Toon posts:

Videokaart kapot? Werkt wel in andere PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag!

Vanmiddag heb ik de fans in mijn computer schoongemaakt (met een normale stofdoek).
Bij het aanzetten van mijn pc kreeg ik de melding no-signal op mijn beeldscherm.
De pc zelf draaide wel gewoon, en alle kabels zaten er ook goed in. (Ook een andere monitor had geen effect)

Vervolgens heb ik een andere videokaart erin gezet en kon ik wel weer gewoon computeren. Maar het rare is dat toen ik deze kapotte videokaart geplugt had in een andere pc, de kaart wél gewoon werkte.
Vervolgens nog een keer met mijn eigen pc geprobeerd maar weer hetzelfde probleem.

Dit terwijl een oude videokaart uit een andere pc wel werkt. De videokaart betreft een nvidia geforce 5200.
De kaart die wel werkt is een erg oude nvidia vanta lt.

Weet iemand wat hier aan de hand is en hoe het opgelost kan worden?
Zelf heb ik ook al naar een nieuwe videokaart gekeken (aangezien ook de 5200 sterk is verouderd), helaas is er een AGP-slot, dus is er niet erg veel keuze. (En niet genoeg geld voor een nieuwe kast)

Zelf zat ik te kijken naar een Radeon HD4650 of een nvidia 6800 (beiden 512mb). Maar de voeding in mijn pc is maar 295W. Trekt mijn pc een van deze kaarten of niet? (zou wel graag min. cod 4 vloeiend op deze pc willen en kunnen spelen)

Bij voorbaat dank!

Mvg, Stefan

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:27
Heb je goed opgepast met statische electriciteit. Hoewel dit niet vaak voorkomt bestaat de kans wel dat (als je een hele dikke wollen trui in dit heerlijke weer draagt) er vonken overspringen. Maar het is me wel een raadsel dat die andere videokaart het wel doet? Zit die gewoon in hetzelfde slot? Ik neem aan van wel toch?
Zelf zat ik te kijken naar een Radeon HD4650 of een nvidia 6800 (beiden 512mb). Maar de voeding in mijn pc is maar 295W. Trekt mijn pc een van deze kaarten of niet? (zou wel graag min. cod 4 vloeiend op deze pc willen en kunnen spelen)
6800 moet wel lukken. Maar.. Speel je met die 5200 ook cod4? Hoe ziet dat er wel niet uit :p

Verwijderd

Topicstarter
Nee geen wollen trui aan haha, al heb ik hier ook aan gedacht. Wel raar dat de videokaart het dan wel in een andere pc doet?
De oude kaart zit in hetzelfde slot als de 'kapotte' kaart.

Niet mogelijk om cod 4 met een 5200 te spelen :P Gaat mij meer erom of mijn voeding voldoende is voor deze videokaarten?

Verwijderd

Topicstarter
Mischien dat het ligt aan de AGP slot op het moederbord? De oude kaart is namelijk een VGA kaart en geen AGP. Kan het zijn dat het slot op het moederbord kapot is???

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-12-2025
Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 19:55:
Mischien dat het ligt aan de AGP slot op het moederbord? De oude kaart is namelijk een VGA kaart en geen AGP. Kan het zijn dat het slot op het moederbord kapot is???
De oude kaart is een vga kaart?
Ik ben niet zo thuis in oude hardware maar volgens mij is een vga kaart gewoon een videokaart, waarschijnlijk wel met vga aansluiting achter op de videokaart, de nieuwe standaard is dvi/hdmi.
Ik denk dat die oude kaart ook gewoon agp is of is mijn historische hardware kennis hier slecht? :P

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Toevallig molexje op je kaart zelf vergeten aan te sluiten ( = meest voorkomende fout) :?
Nog signal...krijg je dat voor, tijdens of na de POST :?
Andere opties: AGP multiplier staat fout, check je BIOS. BIOS Clear wil ook wel helpen in sommige gevallen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 19:55:
VGA, bedoel je niet gewoon een "oude" PCI kaart ?

Verder zou het handig zijn als je wat meer hard/software info gaf, temeer omdat ik denk dat je met een oud systeempje draait als je maar een 300watt voeding erin heb zitten. Denk dat je CoD4 nooit vloeiend gaat krijgen op een oude PC dus dan zou het zonde zijn als je een modernere kaart er in gaat zetten, terwijl je misschien wel aan een ander systeempje toe bent :)

Verder, welkom op GoT :)

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel,

En de no signal krijg ik bij het opstarten van de computer met de kapotte videokaart.
Maar bij het inpluggen op een andere pc werkt deze kaart dus wel.

Verdere systeem is:
AMD Anthalon 2800+ (~2.2 ghz)
512MB RAM (maar daar wordt nog wel een kaartje bijgeprikt zodat er rond de 2 gig in zit.

Als je je bios wilt 'clearen' moet je iig wel beeld krijgen toch? Want dat heb ik niet met die kapotte kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:56:
Als je je bios wilt 'clearen' moet je iig wel beeld krijgen toch? Want dat heb ik niet met die kapotte kaart.
Krijg je ook geen piepjes als je de pc opstart met de "verkeerde" videokaart?
Meestal kan je aan de piepjes herkennen war er fout is

Wear Sunscreen!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

aangezien je met de AGP kaart wel video krijgt in een andere PC.. zou ik toch niet je videokaart verdenken.. maar eerder de slot die corrodeert.. dus kijk even in het slot of je hier witte vlekjes oid ziet iig iets wat er niet thuis hoort.. misschien wel stukje stof van je stofdoek..

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Verwijderd

Topicstarter
Erg late reactie :$

Maar de slot nagekeken maar deze is schoon....hier ligt het dus ook niet aan :/

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Nieuwe kaart à la HD4650 verbruikt trouwens niet veel: Idle 10W en een theoretisch maximum van 55W. Dat kan dus wel. Maar een AGP-variant kost (in verhouding tot PCI-e x16-varianten) wel redelijk veel. Oude hardware upgraden kost naar verhouding meer dan nieuw spul upgraden (geldt ook voor DDR-geheugen).

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-05 12:49
Ff voor de duidelijkheid, stop je die andere videokaart nou in hetzelfde slot als je normale videokaart?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05 09:41
En de no signal krijg ik bij het opstarten van de computer met de kapotte videokaart.
Maar bij het inpluggen op een andere pc werkt deze kaart dus wel.
Dat 'no signal' is een melding van je monitor dat het simpelweg geen signaal krijgt, heeft niet direct iets met je videokaart te maken, dat zou ook kunnen beteken dat bijvoorbeeld de kabel van de monitor niet goed meer is. Heb je die 5200 al eens in een andere pc geprobeerd? Het ligt duidelijk niet aan de overige hardware van de 'probleem' pc omdat het met een andere videokaart in de slot wel werkt. Dat zou het eerste zijn wat ik zou testen, eerst de probleemkaart in een ander systeem testen als je de mogelijkheid hebt.

Overigens klinkt het heel erg alsof de VGA aansluiting van de kaart kapot is, normaal gesproken als de kaart zelf echt kapot is dan zal het systeem je dat laten merken, maar volgens jou draait het systeem verder wel gewoon door, toch?

Overigens zal je op de specs die jij opgeeft COD4 nooit soepel kunnen laten draaien; geheugen, processor en videokaart zijn ver onder de maat. Ik weet dat er voor de game minimale systeemvereisten worden weergegeven waaruit je zou kunnen opmaken dat het wel mogelijk is... maar dat is niet reeel. Als het je echt alleen om het gamen gaat, dan zou ik het sowieso al opgeven, dat is echt de moeite niet meer waard. Voor €250,- tot €300,- heb je een setje hardware waarmee je COD4 nog wel redelijk zou kunnen spelen.

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Het lijkt me waarschijnlijk dat het slot op je moederbord kapot is. Dat is namelijk het enige dat je nog niet uitgesloten hebt, alle andere hardware werkt in ieder geval in 1 van de configuraties.

Ik heb meteen even de system requirements voor COD4 voor je opgezocht:
Minimum System Requirements :

Processor: Pentium 4 2.4 GHz or faster / AMD64 2800+ or faster
Memory: 512 MB RAM (XP) or 768 MB RAM (Vista)
Video Card: GeForce 6600 / Ati Radeon 9800Pro or better
Hard Drive: 8GB

Recommended System Requirements :

Processor: 2.4 GHz Duo Core or faster
Memory: 1.0 GB RAM (XP) or 2.0 GB RAM (Vista)
Video Card: GeForce 7800 / Ati Radeon X1800 or better
Hard Drive: 8GB
Als je je videokaart zou vervangen zou je de minimum system requirements nét aan halen. Dat gaat echt niet lekker gamen. Ik heb even snel een voorbeeld upgrade in elkaar gezet, waarmee je voor 166 euro een budget systeem hebt waarmee je COD4 wel op medium settings zou moeten kunnen spelen:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 64 X2 7750 Black Edition€ 59,-€ 59,-
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G€ 24,66€ 24,66
1MSI K9AGM3-F€ 39,50€ 39,50
1XFX Radeon HD4650 512MB DDR2€ 42,95€ 42,95
ImporterenTotaal€ 166,11

Aangezien je voor een AGP kaart standaard teveel betaald, is dit nog best een optie om te overwegen. Je voeding moet dit nog makkelijk kunnen trekken, dus die hoef je niet te upgraden.

specs

Pagina: 1