Toon posts:

WD essentials op netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers.

Ik ben in het bezit van 2 WD essentials (250GB en 1TB). Dit zijn in principe fijne schijven echter start je pc er super langzaam door op. Nu was mijn idee om deze schijven op de een of andere manier via het netwerk te gaan benaderen en niet meer direct via mijn pc.

Heeft iemand een een oplossing hiervoor? Ik heb dus in principe een apparaat nodig waar ik deze USB schijven insteek en vervolgens op het netwerk kan aansluiten (soort van NAS oplossing).

Alvast bedankt voor de reactie!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 15:09
Welke apparaten heb je zelf al in gedachten?

Sommige routers kunnen het (hebben USB waarop bepaalde schijven werken), er zijn kant- en klare oplossingen zoals bv de Linksys NLSU.

Maar ja, wat verwacht je zelf kwa performance? Ze zullen niet ineens sneller zijn dan USB2 (eerder trager, reken 4-5Mb/sec max bij gemiddelde apparatuur). Voor hogere performance moet je toch naar nettere oplossingen kijken. Verder moet je opletten kwa filesystem, niet alle ondersteunen ze NTFS of EXT2 enz.

Maar is het niet een idee om je probleem op te lossen ipv te omzeilen? Met aangesloten disk opstarten moet niet uitmaken kwa snelheid, tenzij je bv in je bios m verkeerd hebt staan.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:35
NSLU2 ?

Of gewoon een (oud) PCtje inzetten als fileserver.

[ Voor 79% gewijzigd door ThinkPad op 09-08-2009 18:12 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Gewoon een NAS doosje met USB, zoals linksys ook heeft.
Evt met een hub ertussen (Weet niet of dat kan?).

Je opstarttijd van je pc verbetert... maar je kunt ze ook gewoon uitzetten tijdens het opstarten.
Of idd in de bios uitzetten dat je van USB boot (of het boot record van de disks afgooien).

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik inderdaad maar ga kijken voor een linksys router met USB aansluiting. Het probleem van de WD essentials schijven is bekend. Er is echter geen oplossing voor. Er zit ook geen aan en uit knop op deze apparaten. Ook het uitzetten van USB boot in de bios is geen oplossing. De vertraging zit in de windows opstart balk en is dus voorbij het booten van USB.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2009 18:39 ]

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-02 19:58
Of dit: http://www.azerty.nl/0-12...work-usb-storage-ada.html
Goedkoper dan de Linksys maar ook minder mogelijkheden. Het hangt dus af van wat je er mee wil doen.
Pagina: 1