Welke beroeps perspectieven heb je als je Software Engineering gestudeerd hebt op het HBO. Wat voor werk kan je later nou concreet gaan doen als je deze opleiding afgerond hebt?? Dan werk je vooral aan het programmeren zelf lijkt me, maar dan nog vraag ik me nog af welke software dat dan voor een beginner is. Werk je gelijk al aan grote software projecten als Autocad, of Excell of iets dergelijks of is het meestal gewoon de software voor een lokale bank of een 1 bedrijf. Ik neem aan dat je alleen bij Google terecht kan komen als je echt super goed bent, en dat je als mindere software programmeur bij een nietszeggend bedrijfje komt of iets dergelijks??
En is het niet zo dat je eigenlijk van alles net te weinig afweet als je deze opleiding afrondt. Je weet een beetje van programmeren, een beetje van Databases, een beetje van webdesign. Maar je bent volgens mij nergens echt een expert in.
Ook lijkt me het beroepenveld nogal breed. Er zijn zoveel bedrijven die software produceren en ontwikkelen, dat de keuze op de arbeidsmarkt mij lastig lijkt. Als je je op een gegeven gaat toeleggen op bijvoorbeeld software voor mobiele telefoons zal je denk ik moeilijk weer terug kunnen switchen naar software voor pc's e.d of valt dit wel mee?
En is het niet zo dat je eigenlijk van alles net te weinig afweet als je deze opleiding afrondt. Je weet een beetje van programmeren, een beetje van Databases, een beetje van webdesign. Maar je bent volgens mij nergens echt een expert in.
Ook lijkt me het beroepenveld nogal breed. Er zijn zoveel bedrijven die software produceren en ontwikkelen, dat de keuze op de arbeidsmarkt mij lastig lijkt. Als je je op een gegeven gaat toeleggen op bijvoorbeeld software voor mobiele telefoons zal je denk ik moeilijk weer terug kunnen switchen naar software voor pc's e.d of valt dit wel mee?