Hoeveel nieuwssubmits worden er daadwerkelijk doorgevoerd?

Pagina: 1
Acties:

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-02 23:22

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik post weleens een nieuwssubmit en vroeg me eigenlijk af hoeveel procent van de nieuwssubmits eigenlijk uiteindelijk de frontpage halen als nieuwsbericht.

Is er iemand die daar licht op kan werpen?

Wat misschien ook wel leuk is om te weten is waaraan een goede nieuwssubmit nu eigenlijk aan moet voldoen om daadwerkelijk als nieuws op de frontpage te belanden.

Ik zie alleen dit in de FAQ staan:
Tips voor het submitten van nieuws

Als je nieuws wil submitten, let dan op de volgende zaken:

* is het nieuws dat je wilt submitten van recente datum;
* heb je de meest originele bron, bijvoorbeeld de site van de fabrikant, te pakken?;
* is het nieuws al op de frontpage te vinden? Maak gebruik van de zoekfunctie om dit na te gaan. Als het er al staat, hoef je het niet nog een keer te submitten ;) ;.
Ik vraag dit puur uit nieuwsgierigheid overigens. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Zerora op 09-08-2009 10:07 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
Een percentage weet ik niet, maar redelijk wat submits halen de frontpage. Je kan het altijd zien als er een 'submitter' genoemd staat bij het artikel. Veel submits zijn meukjes voor de meuktracker: daar ligt het percentage nog hoger denk ik. Ik gok - maar dat is een ruwe gok - dat ongeveer eenderde van de nieuwssubmits de fp 'haalt'.

De redenen dat een submit het niet haalt zijn meestal de volgende:
* het is niet de eerste submit - de eerste submit telt en als meerdere mensen iets submitten, staat alleen degene genoemd die het als eerste heeft gesubmit. Vaak als er groot nieuws is, komen er veel submitjes in korte tijd binnen. Voorbeeld is een storing van Google een paar maanden geleden: binnen een kwartier stonden er iets van vijftien submitjes. En dat op zatermiddag
* we hebben het nieuws gezien, maar het onderwerp afgekeurd. Bijvoorbeeld omdat het niet nieuwswaardig genoeg is of omdat het nieuws te oud is.
* we waren al bezig met het nieuws, maar het artikel was op moment van de submit nog niet online verschenen. Submitters zijn snel, maar wij zitten ook niet stil ;) Soms zijn we al bijna klaar met een artikel als de submit binnenkomt. Het nieuws verschijnt dan wel, maar de naam van de submitter niet - omdat hij of zij de tipgever niet was.

De drie factoren die genoemd staan in de faq dekken de lading goed. De laatste waar wij als redactie op letten is de nieuwswaarde van een submit: sommige mensen voelen dat aan, anderen niet. Vandaar dat het onmogelijk in de tips kan staan.

Ik zou zeggen: blijf vooral submitten, want wij stellen het erg op prijs: het is een van de voornaamste bronnen om nieuws op te sporen :)

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-02 23:22

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord. Er wordt al heel stuk duidelijker.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."