XFX 4650 in een Medion PC

Pagina: 1
Acties:

• stretch
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 21:43
Voor een collega van mij heb ik een XFX HD 4650 AGP video kaartje gekocht maar na het inbouwen start de PC gewoon niet door. Blijft in een continue reboot spiraal hangen.
De oude kaart erin ( een RADEON 9600 AGP) en alles doet het weer normaal.
OS is een Clean install, (XP Home) geen virussen oid maar wat ik ook doe...het blijft een NO GO.
Zelfs veilige modus is niet bereikbaar.

Specs:
PSU : max output 340
MEM: 1500 Mb DDR 400
CPU : P4 3Gieg

Het zou aan de voeding kunnen liggen maar hoe kan ik dat nagaan zonder eerst een andere voeding aan te schaffen? Of is de kaart gewoon niet goed??

Indien dit al ergens beschreven staat dan mijn excuses...Heb gezocht maar kon niets vinden.

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09-2025

ToeingTheLine

Mask of sanity

Heb je Windows met die nieuwe kaart erin geinstalleerd, of pas na die "clean install" erin gezet? Hoever kom je precies tijdens het booten? Voorbij de bios post? Tot de desktop?

Life is what you others make it.

• stretch
falling_down schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 20:11:
Heb je Windows met die nieuwe kaart erin geinstalleerd, of pas na die "clean install" erin gezet? Hoever kom je precies tijdens het booten? Voorbij de bios post? Tot de desktop?
Nee, XP is er vorige week erop gezet en daarna volledig ge-update.
Wanneer de PC aan wordt gezet blijft ie hangen op de boot image.
Ik kan dan niets meer doen..Geen BIOS toegang niets..
Zet ik de PC dan weer uit , dus stroom er ook af, dan start ie door tot het windows logo om vervolgens tijdens dit opstart proces weer te rebooten.
Dan blijft ie weer hangen bij het BIOS image en kan er niets meer mee doen.

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09-2025

ToeingTheLine

Mask of sanity

Klinkt inderdaad als een voeding probleem. Je zou nog eens de kaart in een andere pc kunnen zetten, zodat je zeker weet dat het niet de videokaart zelf is. Probeer windows nog eens opnieuw te installeren, hang er een andere hdd aan als je de huidige install niet wilt wijzigen. Als hij dan tijdens de install ook reboot kan je er vrij zeker van zijn dat de voeding niet sterk genoeg is.

Neem de opstartproblemen shooter ook nog eens door, misschien dat je nog iets over het hoofd hebt gezien. (zoals het aansluiten van de zes-pollige pci-e connector op de videokaart bijvoorbeeld).

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Life is what you others make it.

• stretch
falling_down schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 21:21:
Klinkt inderdaad als een voeding probleem. Je zou nog eens de kaart in een andere pc kunnen zetten, zodat je zeker weet dat het niet de videokaart zelf is. Probeer windows nog eens opnieuw te installeren, hang er een andere hdd aan als je de huidige install niet wilt wijzigen. Als hij dan tijdens de install ook reboot kan je er vrij zeker van zijn dat de voeding niet sterk genoeg is.

Neem de opstartproblemen shooter ook nog eens door, misschien dat je nog iets over het hoofd hebt gezien. (zoals het aansluiten van de zes-pollige pci-e connector op de videokaart bijvoorbeeld).

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Deze kaart heeft geen 6 polige stekker maar gewoon een 4 polige stekker net zoals een IDE ATA hd.
En...Verbruikt maar 48 watt....zegt de leverancier.
Is speciaal bedoeld voor de 'oudere ' pc...