• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:02
Oke ik heb een aardig groot probleem. (naar mijn gevoel)

Als ik mijn pc opstart, dan blijft hij hangen op het MSI scherm waar staat op welke knop je moet drukken om de BIOS in te gaan etc.
Als ik dan druk op de knop om te switchen naar POST, dan doet hij dat gewoon, en laat dan zien dat hij heft geheugen heeft gecheckt en dat dat ok is (4096MB=OK) maar vervolgens doet hij niks meer. Ik kan hem alleen weer opstarten als ik eerst de knop van de voeding even omzet zodat niks stroom krijgt en hem 10 seconden later weer stroom te geven. Dan doet hij het gewoon weer.

Ik heb de laatste 2 maanden een aantal dingen vervangen, maar ik denk dat ik het moederbord wel uit kan sluiten. (van een FSC moederbord naar een MSI P45 Platinum)

Ik heb het moederbord, geheugen, voeding en de cpu koeler vervangen, en heb er een extra fan bijgezet.

De nieuwe onderdelen zijn:

MSI P45 Platinum
Crucial Ballistix Tracer 4GB DDR2-800 4-4-4-12
Corsair TX750W
CoolerMaster Hyper TX3 (die ik volgende maand weer ga vervangen voor een xigmatek achilles)
en een AKASA 12CM case fan voor op de window.

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Hier trouwens een youtube video van mijn systeem

http://www.youtube.com/watch?v=A3hYm_ZAIOE

Ik weet niet of dit mag. Als het niet mag zal ik hem verwijderen.

Dit topic staat ook op helpmij.com. Ik zal de link hier posten zodat er kan worden gezien welke suggesties er al gedaan zijn.

http://www.helpmij.nl/for...php?p=2828291#post2828291

Edit: Was vergeten te vermelden dat zodra hij blijft hangen op het MSI scherm ik ook niet in de BIOS kan komen. Zodra ik op delete druk om in de bios te komen gaat hij naar de POST en blijft daar vervolgens hangen. Als ik dan in de boot opties wil komen lukt dat ook niet. Dan geeft hij zoiets als Entering setup of menu oid aanen vervolgens doet hij weer niks.

[ Voor 10% gewijzigd door ArjenIsM3 op 08-08-2009 22:27 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Het hangen kan in principe overal door komen. Ik heb het op sommige MSI bordjes nog wel eens als ze niet compatible zijn met het geheugen (dat ballistix spul dat je erin hebt zitten, wat voor voltage heeft dat nodig?).
Probeer eens te booten met een enkele DIMM om te zien of dat verschil maakt.

Verwijderd

Ik heb een soort gelijk probleem gehad met een hp desktop. Ik kon niet in de bios komen en hij ging na de geheugen check niet verder. In dat geval was een kapotte harde schijf de boosdoener. Misschien kan je al je harde schijven loskoppelen en dan proberen of je verder komt.

• ArjenIsM3
De tracers draaien op 2 volt. Ik heb ze 1 voor 1 getest, maar bij beide is het probleem 1x voorgekomen.
Als mijn harde schijf kaput is is dat mooit rot.. ben namelijk aardig blut op het moment.. :P
Maar als die kapot is.. zou ik dan niet ook andere problemen moeten krijgen? Zodra ik in windows zit crasht hij nooit en heb ik nergens last van. Dan draait hij als een zonnetje.

• Pantera88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-02 17:37
Wuuuh, dit zal het wel niet zijn maar ... Mijn oude pc bleef altijd hangen wanneer er een usb-stick of HD aangekoppeld was tijdens het booten ...
Het zal wel niet zo zijn bij jouw, maar je weet maar nooit :)

Verwijderd

Probeer je systeem te booten met alleen je moederbord, cpu(en koeling :P ), geheugen en videokaart. Mocht het probleem voorkomen dat hij niet door de post heen kan, dan ligt het waarschijnlijk aan 1 van deze dingen of een combinatie ervan.

• ArjenIsM3
ik zal het proberen wanneer ik terugkom. Eerst even naar de bioscoop ^^
Het is alleen zo dat het lastig te testen is. Soms kan ik wel 20x opstarten voordat het probleem zich voordoet.

[ Voor 6% gewijzigd door ArjenIsM3 op 09-08-2009 12:30 ]

• ArjenIsM3
Update: Ik heb net even de status LEDs bekeken die ik op mn moederbord heb. Wanneer het probleem zich voordoet geeft hij aan: testing vga bios / testing base and extended memory. Het is 1 van de twee maar ik weet niet precies welke hij aangeeft omdat de manual niet in kleur is en dus niet rode en groene leds weergeeft maar witte en zwarte, en ik weet niet of zwart rood is of groen. ^^

Misschien verduidelijkt dit de situatie?
Pagina: 1