Is het mogelijk....

Pagina: 1
Acties:
  • 1.044 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om de 'code" van een programma zoals scratch ( waar je super makkelijk in kan programmeren), om te zetten naar een code in JAVA??

En waarom kan dit eigenlijk niet, en als het in de toekomst wel kan dan kan toch iedereen een programma maken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

In Java, C#, of zelfs C++ kan je ook supermakkelijk programmeren als je de syntax kent en de juiste libraries hebt :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:21
wat is scratch? http://scratch.mit.edu/ ?

snap je vraag eigenlijk ook niet 100%, je wilt de 'scratch', een ontwikkelingstool (neem aan dat het dat is..) omzetten naar een ontwikkelingstool die geschreven is in Java?

Het enigste wat je dus wilt dus is feitelijk een programma maken waar in je code (syntax en semantische code die gelijk is aan dat van scratch) schrijven .. en dan laten compileren waarbij het uiteindelijk product hetzelfde is als dat wat uit scratch zou komen?

feitelijk zoals Eclipse C programma's kan 'maken' of.. Java of...

[ Voor 6% gewijzigd door Icekiller2k6 op 09-08-2009 18:47 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 10:55
Volgens mij zijn hier mensen mee bezig, maar dan meer om een UML-diagram om te zetten naar goede code. Zodat je alleen maar de werking van het programma duidelijk hoeft te maken en de computer doet de rest. Zie ook MDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sebazzz schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 18:44:
In Java, C#, of zelfs C++ kan je ook supermakkelijk programmeren als je de syntax kent en de juiste libraries hebt :)
Oke maar dat vergt toch wel heel wat meer ervaring en inspanning om dat onder de knie te krijgen. Terwijl je met iets als scretch zo een programma in elkaar beukt als het waren. Daar zit toch wel een heel verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dr. Horrible schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 18:46:
Volgens mij zijn hier mensen mee bezig, maar dan meer om een UML-diagram om te zetten naar goede code. Zodat je alleen maar de werking van het programma duidelijk hoeft te maken en de computer doet de rest. Zie ook MDA
Ja zoiets bedoel ik inderdaad. Het verbaast me echt dat dat er nog niet is. Het zou tijd en fouten schelen, en als het goed ontworpen wordt dan zijn de mogelijkheden hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 15:15
Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 18:48:
[...]

Ja zoiets bedoel ik inderdaad. Het verbaast me echt dat dat er nog niet is. Het zou tijd en fouten schelen, en als het goed ontworpen wordt dan zijn de mogelijkheden hetzelfde.
Netbeans kan dat ook volgens mij, javacode in een klassediagram omzetten, en andersom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 18:36:
Om de 'code" van een programma zoals scratch ( waar je super makkelijk in kan programmeren), om te zetten naar een code in JAVA??

En waarom kan dit eigenlijk niet, en als het in de toekomst wel kan dan kan toch iedereen een programma maken? :)
Waarom zou je van wat je nu hebt:
Scratch-code --> machinecode
Naar Java of een andere taal willen:
Scratch-code --> JAVA --> machinecode/bytecode

Dat heeft toch geen zin?

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 10:55
Wat hij volgens mij bedoeld is door middel van simpel Point-'n-Click een heel programma in elkaar zetten. Met Scratch kan je zover ik kan zien alleen een simpel spel-achtig iets maken.
DEiE schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 20:01:
[...]

Netbeans kan dat ook volgens mij, javacode in een klassediagram omzetten, en andersom
Hij maakt dan alleen een "code-skelet" die je zelf in moet vullen, hij weet niet wat er in de functies moet komen te staan en dat is juist het moeilijkste. Het is lastig om een goed algoritme weer te geven in een diagram, dan kan je het net zo goed zelf typen, ik denk dat dat op het moment het grootste gebrek is van gegenereerde code. Als je sommige Sequence Diagrammen ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:02
Dit soort dingen wordt al decaden gedaan; feit blijft dat er nog geen oplossing is gevonden die echt werkt. Dus als die tool er al is, zal het ding maar tot op zekere hoogte kunnen helpen.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
marcieking schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 20:04:
[...]

Waarom zou je van wat je nu hebt:
Scratch-code --> machinecode
Naar Java of een andere taal willen:
Scratch-code --> JAVA --> machinecode/bytecode

Dat heeft toch geen zin?
Zo gezien heeft dat geen zin nee. Maar het is wel een perfecte manier om Java goed te kunnen begrijpen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Dr. Horrible schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 18:46:
Visual Studio (en netbeans blijkbaar ook lees ik hier) is perfect in staat om code te genereren op die manier. Dat heeft echter niets te maken met dat scratchprogramma. Scratch is speelgoed, je hebt een hoop voorgedefinieerde functies en die werp je tegen elkaar. De makers van scratch zullen ongetwijfeld wel het programma kunnen aanpassen om het java te laten uitspuwen ipv het eigenlijke "spelletje", maar het nut daarvan ontgaat me compleet :?
Zo gezien heeft dat geen zin nee. Maar het is wel een perfecte manier om Java goed te kunnen begrijpen natuurlijk.
Je leert helemaal NIETS op deze manier. Sinds wanneer leren we bij door automagisch code te laten genereren? De enige manier om een programmeertaal als java te leren is door "hello world" lessen en verder door te nemen en in het geval van Java een stevige les objectgeorienteerd programmeren te nemen.
Dit forum is bezaaid met door modjes gesloten posts van mensen die NIETS van programmeerervaring hebben en dan eventjes zomaar een game willen schrijven door van her en der code te copy/pasten zonder enig flauw benul te hebben waar ze mee bezigzijn. Als je java wil leren begrijpen moet je beginnen waar iedere programmeur is moeten beginnen: De absolute basics.

[ Voor 34% gewijzigd door boe2 op 09-08-2009 22:46 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
We verwachten iets meer inzet van een topic starter hier in PRG. Zo verwachten we minstens dat een TS vertelt wat hij allemaal geprobeerd heeft, en wat er niet aan wilde lukken.

We zijn hier geen helpdesk waar je snel antwoorden op vragen kunt krijgen zonder dat je er moeite voor hoeft te doen. Ook de titel van je topic is natuurlijk ontzettend onduidelijk, bedenk de volgende keer ieder geval iets wat de lading een beetje dekt.

Lees A.U.B. de Quickstart en het PRG beleid even door. Anders heb je grote kans dat je volgende topic weer op slot gaat.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.