Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Met alle tevredenheid een oplossing gezocht voor Ipod, USB, Line in ondersteuning.
Alleen heb ik het volgende probleem aangezien ik de AUX van de radio wil gebruiken.

Probleem :

Ik heb een Volvo s40 uit 1996 met een Alpine CDA-9856 die via RCA naar de CALIBER CA-4620 is verbonden.
Sindskort heb ik een PARROT MKI9100 aangeschaft en wil ik of via de radio of via ISO de versterker lines aanspreken.
Eigenlijk heb ik nu vanaf de CAR ISO direct mijn kabel boom van de Parrot aangesloten, die weer doorlust naar de radio.
Andersom heb ik geen bekabeling ervoor.

Kortom het linkt elkaar en krijg uiteindelijk gewoon stroom op me parrot en radio.
Alleen de luidsprekers willen dus niet vanaf de parrot naar de versterker versturen.

Mijn radio heeft geen LINE in, of een RCA in. Eventuele oplossing : http://www.pimtensen.nl/s...d=1&sub_id=80&cur_id=3237

Dat is erg jammer want anders had ik het via AUX naar me versterker verstuurd.
Opties zoals ik deze tot nu toe bedenk.
A) Car ISO doorknippen en met high input werken (omslachtig) mag ik alles doorknippen dus en opnieuw connecten.
B) Iso naar RCA???? Dit wel met minimaal 2 uitgangen L+R 2x.
C) Andere opties? Dit moet toch gewoon kunnen?

Mensen zeggen op fora dat je de LINE aansluiten van de parrot naar de versterker moet doen, maar dat lijkt me niet verstandig als je kijkt naar de dikte van die kabels.

Graag adviezen !!!

P.S Wat ik ook nog zat te denken is vanaf de parrot een AUX in te maken naar de radio.

Weet iemand hoe? Aangezien het puur nu iso naar luidspreker en stroom is wat van de parrot af komt. En tevens ook via de aansluiting op de aux die te converten is naar een input in de alpine, mogelijk dus nog een optie is. Maar ik kan dus op de parrot geen auxin mogelijkheid verzinnen. aangezien het 1 ISO blok is.

Het enige extraatje wat de parrot levert zijn kleine rot kabels die 2 x line signaal afgeven, maar waar zou ik die moeten stoppen als ik de radio via aux uitgang wil gebruiken? Want dan zouden de RCA kabels van de ALPINE ook gezien moeten worden via 1 of andere manier.

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotdog
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-12-2024
Mensen zeggen op fora dat je de LINE aansluiten van de parrot naar de versterker moet doen, maar dat lijkt me niet verstandig als je kijkt naar de dikte van die kabels.
toch wel.

tulpkabeltjes hoeven ook niet zo dik te zijn als Caliber die levert. Zit een hoop showelement omheen zeg maar.
zorg er gewoon voor dat de stekkers goed geïsoleerd zijn..