gigabit n-router advies

Pagina: 1
Acties:

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:35
De huidige Sitecom WL-153 MiMo XR router is na 3 jaar behoorlijk aan 't haperen en gaat waarschijnlijk niet lang meer mee. Hij vertoont steeds meer kuren.

Dus op zoek naar een nieuwe router. Ik heb Ziggo alles-in-1-extra (50.000/5.000) internet dat volgend jaar naar 80.000/8.000 gaat (zo ongeveer).

De eisen:
-max 95 euro
-n-WLAN
-gigabit LAN
-WLAN ontvangst is belangrijk (router op 1e verdieping, moet zenden naar zolder)
-richtbare antennes

Nu ben ik enigzins verdwaald in routerland.

Ik heb de volgende gevonden:
-D-LINK DIR-655
-Sitecom WL-306
-Sitecom WL-308

Nu weet ik niet goed óf en hoeveel de WL-308 beter is dan de anderen. Anders heeft mijn voorkeur de D-LINK

Adviezen?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:07

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik heb zelf hetzelfde internet met de D-Link DIR-655. Het is een uitermate goede en uitgebreide router met meer dan genoeg opties. Ik zit zelf in een betonnen woning met 3 verdiepingen genoeg electro apperatuur bij de router in de buurt om het signaal omver te gooien. Echter haal ik op de bovenste verdieping (router staat op de begane grond) 4 van de 5 streepjes met Windows Wireless. Tevens kan je met deze router ook nog de antennes verangen door wat sterkere exemplaren, maar daar moet je dit topic maar voor doorlezen:

wireless n-router dlink dir655

Verder is het netwerk altijd stabiel en zeker snel genoeg om bijv. HD content (x264/720/1080p files) te streamen wireless naar de PS 3 zonder laggen of trage buffering

[ Voor 12% gewijzigd door Notna op 09-08-2009 17:01 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:35
Dat stemt mij hoopvol.

De D-LINK en sitecom wl-306 zijn ongeveer even duur. Moet ik een voorkeur voor een van deze hebben/krijgen?

Ik heb gevonden dat dr wl-308 een snellere WAN poort heeft. Leuk, maar zodra ons internet de 100.000 kbps gaat overstijgen gaan we downgraden van abonnement. Zo snel hoeft 't nu ook allemaal niet te zijn.