Carmageddon 3 op XP op Mac Pro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10 19:57
Ik heb goede herinneringen aan de Carmageddon serie 1 en 2 op Mac OS 9, maar nooit Carmageddon 3 (Carmageddon TDR 2000) gespeeld omdat die nooit voor Mac is uitgebracht. Wel voor Windows. De minimum configuratie is Win 95/98 volgens het boekje, maar ik zie op fora dat het ook op XP, Vista en 7 draait.

Op een (early 2008) Mac Pro heb ik, via Boot Camp, Windows XP service pack 2 gezet en daarop Carmageddon 3 geïnstalleerd.

Na het eerste schermpje krijg ik een foutmelding 'Exception .. ' . Ik heb daarna geGoogled en de volgende tips gevonden en geprobeerd:
  • Het setup.exe initiatieprogramma gebruiken voor een andere instelling van videogebeuren -> maar ook dat crasht na het introscherm.
  • De Carmageddon XP patch gedownload en geïnstalleerd -> geen verschil
  • Compatibility Mode op windows 95 of 98/ME zetten -> geen verschil
Ik heb het spel op een Alternate PC met XP erop uit 2003 geïnstalleerd en dan start het wel, zelfs zonder patch!

Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de grafische kaart / drivers etc maar hoe kom ik daar achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
OK intussen de nieuwste NVIDIA drivers voor XP voor de GForce 8800 GT kaart er op gezet.. maar daar lag het dus niet aan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lukt het wel als je het via VMware draait?

En gebruik aub de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knop als je direct na je laatste reactie reageert, stuk makkelijker :)

[ Voor 17% gewijzigd door The Eagle op 09-08-2009 23:10 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• laptopleon
Op één of andere manier lukt het alleen op een 'echte' oude bak, omdat de hardware niet via de officiële manier wordt aangesproken door dit soort games. Dat gebeurt weer omdat dat sneller is, dus om het maximale uit de hardware te halen.. Jammer want daardoor is het zeer moeilijk zo'n spel te draaien op hardware die ook maar een beetje afwijkt van de machines en grafische kaarten uit die tijd.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:10
Heb je Wine/Crossover op OSX al geprobeerd?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos