[HDD recorder] Samsung DVD-HR773 slechte weergave opnames...

Pagina: 1
Acties:

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-12 17:57
Vanmiddag heb ik bij de Mediamarkt een Samsung DVD-HR773 DVD/HDD recorder gekocht, want het leek mij een erg nette aanbieding. Eerst bij de Harense Smid langsgeweest waar deze voor 235 aangeboden werd, bij de Mediamarkt kreeg ik hem voor 169 mee. Niet te veel geld leek me als je ziet welke opties de recorder allemaal heeft. Dat deze niet zo gebruiksvriendelijk is als de duurdere merken neem ik dan maar voor lief, daar kan ik goed mee leven.

Echter....
Als ik via de recorder gewoon TV kijk dan is de beeldkwaliteit acceptabel (analoog en digitale input). Echter als ik opgenomen beeldmateriaal (time shift, of iets dat op de 'gebruikelijke' manier opgenomen is) ga bekijken dan lijkt het wel alsof er iets van storing in het beeld terechtgekomen is, namelijk kleine gekleurde blokjes die over het beeld springen. Heeft een beetje weg van kleine artifacts van een pc videokaart. Dit effect krijg ik ook als ik een film bekijk die gebrand is op een herschrijfbare philips/imation dvd+rw, terwijl deze door mijn behoorlijk oude philips dvd-speler wel perfect afgespeeld werden.
De opname kwaliteit heb ik al op het hoogst gezet, maar helaas zonder effect.

Iemand enig idee of dit een bekend probleem is van deze recorder, of dat ik gewoon een defect exemplaar heb? Is hier een oplossing voor, of moet ik gewoon terug naar de winkel en omruilen voor een nieuwe?

De recorder is overigens doormiddel van een HDMI kabel aangesloten aan een Panasonic HD-Ready plasma tv.

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-12 17:57
Hmm...
Net heeft de hdd recorder een paar uur uitgestaan en heb ik dezelfde opgenomen beelden nogeens bekeken en nu waren ze wel goed. Echter heb ik dan weer een kwartiertje met de recorder liggen stoeien en dan komen de gekleurde 'pixels' weer als ik diezelfde beelden kijk.

Wellicht dat er iets te warm wordt? De HD misschien? Aangezien het zich alleen voordoet bij opgenomen beeldmateriaal dat afgespeeld wordt.
Maar wel raar dat hij dit dan ook doet bij op de pc gebrande dvd+rw schijfjes en mijn hele oude gewone dvd speler deze wel perfect afspeelt.