Ik heb goede herinneringen aan de Carmageddon serie 1 en 2 op Mac OS 9, maar nooit Carmageddon 3 (Carmageddon TDR 2000) gespeeld omdat die nooit voor Mac is uitgebracht. Wel voor Windows. De minimum configuratie is Win 95/98 volgens het boekje, maar ik zie op fora dat het ook op XP, Vista en 7 draait.
Op een (early 2008) Mac Pro heb ik, via Boot Camp, Windows XP service pack 2 gezet en daarop Carmageddon 3 geïnstalleerd.
Na het eerste schermpje krijg ik een foutmelding 'Exception .. ' . Ik heb daarna geGoogled en de volgende tips gevonden en geprobeerd:
Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de grafische kaart / drivers etc maar hoe kom ik daar achter?
Op een (early 2008) Mac Pro heb ik, via Boot Camp, Windows XP service pack 2 gezet en daarop Carmageddon 3 geïnstalleerd.
Na het eerste schermpje krijg ik een foutmelding 'Exception .. ' . Ik heb daarna geGoogled en de volgende tips gevonden en geprobeerd:
- Het setup.exe initiatieprogramma gebruiken voor een andere instelling van videogebeuren -> maar ook dat crasht na het introscherm.
- De Carmageddon XP patch gedownload en geïnstalleerd -> geen verschil
- Compatibility Mode op windows 95 of 98/ME zetten -> geen verschil
Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de grafische kaart / drivers etc maar hoe kom ik daar achter?