probleem linksys accespoint wap11 ver. 2.2

Pagina: 1
Acties:

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-03 18:13
beste tweakers,

ik heb een probleem. een tijd geleden heb ik van een kennis een linksys accespoint gehad. nu heb ik dit dingetje al een tijdje hier staan. hij doet het ook goed. maar ik kan er niet in komen. eerst was dit geen probleem. maar nu zitten er ook buren op. dus ik wil er graag een wachtwoord op zetten. maar ik kom er niet in.

als ik een systeem met de accespoint verbind. en ik kijk met welk ip dit verbonden is is dit mijn router. ik weet dus niet het ip adress van het accespoint.

hopelijk kunnen jullie mij helpen. bij voorbaat dank.

Verwijderd

Even een reset naar fabrieksinstellingen en dan gelijk geod configureren, zie manual :

http://downloads.linksysb...wnloads/WAP11-v2.8_ug.pdf

Kijk gelijk even welke versie firmware er op zit en of er een nieuwe uit is :

http://www.linksysbycisco.com/US/en/support/WAP11/download

Succes

• kipneck
volgens de manual moet ik de reset knop ongeveer 10 seconden inhouden. dat doe ik. dan zou het ip de standaard ip moeten zijn dat is 192.168.1.25 . wanneer ik dit in mijn browser invoer krijg ik niks. en een ping naar het ip levert ook niks op.

Verwijderd

OK,

Hier komt de 30/30/30 regel:

30 seconden indrukken en ingedrukt houden (die reset knop)
ingedrukt BLIJVEN HOUDEN!!! en de stroom erafhalen
NIET LOSLATEN, en NOG STEEDS 30 seconden zonder stroom vasthouden.
En VASTHOUDEND, de stroom erop zetten, en 30 seconden vasthouden.

Dan loslaten.

Het kan zijn, dat hij dan weer reboot. Niet erg....

Dan moet hij echt op de default staan.

• kipneck
okay dit heb ik gedaan. maar als ik naar het default ip ga in mijn browser is er niks. maar de accespoint staat niet meer in mijn lijst met netwerken. in ieder geval niet als default dat hij was.

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:43
kipneck schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 23:08:
volgens de manual moet ik de reset knop ongeveer 10 seconden inhouden. dat doe ik. dan zou het ip de standaard ip moeten zijn dat is 192.168.1.25 . wanneer ik dit in mijn browser invoer krijg ik niks. en een ping naar het ip levert ook niks op.
Het IP adres zal 192.168.1.251 zijn volgens de manual

[ Voor 4% gewijzigd door mhoogendam op 10-08-2009 09:04 ]

• basz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-10-2025

basz

Professioneel prutser

Wat is het ip van je pc? Dat moet wel in hetzelfde subnet liggen namelijk...

• kipneck
ip van pc is 10.0.0.5 ip van router is 10.0.0.138

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:43
Dan ga je hem niet vinden, even handmatig je IP adres instellen op 192.168.1.250 met subnetmask 255.255.255.0.

uitleg IP adres instellen in XP

• basz

basz

Professioneel prutser

Ik ga je niet het ip van je pc laten aanpassen, hoewel dat de makkelijkste weg is.. Maar kans is dat je dan niet meer op GoT kan komen voor verdere vragen.

Haal eerst de stroom van de linksys, want deze staat nu waarschijnlijk in recoverymode. 10 seconden wachten en stroom erop. 1 minuut wachten om te laten doorstarten.

Draai je linksys op z'n kop, noteer het mac-adres. XX-XX-XX-XX-XX-XX

Open een command-prompt (dos box) en toets in;

code:
1
arp -s 10.0.0.200 XX-XX-XX-XX-XX-XX

...waar de X-en het mac-adres van je linksys zijn.

Open nu je browser en surf naar http://10.0.0.200

• kipneck
ik heb hier meerdere computers. dus het maakt niet zoveel uit om op 1 daarvan het ip te veranderen. ik typ deze berichten op een macbook pro. dus die blijft gewoon aant internet.

ik heb dus mijn ip veranderd. maar hij maakt nog steeds geen contact met de linksys.

ik heb het ip adres aan dat mac adress verwezen. naar het ip adres toe gegaan maar niks.

• basz

basz

Professioneel prutser

Probeer het eens door de linksys direct (met kabeltje, met een beetje geluk kan de pc vanzelf crosslink leggen) aan de pc te koppelen waar je het ip-adres van hebt gewijzigd. Kan zijn dat er een router o.i.d. in de weg zit.

• kipneck
dan moet ik zeker het ip van de computer veranderen naar 10.0.0.199 ofzo?

• basz

basz

Professioneel prutser

nee. je moet óf de methode van mhoogendam hanteren, óf de mijne. Niet allebei.
In het geval van de methode van mhoogendam moet het ip van de pc juist met hetzelfde beginnen als dat van de linksys (192.168.1.x).
Met mijn methode kan je je ip-instellingen op automatisch laten, maar laten we die methode afvoeren aangezien je er daarmee nog steeds niet bij komt, de volgende stappen worden 'vele malen complexer' namelijk en dat wil ik je ook niet aandoen.

• kipneck
de manier van mhoogendam heb ik ook geprobeerd maar dat werkte ook niet. maar wat ik volgens jou nou het beste doen dan? eerst maar eens proberen direct met een kabel?

• basz

basz

Professioneel prutser

manier van mhoogendam in combinatie met een directe kabelverbinding tussen de pc en de linksys.

• kipneck
dus dan moet ik eerst het ip van de linksys terug zetten naar zijn default? of gewoon weer resetten?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Even een simpel stappenplan waarbij het bijna niet mis kan gaan:

- Reset je accespoint
- Sluit je accepoint via een UTP kabel direct aan op je pc
- Geef je pc ip adres 192.168.1.250 met subnetmasker 255.255.255.0. De velden bij default gateway en DNS server kun je gewoon leeglaten.
- Ga met je browser naar http://192.168.1.251

Als het goed is zit je er dan in, als er om een wachtwoord gevraagd wordt is dat nu ook het default wachtwoord wat in de handleiding staat.

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 10-08-2009 13:18 ]

• kipneck
na enige tijd van afwezigheid ben ik er weer. ik heb het stappenplan enige keren geprobeerd maar geen resultaat.
Pagina: 1