wie kan mij helpen met het overclocken van mij amd athlon xp

Pagina: 1
Acties:
  • 533 views

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-01 20:32

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

Topicstarter
ik heb hier in mijn pctje een amd athlon xp 1.2ghz
ik heb een syntax SV266A mobo
http://www.unicom-pc.com/files/sv266a.htm
pc ff open gehaald en gekeken naar werkgeheugen 133mhz pc 133 en pc100 alle bij 256mb

wie kan me uitleggen hoe ik deze het best kan overclocken

ik heb me ingelezen op de FAQ snap er jammer genoeg niet zoveel van veelste veel tekst door me dyslexie kan ik er niet heel veel wijzer van worden ik denk misschien kan iemand mij helpen vandaar deze wanhopige poging =p

Afbeeldingslocatie: http://94.100.113.100/679300001-679350000/679324401-679324500/679324452_5_BDPS.jpeg

[ Voor 47% gewijzigd door wâldpyk op 09-08-2009 00:33 ]

If water polo was easy, it would be called football

Verwijderd

google

http://www.google.nl/sear...xp&btnG=Zoeken&meta=lr%3D

het is ook handig als je ff je moederbord en type geheugen mee geeft anders kunnen we weinig mee

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01-2025

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Je bios ingaan en je front side bus wat hoger zetten.
Nu staat hij op 100 Mhz, op je plaatje als System Clock.
Zet hem eens op 105 Mhz. Dan draait je systeem op 105 x 12,5 = 1312,5 Mhz.
Daarna kun je steeds hoger gaan in kleine stapjes en elke keer kijken of je systeem stabiel is door een programma te draaien dat je systeem belast. (google is je vriend)
Als je nog hoger wilt moet je de voltages ook hoger gaan zetten maar niet elke bios heeft die mogelijkheid.

Maar goed, lees dit eerst maar eens door.
Overclocking & Tweaking FAQ

En voor de rest google is je vriend ;)

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• wâldpyk

wâldpyk

Topicstarter
ik heb een syntax SV266A
http://www.unicom-pc.com/files/sv266a.htm

is dan front side bus dan je 100min 132max hebt? want dat heb ik algeprobeerd toen wou ie windows niet opstarten ofzo

• wâldpyk

wâldpyk

Topicstarter
type geheugen is 512 ram ddr ofzo maar ik wil alleen cpu over clocken of kan dat niet?

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01-2025

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

jorritnr4 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 23:36:
type geheugen is 512 ram ddr ofzo maar ik wil alleen cpu over clocken of kan dat niet?
lees je nou eerst maar in. Got is een plaats waar mensen vragen kunnen stellen als ze eerst zelf de moeite hebben gedaan. Ik heb je al een linkje gegeven naar de FAQ over overclocken hier op GoT.
Die is zeker de moeite waard voor eens door te lezen. Dat weet je meteen een stuk meer.
Als een modje dit topic ziet gaat er denk ik een slotje op.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• wâldpyk

wâldpyk

Topicstarter
ik heb me ingelezen op de FAQ snap er jammer genoeg niet zoveel van veelste veel tekst door me dyslexie kan ik er niet heel veel wijzer van worden ik denk misschien kan iemand mij helpen vandaar deze wanhopige poging =p

• wâldpyk

wâldpyk

Topicstarter
pc ff open gehaald en gekeken naar werkgeheugen 133mhz pc 133 en pc100 alle bij 256mb

• wâldpyk

wâldpyk

Topicstarter
ik heb nu bij front side 102 ingevoerd maar als ik hoger ga gaan de grafics raar doen op laagste nivo is hier wat aan te veranderen of is dit gewoon de max?

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-01 22:36

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Als je moeite hebt met het lezen / begrijpen van de FAQ, dan kom je op deze manier niet veel verder denk ik.

De eerste vragen en suggesties die hier gepost gaan worden zullen namelijk vrijwel hetzelfde zijn als, jawel, de FAQ.

Ik denk dat je een stuk meer plezier zou kunnen hebben van een vriend of kennis die jou op weg kan helpen met overklokken (kan iemand zijn die er sowieso al beter in thuis is, kan ook iemand zijn die de FAQ voor jou 'vertaalt' of voorleest).

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Zover ik weet draaien alle athlon xp cpu's op 133Mhz FSB ,dus er zit iets niet goed bij jou..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• wâldpyk

wâldpyk

Topicstarter
ik snap nu eindelijk de basics van het overclocken dank jullie wel allemaal =) ik heb eerst fsb van 100 naar 105 gedaan toen ging video kaart raar doen toen maar eens van 105 naar 15 gedaan video kaart weer normaal. dus ik denk dat er iets fout gaat ofzo mja volgens mij heeft me proc weer de bedoelde snelheid dus laat ik het mooi zo

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:25

Harrie

NederVlaming

jorritnr4 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 14:28:
ik snap nu eindelijk de basics van het overclocken dank jullie wel allemaal =) ik heb eerst fsb van 100 naar 105 gedaan toen ging video kaart raar doen toen maar eens van 105 naar 15 gedaan video kaart weer normaal. dus ik denk dat er iets fout gaat ofzo mja volgens mij heeft me proc weer de bedoelde snelheid dus laat ik het mooi zo
Komt waarschijnlijk omdat je pci en/of agp clock mee omhoog gaan. Sommige biossen hebben de optie om de pci klok en agp klok vast te zetten, dan heb je dat probleem niet. (pci 33MHz, agp 66MHz dacht ik).

• wâldpyk

wâldpyk

Topicstarter
waar staat dat meestal onder bij de bios? onder tussen heb ik um al op 119

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-01 22:36

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Ik heb even Google geraadpleegd en op Wikipedia: List of AMD Athlon XP microprocessors bevestigd gevonden wat Speedy-J al zei: jouw processor draait standaard op een FSB van 133 MHz. Dus je hebt al die tijd dat de FSB op 100 MHz stond gewerkt met een underclocked processor. Nu met je FSB op 119 MHz is je processor nog steeds underclocked. Zet de FSB op 133 MHz en dan draait je processor op zijn normale snelheid (133 MHz x 12,5 = 1667 MHz = Athlon XP 2000+).

Wel heb je kans dat dat problemen oplevert met de PC-100 geheugenmodule die je erin hebt zitten. Je kunt dan
- de FSB weer terug zetten naar een stabiele snelheid (dus je processor weer underclocken).
- de PC-100 geheugenmodule verwijderen en de PC-133 laten zitten.
- de PC-100 geheugenmodule vervangen door een PC-133 module.

Overigens verwacht ik dat de PC-100 module verwijderen (waardoor je dus van 512 MB naar 256 MB RAM gaat) je in Windows meer snelheid kost dan dat het hoger clocken van je processor je oplevert.

[ Voor 0% gewijzigd door real[B]art op 09-08-2009 22:45 . Reden: typo ]

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:27
Harrie schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 14:40:
Komt waarschijnlijk omdat je pci en/of agp clock mee omhoog gaan. Sommige biossen hebben de optie om de pci klok en agp klok vast te zetten, dan heb je dat probleem niet. (pci 33MHz, agp 66MHz dacht ik).
Tegenwoordig wel ja, maar vroeger was die optie er nog niet..

Anyway: Dit is toch allemaal verder wel vrij basic. De basisinfo staat in de faq en met wat eigen inzet moet je best een eindje kunnen komen. Verder is het toch een kwestie van proberen tot hoever je komt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.