Hallo allemaal,
Ik ben bezig om een soort van 'spreekwolk' te maken in html/css. Nu heb ik daarvoor de code geschreven:
De bedoeling is nu dat de class talk-bubble-arrow boven talk-bubble-text staat. Ik dacht dit te kunnen doen via z-index, dus ik heb talk-bubble-arrow de waarde 20 meegegeven, en talk-bubble-text de waarde 1. Ik dacht dat nu alles goed werkte. Maar helaas, de z-index doet zijn werk niet. het ziet er nu als volgt uit:

Dat oranje(??) ding is dus de talk-bubble-arrow, en deze staat onder talk-bubble-text. Dit zie ik doordat de border van talk-bubble-text eroverheen gaat. Dit mag dus niet.
Weet iemand misschien wat er fout gaat?
Ik ben bezig om een soort van 'spreekwolk' te maken in html/css. Nu heb ik daarvoor de code geschreven:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| <style type="text/css"> .talk-bubble-container { width: 636px; float: right; margin-right: 10px; margin-top: 10px; } .talk-bubble-arrow { background-image: url('http://media.devhouse.nl/v0.2/images/speak-bubble.png'); width: 31px; height: 100px; margin-top: 50px; float: left; z-index: 20; margin-right: -2px; } .talk-bubble-text { float: left; width: 604px; height: auto; z-index: 1; border: 1px solid #e8e6da; min-height: 200px; } </style> <div class="talk-bubble-container"> <div class="talk-bubble-arrow"></div> <div class="talk-bubble-text"> <p>Dit is een test!</p> </div> <div style="clear:both;"></div> </div> |
De bedoeling is nu dat de class talk-bubble-arrow boven talk-bubble-text staat. Ik dacht dit te kunnen doen via z-index, dus ik heb talk-bubble-arrow de waarde 20 meegegeven, en talk-bubble-text de waarde 1. Ik dacht dat nu alles goed werkte. Maar helaas, de z-index doet zijn werk niet. het ziet er nu als volgt uit:

Dat oranje(??) ding is dus de talk-bubble-arrow, en deze staat onder talk-bubble-text. Dit zie ik doordat de border van talk-bubble-text eroverheen gaat. Dit mag dus niet.
Weet iemand misschien wat er fout gaat?