Batterij voor Celcia 20 thermostaat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-05 11:04
Weet iemand hier toevallig hoe ik de Celcia 20 van Remeha een backup batterij kan geven ?
Standaard is hier geen optie voor.

Het is een open therm thermostaat die zijn voeding en communicatie via dezelfde 2 draads verbinding laat lopen.
Is er ergens een aansluiting voor een accu zodat de instelling niet wegraken als de CV aanstaat ?

Edit
Laat maar, er zit een dikke elco op van 1F (5.5V)
Hier ga ik proberen een Nicadje te monteren zodra ik weet welka spanning er op staat

[ Voor 17% gewijzigd door Woodski op 08-08-2009 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 15:16

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

Hoe bedoel je dat de instellingen wegraken op het moment dat de CV aan staat?
Valt het display dan weg? als dat het geval is, is er iets mis met danwel je ketel dan wel de thermostaat.

Tevens raad ik het af om een NiCad cel te monteren op de plaats waar nu de supercap zit.

Dit kan nog wel eens problemen gaan geven voor het laadcircuit van de thermostaat en eventueel ook voor het OpenTherm circuit.

Naar alle waarschijnlijkheid zal de spanning op de supercap behoorlijk variabel zijn. tussen de 2.5 en de 5 volt. Ik weet zo even niet wat de opstart spanning is van het ding maar deze is relatief laag.

[ Voor 20% gewijzigd door SjOuKeS op 14-08-2009 11:50 . Reden: Aanvullende info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:25
SjOuKeS schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:49:
Hoe bedoel je dat de instellingen wegraken op het moment dat de CV aan staat?
Valt het display dan weg? als dat het geval is, is er iets mis met danwel je ketel dan wel de thermostaat.
Ik denk dat hij bedoelt 'op het moment dat de CV uit staat'. Als je de stekker eruit trekt valt natuurlijk ook de spanning weg. Mijn Celcia 20 geeft dan nog een paar minuten de melding 'OT Error' of zoiets, en daarna gaat de display uit.

Misschien is die elco voor TS niet sterk genoeg? De vraag is dus: Hoe lang kan hij bij TS zonder stroom dan?

(dat wil ik voor mijn Celcia ook wel weten namelijk :) )

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

Gewoon 1 of meerdere niet-oplaadbare batterij de "dikke elco" laten voeden via een diode. De batterijen worden dan niet bijgeladen maar afhankelijk van het verbruik is dat (g)een probleem.