Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:11

D33F

Tweelingtemmer

Topicstarter
het is me al vaker opgevallen dat ik soms een pc speaker beep hoor in windows, terwijl de temperatuur zwaar in orde is < 50. het gaat om een mid-frequentie toon dus geen hoge zoals bij de POST, en op dezelfde toon zoals hij normaal zou piepen als mijn cpu zou overhitten, maar dat is niet het geval want ik heb coretemp altijd lopen en deze zat amper op 46 graden, zou het dan misschien een bug kunnen zijn van de sensor ofzo?

Ook werken alle fans perfect, geen foutmeldingen op het scherm what so ever.

Het gebeurd niet vaak, maybe 2 keer per week even een beepje

Wel valt mij ook op als mijn pc in de POST zit dat ik eerst een kort zachtpiepje hoor en daarna de gewone POST OK beep.

Ik zou echt niet weten waar het aan kan liggen, vandaar mijn vraag hier.

Specs:
CPU:AMD Phenom II X4 995 BE @ 3,2Ghz
RAM:OCZ Platinum DDR2 1066Mhz
MOBO: Gigabyte ga-ma78gm-ud2h rev 1
GPU: Powercolor ATI Radeon HD 4850 @ stock
CASE: Thermaltake Xaser III met 7 case fans

[ Voor 21% gewijzigd door D33F op 08-08-2009 22:35 ]

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Topicstarter
anyone?

Modbreak:Gelieve niet kicken binnen 24 uur

[ Voor 81% gewijzigd door TERW_DAN op 10-08-2009 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 18:37

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Ben je zeker dat het de speaker is de piept? Misschien is het coil whine, daar heeft mijn moederbord ook wel last van...

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Topicstarter
Wouter.S schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 01:05:
Ben je zeker dat het de speaker is de piept? Misschien is het coil whine, daar heeft mijn moederbord ook wel last van...
ja het is zeker weten de speaker, het is op precies dezelfde frequentie als wanneer mijn cpu 60 graden wordt (bios temp warning) maar op het moment dat hij die beep geeft is mijn systeem bijna idle met een temp van 45 (dus eigenlijk geen reden om een temperatuur warning te geven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:36
Het zou misschien ook de keybuffer kunnen zijn. Dat deze vol is. Dit kan gebeuren als er bijvoorbeeld een knop vasthangt op je toetsenbord.
Ik zou zeggen, sluit eens een ander toetsenbord aan en kijk of het dan nog gebeurt.
Schakel voor de zekerheid die Temp Warning ook maar even uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiStErMaNiAc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2020
Of nog beter: Als het mogelijk is, trek de speaker er eens tijdelijk vanaf, kijken of je het dan nog hoort.

www.retroforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Topicstarter
MiStErMaNiAc schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 11:54:
Of nog beter: Als het mogelijk is, trek de speaker er eens tijdelijk vanaf, kijken of je het dan nog hoort.
of nog beter: De stekker uit de voeding halen en kijken of ik hem dan nog hoor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Topicstarter
Lars93 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 09:24:
Het zou misschien ook de keybuffer kunnen zijn. Dat deze vol is. Dit kan gebeuren als er bijvoorbeeld een knop vasthangt op je toetsenbord.
Ik zou zeggen, sluit eens een ander toetsenbord aan en kijk of het dan nog gebeurt.
Schakel voor de zekerheid die Temp Warning ook maar even uit.
dit is niet het geval al houd ik alle toetsen express in van mn keyboard dan geeft hij nog geen ene kick, waar ik persoonlijk aan zit te denken is een bug in de termal sensors, dat hij bv even een sec opeens boven de 60 springt en dan weer terug maar dat het zo snel is dat coretemp het niet weergeeft maar de speaker wel afgaat, zo had ik met een vorige versie van coretemp soms ook uitschieters naar 256 graden lol.

Modbreak:Die modbreak hierboven niet gelezen :?

Je topic *NIET* binnen 24u kicken.

Heb je iets toe te voegen aan een post? Gebruik de edit-knop. Daarmee kun je ook meerdere quotes in een enkele post zetten.

Schop je nogmaals <24u? Dan gaat je topic dicht. We blijven niet bezig :/

[ Voor 15% gewijzigd door dion_b op 13-08-2009 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
David Regeling schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 16:26:
[...]

of nog beter: De stekker uit de voeding halen en kijken of ik hem dan nog hoor 8)7
Tss, wat MiStErMaNiAc bedoelde, is dat als het dan niet te horen is dan komt het van die speaker. Anders moet je het ergens anders zoeken. Misschien dat je grafische kaart of zo ook een speaker heeft (ik weet niet of dat bestaat, maar ik heb al eens een biep gehoord als er grafisch iets mis ging)
Of misschien een fan controller of zo die denkt dat de fan niet meer draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiStErMaNiAc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2020
David Regeling schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 16:26:
[...]

Als mijn idee dan niet gewaardeerd wordt, zeg dat dan gewoon.

www.retroforum.nl

Pagina: 1