[Phono] Brom uit de versterker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Ik heb sinds enige tijd een platenspeler staan (gekregen van mijn schoonmoeder), een oude Dual C-504.
Hij is 30 jaar oud en heeft een tijd stil gestaan, maar ik vond het wel een mooi begin om me in de wereld van het vinyl te storten. ;)

Anyway, deze platenspeler is aangesloten op mijn NAD T-743 via de CD ingang (Normale CD's luister ik via mijn CD/DVD speler, een NAD C-525).

Nu had ik er eerst geen voorversterker tussen zitten en toen bromde die al. Ik hoopte dat een voorversterker uitkomst zou bieden, maar buiten het lagere volume wat ik op mijn versterker hoef in te stellen is er niets veranderd. De voorsterker is een Vivanco, de enige die ze bij de Mediamarkt verkopen. :P

Er zit aan de platenspeler een apart draadje wat verdacht veel lijkt op een aardedraad, maar ik kan me niet voorstellen dat dat de oplossing zou betekenen...

Iemand een idee waar ik het zou kunnen zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Aardedraad bevestigen aan IETS totdat de brom weg is. Bij mij loshangende gaf hij een beetje brom, aan de verwarming minder en aan de Stereo toren vastgeschroefd gaf hij het beste geluid. Dus probeer dat eens te doen?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

yup aarden

daar is die voor

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1st_Ro
Verlengen zou geen probleem moeten zijn toch? Probleem is dat de platenspeler ver van enig metaal verwijderd is. En mijn stopcontacten zijn helaas niet geaard, dus da's ook vervelend. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

1st_Ro schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 21:48:
Verlengen zou geen probleem moeten zijn toch? Probleem is dat de platenspeler ver van enig metaal verwijderd is. En mijn stopcontacten zijn helaas niet geaard, dus da's ook vervelend. :(
Hoe zit het als je hem verbind met je versterker ;) Dat werkte bij mij voor de brom, anders verlengen kan als het goed is ook gewoon. Als het maar niet te lang is ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:51
Platenspeler ALTIJD aarden aan je versterker. Opgelost.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dreamscape schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 21:50:
Platenspeler ALTIJD aarden aan je versterker. Opgelost.
ik dit geval waarchijnlijk je voorversterker aangezien die los is gekocht.
(zit daar geen aardklem op ?)

random plaatje met vet grote aardklem op preamp

Afbeeldingslocatie: http://www.marchandelec.com/ln106big.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Fish op 09-08-2009 21:54 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1st_Ro
Aarden aan de voorversterker zelf gaat niet lukken, want daar zit geen aansluiting oid op.
En aarden aan de versterker zelf wil ik wel, maar ook dat red ik niet qua lengte, dus ik moet sowieso verlengen. :)

Ik ga binnenkort even kijken of er op mijn versterker een aansluiting zit voor aardedraad, maar gezien het gemis van een phono ingang vrees ik het ergste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:51
1st_Ro schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:31:
Aarden aan de voorversterker zelf gaat niet lukken, want daar zit geen aansluiting oid op.
En aarden aan de versterker zelf wil ik wel, maar ook dat red ik niet qua lengte, dus ik moet sowieso verlengen. :)

Ik ga binnenkort even kijken of er op mijn versterker een aansluiting zit voor aardedraad, maar gezien het gemis van een phono ingang vrees ik het ergste...
Draai anders gewoon een schroefje van de behuizing los en maak daar het draadje aan vast. Dat werkt ook prima als aarding. En als het een tuner/versterker is, dan zitten er misschien veerklemmetjes op voor een AM-antenne. Eén van die twee is GND en dat zou als het goed is ook wel kunnen werken.

Maar: als je voorversterker een metalen doosje is, dan kan dat trucje met een schroefje misschien ook werken.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1st_Ro
Hmm, voorversterker ligt wel het dichtst bij, dus dat kan ik wel proberen ... en anders draadje verlengen richting receiver. Ik ga gewoon even pielen! ;)
Pagina: 1