Toon posts:

Wanneer de computer opstart opent de BIOS met een bericht:

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik mijn computer opstart opent de BIOS met het volgende bericht:

Message Confirmation
The system intruded, chassis opened or tempered before,
please check the system.

De instellingen van de BIOS kloppen dan niet meer en moeten opnieuw worden ingesteld...
Als ik daarna de computer uit en aan doe terwijl de voedingskabel nog in de stopcontact zit gebeurt er niks. Wanneer ik de computer uit en aan doe wanneer de voedingskabel niet in de stopcontact zit krijg ik dit probleem.

Dit is twee dagen geleden begonnen en kort voordat dit probleem ontstond heb ik de kast niet open gemaakt...en ik heb er ook niet op geslagen of tegen getrapt.

Ik dacht dat de batterij van de moederbord misschien zijn beste tijd wel gehad had....alleen twijfel ik door de inhoud van het berichtje.

ACPI BIOS revision 1001
Asus A8N-SLI
AMD S939 Athlon64 3500
Asus EN6600gt/td/128mb pci-e
3 GB RAM

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Gewoon vervangen :)
Een nieuwe batterij kost zo goed als niets: http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=cr2032
http://upload.wikimedia.o...attery-lithium-cr2032.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 09-08-2009 13:57 . Reden: plaatje erbij ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
klinkt alsof je chassis intrusion jumler niet goed zit, zoek hem eens op, haalhem eraf, controleer even of het goed contact maakt en probeer het opnieuw

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:55
Ik heb dit moederbord ook. Ergens in het Bios staat Chassis Intruder Detection of iets dergelijks. Uitzetten die zooi dus ;) Kan pas over een uur zelf in het Bios kijken.

Edit: Of wat ^ zegt

[ Voor 6% gewijzigd door Joep op 09-08-2009 13:56 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:18

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Berichtje is van Chassis Intrusion systeem. Kun je een jumper met een draadje vast maken aan het zijpanel van je case en bij openen meet dat ding dus dat die jumper er af is geweest.
Of in dit geval heb jij het dus wanneer de stroom er volledig af is geweest. Misschien dat er ergens die staat niet goed onthouden wordt. Is vaak ook te disablen met een BIOS optie.
Niets om je zorgen over te maken als je weet dat er niets gebeurd is.

Meet eventueel het batterijtje door met een multimeter, dingen moeten rond de 3V geven.

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 09-08-2009 13:58 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dank u allen voor uw hulp. d:)b
Een nieuwe batterij doet wonderen...én in de BIOS de berichten uit zetten.
Waarom niet vermelden dat de batterij leeg is in plaats van gekke berichten...ach..een computer blijft een computer... ;)
Pagina: 1