XP setup, SSD niet toegankelijk?

Pagina: 1
Acties:

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03:46
Ik heb vandaag een SSD ontvangen, de OCZ Solid Series 60GB wel te verstaan.. Deze wou ik graag in mijn laptop, HP DV6725ED, steken.. Ik heb een XP SP2 cd gepakt, de drivers geslipstreamed..

De laptop heeft een Intel(R) PM965 Express Chipset met een ICH8M sata controller.. (Volgens Intel Identification Utility 3.24)

Dus logischerwijs zijn de drivers op de geslipstreamed: http://downloadcenter.int...%20Professional*&lang=eng

Bij het kiezen van de schijf in de XP setup zegt hij dat er een 122GB schijf aan hangt, en niet de eigenlijke 60GB.. Daarnaast is de schijf volgens de setup "niet toegankelijk". Dit staat er onder tussen haakjes.

Vervolgens heb ik een originele XP SP2 cd gepakt, en een usb floppy drive er aan gehangen met de nodige drivers.. Tijdens de setup dus op f6 drukken en de ICH8M laden in de setup van de usb floppy drive.. Dan zegt Windows echter dat er geen schijven gevonden kunnen worden. Via usb doet de schijf het wel gewoon in een andere pc, verder heb ik geen pc's om te testen, anders was het een stuk makkelijker geweest..

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Verkeerde driver probeer eens een andere versie en via usb aansluiten heeft weinig zin als je hem in je laptop via sata aansluit dan zou ik hem in je pc ook via sata aansluiten.

And this !! Is to go even further beyond!!!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

is de nieuwe ssd zichtbaar in je bios? (en met de correcte grootte?)

-_-

• rscheper
Dat van usb snap ik, maar ik dacht ik meld het gewoon, omdat het dan minder aan de schijf kan liggen.. Natuurlijk ga ik hem via Sata aansluiten. Maar ik heb hem getest via usb op een andere laptop, niet pc.. foutje, en die had geen sata mogelijkheden..

@ M2M, ik heb geen fatsoenlijke bios in de HP, kan geen schijven/spelers zien.. alleen maar een geheugen test doen en de boot volgorde veranderen van bijv. speler naar internal notebook hdd, ongeacht of er een schijf in zit of niet, dus kan niet uitlezen.

[ Voor 33% gewijzigd door rscheper op 08-08-2009 21:38 ]

Verwijderd

check dat menutje van boot volgorde

• rscheper
Die staat goed, dat gaat echt niet helpen om XP te installeren, gezien de cd al boven aan moet staan..

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
In de bios controleren of je iets kan wijzigen, hoe de hd zichtbaar is tav operating system.

Voorbeelden:
Normaal moet je "AHCI" en/of "sata" hebben. Indien het niet werkt dan "native ide"/of "sata als ide"

AMD Sata controller:
Native IDE
AHCI
Raid

Gigabyte Sata controller:
IDE
Sata

"(Native) IDE" is de veilige/compatible/legacy modus. SATA is nieuw, maar niet altijd even compatible. Als het bij jouw dus een driverprobleem is, kun je beter (Native) IDE kiezen.

• rscheper
Zoals gezegd, ik kan helemaal niets wijzigen, behalve de bootvolgorde, en een geheugentest uitvoeren.

• M2M

M2M

medicijnman

je moet toch op zijn minst in de post iets voorbij zien komen wat een harde schijf betreft? ik hoop toch wel dat je het standaard achtergrond schermpje tijdens de post uit kunt schakelen en de post ook voorbij zien komen?

(en was je oude harde schijf toevallig 120GB?, dat zou verklaren waarom je pc verwacht dat er nog een 120 GB schijf in zou moeten zitten. Zolang je dan de schijvenlijst niet kunt refreshen, houd het redelijk op)

-_-

• rscheper
De oude schijf is een 160GB schijf..

Via 2 HP herstel dvd's van Vista wil het wel, echter start hij niet door naar Vista.. Ik heb hem nu via usb aan de laptop liggen, en er zijn 2 partities, 1 met vista en 1 herstel, de vista partitie is echter maar 32GB groot & de herstel 2,78.. Dus opgeteld geen 60.

Ik kan inderdaad de post zien, ongeveer een seconde :) Ik zal straks de ssd even opnieuw plaatsen en kijken wat de post er van zegt. (Maakt in principe niets uit gezien Vista hem wel pakt)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:05
rscheper schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 23:50:
Ik kan inderdaad de post zien, ongeveer een seconde :) Ik zal straks de ssd even opnieuw plaatsen en kijken wat de post er van zegt.
De Pause/Break toets heeft nog één nuttige toepassing: De POST stilzetten. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• M2M

M2M

medicijnman

eventueel is een andere manier, om een linux USB stick te maken. Als de SSD in linux zichtbaar is en correct werkt, dan zou die ook fatsoenlijk in de windows setup moeten zitten.

-_-

• rscheper
In heb een Knoppix cd gedownload en geinstalleerd, dit werkt perfect, nu kan hij Knoppix netjes installeren op de 60GB.. Ligt dus op een bepaalde manier aan drivers van Windows, neem ik..

Ga nu proberen om Windows 7 te installeren..
Pagina: 1