Toon posts:

Welke laptop ?

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, :P

Ik ben aan het sparen voor een laptop die makkelijk, licht dus overal mee kan.
Nu heb ik gekeken naar de Acer Aspire Timeline, alleen weet ik niet welk formaat ik moet nemen.
Hebben jullie een tip ?

Welke ?
13"
14" Of
15"

In de eerste keuze gaat het niet om de spectificatie's, maar als je een belangrijke tip heb dan mag dat natuurlijk altijd.

Groetjes
Jeroen ;)

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-12-2025

itarix

404 soul not found

Ik ben van mening dat het bij een laptop zo is dat:
Hoe groter het scherm hoe fijner het is om er daadwerkelijk mee te werken.
Hoe compacter hoe fijner het is om het ding te vervoeren.

Bij je afweging is het belangrijk wat je er daadwerkelijk mee gaat doen (en waarom je geen applemacbookpro koopt zoals je naam suggereert 8)7 )

Bijvoorbeeld

ben je van plan om hem vrijwel altijd voor school te gebruiken en is de school situatie dusdanig dat je vrijwel altijd in hetzelfde lokaal zit en je de laptop in de pause kan laten staan.

Of ben je constant met dat ding rond aan het lopen van hop naar her en wil je hem eigenlijk ook in de trein gebruiken?

Bij de eerste situatie neig ik naar 15" (15" is eigenlijk niet zo heel groot)

Bij de tweede naar 13"

De 14" kun je eigenlijk zien als een compromis.
Misschien is deze wel perfect.

Ik wil erbij toevoegen dat ik zelf een redelijk dikke HP heb met een 15,4" breedbeeldscherm.
Deze past (met een hoes) perfect in mijn standaard Eastpak tas.

Een andere factor waar je misschien wel rekening mee wilt houden is de hoogte van het toetsenbord gedeelte wanneer de laptop is uitgeklapt.

Bij mij is dat redelijk hoog en dat is niet zo fijn voor je polsen.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:37
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG ([NBBG] Notebook Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.