DVD doet 't niet meer. pls. help

Pagina: 1
Acties:

• quizmaster
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-02 11:25
Hallo,
Helaas heeft m'n dvd speler er geen zin meer in, een avondje dvd kijken met m'n vriendin (beamer van werk geregeld voor groot scherm) werd dus toch een avondje bioscoop.
Maar ook het spel Red Alert 2 moet ik nu via m'n cd-writer spelen, zodra ik die cd in de DVD speler doe, krijg ik het bekende blauwe scherm en kan dus gaan rebooten. Rare is dat die bij sommige cd-roms het wel doet.

De error die wordt gegeven wanneer ik een dvd erin stop is:

Error code 809000004
ASPI for Windows not available
-----
Only 32-bits cd-rom drivers suported. Please make sure 32-bit cd-rom driver installed.

Het rare is dat die het daarvoor dus wel deed (DVD en R.A. 2). Heb geprobeerd de dvd uit windows te halen zodat die bij het rebooten hem opnieuw zou installeren, maar geen succes, ook heb ik geprobeerd een nieuwe driver te downloaden, maar dat werkte ook niet.

We hebben het hier over een Pioneer DVD speler (DVD-105S 16XDVD-40XCD ATAPI slot-in).
Rest van het systeem:
MSI MS-K7TPRO/6330
AMD t-bird 750 mhz
256 geheugen
Asus v6800 deluxe
Soundblaster 1024
O.S. Windows 98 (geloof 1e editie)
ASUS DVD software
Hopelijk weet iemand een oplossing voor dit, ben zelf niet al te technisch, dus ik hoop maar dat het iets simpels is.
Alvast bedankt,
Quizmaster.

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-03 20:10

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

ik heb dezelfde dvd speler maar van dit probleem heb ik nog nooit gehoord.

Wat je zou kunnen proberen is je dvd speler op secundairy master in te stellen, helemaal alleen op de 2e IDE poort,
en anders koppel je cdromspeler eens los misschien zorgt die wel ineens voor conflicten (is ie jaloers ofzo) :)

...

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 23:29
Kijk even of er in je autoexec.bat niet per ongeluk een cd rom driver wordt geladen.

Ander moet je mischien je aspi layer opnieuw installen. Daarvoor kun je op de adaptec site terecht. Gewoon ff zoeken op aspi en download. (ik zou dat ook voor je kunnen doen, maar ik ben lui)

• quizmaster
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-02 11:25
Bedankt, ga ht vanavond proberen, maar wat ik niet snap is:
waarom een ASPI driver van adaptec als het een Pioneer dvd is?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 23:29
Omdat aspi layer device onafhankelijk is en adaptec zo'n beetje de enige is die er eentje heeft.