Vraagje over programmeren in Java!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een tutorial over het maken van een simpele space invader game met behulp van Java. In deze Tutorial ben ik nu op het punt dat ik een gif.image moet toevoegen aan het scherm zoals je op deze pagina uitgelegd ziet en waar ook de code staat die ik tot nu toe ingevoerd heb:
http://www.planetalia.com...JAVA-INVADERS-04.tutorial

Alleen nu staat daar in de code.
URL url=null;

Ik neem aan dat ik nu die null moet vervangen voor de folder waar ik dat gif bestandje opgeslagen heb??

Dan schrijf ik dus:
URL url= D:\Java\SpaceInvaders\res;

Alleen dan geeft ie dus een foutmelding. Weet iemand ook ik nu refereer naar die image???
En dat ik die image dus ook op mijn scherm kan zien. ( de volledige code is te zien in de link die ik gegeven had )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-04-2023
Je moet gewoon exact typen wat er staat en zorgen dat alle files in de juiste folders staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:31

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Bekijk die tutorial nog eens goed. Even later wordt url opnieuw toegekend ;)

Is een andere tutorial misschien niet handiger? Want dat je code
Java:
1

een foutmelding geeft is niet meer dan logisch. Met een heel klein beetje Java kennis is direct te zien waarom ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

Je doelt op regel 46 van de code? Je moet daar niet de path opgeven, maar als argument van de methode waar die regel in staat.

Er wordt een variabele gemaakt die een referentie naar een URL kan vasthouden, maar die wordt niet gelijk gevuld. Er wordt null ingezet, zodat die later vervangen kan worden. Dat gebeurd twee regels lager, waar de afbeelding gelezen wordt. Het pas moet dus komen in het argument nombre.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheCoolGamer schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 14:01:
Je doelt op regel 46 van de code? Je moet daar niet de path opgeven, maar als argument van de methode waar die regel in staat.

Er wordt een variabele gemaakt die een referentie naar een URL kan vasthouden, maar die wordt niet gelijk gevuld. Er wordt null ingezet, zodat die later vervangen kan worden. Dat gebeurd twee regels lager, waar de afbeelding gelezen wordt. Het pas moet dus komen in het argument nombre.
Oke maar als die image nu in de map 'D:java/res/' staat, wat moet ik dan exact bij Nombre invullen dan??
Ja ik weet er echt vrij weinig vanaf dus daarom vraag ik het hier maar even. Zou je die code dan mischien bruikbaar kunnen veranderen??

Want als ik dit weet dan kan er nog een beetje mee klooien met andere images e.d.

Trouwens wat ik ook niet begrijp is dat je allerlei klassen haalt uit de Java bibliotheek ( import ...), alleen die klassen staan allemaal online neem ik aan in een database ofzo? Maar wat nou als het internet uitvalt of iemand beschikt niet over internet dan werkt toch het hele programma niet meer neem ik aan? Kan je die klassen dan niet beter in zijn geheel implementeren in je code zodat je dat risico niet loopt?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2009 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je zult een string moeten hebben, die het exacte path bevat. Let daarbij ook op escaping, want aangezien een path vaak een \ bevat zul je die moeten escapen, anders gaat het niet goed. Hoe je een string literal in je code kunt defineren kun je in elke tutorial wel vinden.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 14:09:
[...]

Oke maar als die image nu in de map 'D:java/res/' staat, wat moet ik dan exact bij Nombre invullen dan??
Ja ik weet er echt vrij weinig vanaf dus daarom vraag ik het hier maar even. Zou je die code dan mischien bruikbaar kunnen veranderen??
Als je niet eens de korte toelichting onder de code leest houdt het ook op. Het is praktische het enige dat wél uitgelegd wordt. :z
Trouwens wat ik ook niet begrijp is dat je allerlei klassen haalt uit de Java bibliotheek ( import ...), alleen die klassen staan allemaal online neem ik aan in een database ofzo? Maar wat nou als het internet uitvalt of iemand beschikt niet over internet dan werkt toch het hele programma niet meer neem ik aan? Kan je die klassen dan niet beter in zijn geheel implementeren in je code zodat je dat risico niet loopt?
Lees nog eens wat import doet. Lees nog eens hoe java uberhaupt werkt, oa mbt het complilatieproces.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-08 09:13
Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 13:55:
Ik ben bezig met een tutorial over het maken van een simpele space invader game met behulp van Java. In deze Tutorial ben ik nu op het punt dat ik een gif.image moet toevoegen aan het scherm zoals je op deze pagina uitgelegd ziet en waar ook de code staat die ik tot nu toe ingevoerd heb:
http://www.planetalia.com...JAVA-INVADERS-04.tutorial

Alleen nu staat daar in de code.
URL url=null;

Ik neem aan dat ik nu die null moet vervangen voor de folder waar ik dat gif bestandje opgeslagen heb??

Dan schrijf ik dus:

Alleen dan geeft ie dus een foutmelding. Weet iemand ook ik nu refereer naar die image???
En dat ik die image dus ook op mijn scherm kan zien. ( de volledige code is te zien in de link die ik gegeven had )
Ik zou eerst eens wat simpelere "hello world" programma's maken voordat je met zoiets begint :)
Een taal leren programmeren met dit soort voorbeelden zorgt voor een wat hogere leercurve.
String horen met ""'s te zijn dus dat gaat sowieso niet werken.

Ook zou ik de "\"'s veranderen in "/". Met als reden dat je het ook in andere besturingssystemen wilt laten werken. Het bestand zou ik ook niet hard in de code programmeren, omdat andere besturingsystemen een geheel ander padensysteem hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Pheno79 op 09-08-2009 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 14:09:
[...]

We zijn hier geen quickfix waar we even snel je probleempje oplossen. Als je dit soort dingen niet uit jezelf kan veranderen dan moet je hier op het forum geen vragen stellen, dan moet je een boek kopen waar je daadwerkelijk iets van leert. Tutorials zijn leuk maar die leren je niet programmeren, die leren je over het algemeen alleen toepassingen van een taal. Da's dus niet hetzelfde. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1