ftp server geen connectie via wan

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views

• sjg50
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-01 09:02
Hallo,

ik ben bezig met mijn eigen servertje, hij draait onder freenas.
Alles werkt op dit moment wel, maar alleen in het lokale netwerk.

Hier mijn situatie:
tele2 davolink router -> sweex gigabit switch -> freenas server en andere pc's

Ik heb de juiste poorten voor ftp open gezet, ik heb zelfs de freenas server als dmz host ingesteld, maar ik kom er simpelweg niet in als ik mijn wan IP gebruik.

Overigens heb ik hetzelfde probleem als ik via SSH probeer te verbinden.

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben zo en dat jullie me kunnen helpen.

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
heb je de poorten in je router ook opengezet?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

probeer je het vanaf je eigen lan ? dat werkt waarchijnlijk niet. laat een vriend het even proberen vanaf een andere verbinding.

dat is net zoiets al buiten op je voordeur proberen te kloppen terwijl je al binnen staat, dat kan niet ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Fish op 09-08-2009 13:27 ]

Iperf

• sjg50
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-01 09:02
boers706 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 13:25:
heb je de poorten in je router ook opengezet?
Ja ik heb ze geopend
fish schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 13:26:
probeer je het vanaf je eigen lan ? dat werkt waarchijnlijk niet. laat een vriend het even proberen vanaf een andere verbinding.

dat is net zoiets al buiten op je voordeur proberen te kloppen terwijl je al binnen staat, dat kan niet ;)
Ik heb het een vriend uit laten proberen, maar ik zal dit nog wel een keer doen voor de zekerheid, want dit was een tijdje geleden.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:58
ik heb de juiste poorten voor ftp open gezet, ik heb zelfs de freenas server als dmz host ingesteld, maar ik kom er simpelweg niet in als ik mijn wan IP gebruik.

Overigens heb ik hetzelfde probleem als ik via SSH probeer te verbinden.
Probeer je dit vanaf je eigen netwerk? Maw, je porbeert vanaf je eigen PC's je FTP/SSH server op het Externe IP adres te benaderen? Dit gaat namelijk niet werken. Laat die vriend het nog eens proberen.
Werkt het op je Interne Netwerk wel goed (dus als je conntact naar je Interne IP)

Misschien moet je ook dit topic even lezen:
Het Grote Poortmappingsverhaal
NT Beleid
PNS Beleid

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-02 21:20

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dat komt doordat je router geen nat-loopback ondersteund. Dat is een vaak voorkomend iets. Intern zal je met de interne adressen moeten werken, en extern met de externe adressen. Om te testen zal je het dus via de aansluiting van een kennis moeten doen.

Dit is een veel besproken iets, dus daar had je met een beetje creatief zoekwerk ook wel een oplossing voor kunnen vinden. Verder is het absoluut geen PNS, daar het een thuisservertje betreft.

[ Voor 27% gewijzigd door Equator op 09-08-2009 17:07 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.