Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Wokkel_NL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-11 15:50
Hallo Tweakers,

Ik heb hier naast mij een Compaq Presario R3000 staan.
De resolutie van het scherm is 1280x800, als ik de resolutie lager zet, dan krijg ik een zwart kader rond het scherm en is het beeld zelf maar een klein gedeelte van het scherm oppervlak.

In windows zelf is dit niet zo erg, maar zodra ik een spel opstart (monopoly tycoon of Theme Hospital bv.) dan krijg ik exact hetzelfde probleem, het spel loopt prima, alleen op een kleinere resolutie dan 1280x800, dus krijg ik een zwart kader rond mijn spel, Ik wil dat het spel gewoon het hele scherm gebruikt, en misschien een klein randje er af haalt omdat het scherm widescreen is...

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt,
Pieter

(ps. ik wist niet echt een andere locatie voor dit probleem en ik zit hier op Dial-Up dus ik heb niet de tijd om rond te zoeken)

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:01

Koppensneller

winterrrrrr

Zoek even in je Ati of Nvidia control panel naar de optie "flat panel scaling". Daar kun je als het als het goed is wel verhelpen :)

• Wokkel_NL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-11 15:50
mmm... Ik ben zo dom geweest om de driver te deinstaleren aangezien het een omega driver was, omdat het een oude videokaart is (Ati Radeon 9000/9100 IGP geloof ik.)
Aangezien ik in Frankrijk zit heb ik geen cd's of wat dan ook om te restoren.
Maar door het ongedaan maken van de instalatie van die video drivers krijg ik nu bij startup een BSOD.
Ik zou het in nederland wel kunnen restoren en de belangrijke bestanden weer terughalen. Maar nu weet ik niet wat ik er mee aan moet.

Ik heb dus een Laptop zonder cd's die een BSOD geeft tijdens het booten van windows XP (tijdens het logo)

• florejaen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11 15:56
Probeer anders XP op te starten in VGA-Modus (640x480) of in veilige modus.

Je kan dit doen door f5 in te drukken tijdens het booten (nog voor windows xp opstart)