Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] PC reageert niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweaker,

Sinds kort heb ik een merkwaardig probleem. Als ik mijn PC vergrendel en na lange tijd niet gebruik, krijg ik geen response meer. Hij zit ook niet in sleep mode, want alles 'draait' gewoon, ook staat de de sleep mode optie op 'nooit' in de erergieschema. Monitor gaat op standby, maar ik krijg 'm daar niet meer af.. Enige oplossing is een reboot.

Ik draai Vista SP2 64-bit. Volgens mij heb ik daarvoor nooit last van dit probleem gehad.

Iemand een idee waar het probleem in zit?

Ik heb het net even getest als de PC 1 uur idle op vergrendeld staat. Dan heeft de PC wel gewoon response.
Zelf heb ik het idee dat het optreedt na een paar uur (ik weet niet precies wanneer).

Bvd!

Ps. ik heb ook niet het gevoel dat de PC vastloopt. Als ik namelijk bv de HDMI kabel eruit trek en er weer in stop dan geeft windows wel de 'hardware detected' deuntje weer...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2009 01:01 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Indien je je pc kapot wilt hebben moet je vooral kabels lostrekken als de pc aanstaat, dit mag dus niet.
Enigste kabel wat los mag trekken is usb, firewire, esata(let op e).

Verwijder eens de videokaart driver, en werk een tijdje zonder driver.(dus standaard vga scherm).
Of installeer eens een oude of nieuwe driver.

[ Voor 29% gewijzigd door jan99999 op 09-08-2009 09:58 ]

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Offtopic:
Kabels er uit trekken maakt over het algemeen geen zier uit, enige echte uitzondering daarop zijn ps/2 kabels omdat je daar inderdaad een circuit mee kan opblazen als je echt pech hebt.
Hdmi kan echt geen kwaad. Esata is trouwens in veel gevallen een rechtstreeks doorgeluste sata-poort, dus dat kan ook geen kwaad. Dat je powerkabels best laat zitten vind ik wel redelijk evident, dus ga geen draaiende harde schijven afkoppelen (al is dat puur hardwarematig nog niet eens zo erg als de schijf op dat moment niet effectief aan het lezen/schrijven is).

Ontopic: als ik het goed begrijp is het enige energiebeheer dat je doet de monitor laten uitvallen? of gebeurt er toch niet iets anders?
Doet de monitor het op een andere pc wel goed? Bij mij op het werk hebben we nl een monitor die na een standby inderdaad niet meer wakker wordt, ongeacht de pc waar hij aanhangt.

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Verwijderd

Topicstarter
Idd, in energiebeheer heb ik alleen de monitor na 20m laten slapen.
Het rare is dat als ik dan de PC reboot de monitor wel signaal heeft, dus ik vermoed niet echt dat het aan de monitor ligt.

Ik heb het ook met DVI kabel geprobeerd, zonder resultaat. (Zal vandaag nog even met een vga kabel proberen.)
Ook weet ik helaas (nog) niet wanneer het voorval zich voordoet. Meestal laat ik de PC aanstaan als ik naar buiten ga, en als ik thuiskom - na enkele uren - geeft hij dus geen response meer (beeldscherm of USB).

Iemand nog ideeën? Voorheen heb ik hier nooit last van gehad naar mijn weten..