (toen nog) freeware DVD2AVI Ripper
Voor de nieuwste versie moet je tegenwoordig wel betalen.
Anders gebruik je het (toen nog) freeware DVD2AVI Ripper
Voor de nieuwste versie moet je tegenwoordig wel betalen.
Gezien het feit dat ik het virus niet terug kan vinden en even naar de naam kijken vermoed ik dat het virus alleen ongevraagd je startpagina wijzigt.
Dit is een ongefundeerde gok
Dit is een ongefundeerde gok
Pagina: 1