vervanger voor Gigabyte GA-MA790X-UD4 moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views

• kinderpindakaas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-03-2024
Van de week heb ik uit gemak de BBG van juli (reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2009) gebruikt om een systeempje te kopen.
Ik heb gekozen voor het mainstream systeem met maar 1 grafische kaart.

Azerty had vrijwel alle onderdelen in huis, dus heb ik alles bij hun besteld.
Alles was op voorraad, alleen heb ik een 620 Watt voeding moeten kiezen ipv 700 Watt.
Maar dat maakt gen verschil, aangezien ik met 1 grafische kaart draai ipv de voorgestelde 2 stuks

Nu komt het probleem.
Alle spullen zijn op het moederbord na geleverd.
Ineens komen ze met een smoes dat er mensen voor mij waarschijnlijk net de laatste hebben besteld en dat op dat moment mijn winkelmand nog niet was geupdate.
Beetje onwaarschijnlijk verhaal als je je pc om 1 uur snachts aan het bestellen bent.
Waarschijnlijk kan gigabyte gewoon moeilijk leveren, want ook de andere shops hier op tweakers kunnen hem moeilijk leveren. En de shops die hem hebben, hebben niet een geweldige review.

Nu is voor mij zo'n BBG altijd wel handig om te kunnen zien of een systeem lekker soepel draait.
Nu het moederbord lastig te verkrijgen is zoek ik dus een vervanger voor het Gigabyte GA-MA790X-UD4 moederbord.

De shop kwam met het voorstel om een MSI DKA790GX - Moederbord te nemen.
Maarja hoe weet ik zeker dat dit stabiel gaat draaien.
Ik ben zelf uit ervaringen uit het verleden niet zo'n MSI fan meer.
Weet iemand een mooi gigabyte board dat de GA-MA790X-UD4 kan vervangen?

[ Voor 3% gewijzigd door kinderpindakaas op 09-08-2009 16:13 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je weet aan welke eisen je bord moet voldoen, dus kijk welke borden voldoen aan die eisen en kijk vervolgens naar reviews van die borden en baseer daarop je keuze. Natuurlijk is de UD4 niet het enige bord, dus als je per se een Gigabyte wilt kun je ook kijken naar een andere plank uit die serie.

Welke je uiteindelijk moet kiezen blijft natuurlijk een persoonlijke keuze, daarom gaat dit topic ook op slot.

Dit topic is gesloten.