tientallen packetjes per minuut?

Pagina: 1
Acties:

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:52
Aangezien ik nu alle hier lokaal heb gechecked, nu hier maar even een vraag. Ik heb namelijk wel een vermoedde, maar graag wat meer input.

Ik keek zonet in het log van mijn router (d-link DIR 655), aangezien ik maar ongeveer 600KB/s (HTTP) download haal, wat ongeveer 6 a 7 MB/s zeker zou moeten zijn (UPC fiber power 60)(ik download erg vaak van deze server en dit is nog nooit voor gekomen). Nou blijkt heel mijn log vol te staan met de volgende meldingen:
Blocked incoming UDP packet from 80.184.31.120:7552 to mijn.ip.adres.hier:16824

Nou zou ik bepaalde programma's gaan verdenken, maar telkens is het ip + poort van de afzender anders. Deze berichten krijg ik dus tientallen per minuut en dat al minstens sinds half 5 vanmiddag (waarschijnlijk eerder, want het log is helemaal vol).

Elke nacht gaat het kabelmodem van stroom af. Het kan dus zijn dat ik regelmatig een ander ip heb. Mijn vermoedde is dat dit ip ooit eens onderdeel is geweest van een of ander netwerk...

Ik heb al eens geprobeerd mijn modem aan en uit te zetten, zo ook de router, maar ik krijg (nog) geen ander ip. Dit heeft denk ik wat tijd nodig....

Iemand een advies wat ik hier tegen kan doen?

[ Voor 3% gewijzigd door R.E. op 08-08-2009 19:58 ]

Vette shit!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:33
Is poort 16824 toevallig toegewezen aan een downloadprogramma van je? Ik ontving ook wel eens berichen van mijn modem in die sfeer dat er een inkomend pakketje werd geblokt naar mijn ip. Dat ging altijd om dezelfde poort die bij mij aan één downloadprogramma gelinkt was.

Wellicht proberen anders downloaders via p2p ofzo bestanden vanaf jouw pc te downloaden, waarbij jouw modem dat ziet als indringers. Is denk ik weinig aan te doen. Het downloadprogramma regelt zo dat je niet alleen leecht, maar ook seeder bent.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• R.E.
Ik weet wat p2p is en vuze luisterd naar 20331, daarnaast stond er geen enkele pc aan (maar ik weet niet of dat uit maakt) en ik heb geen torrents te seeden.....

[ Voor 13% gewijzigd door R.E. op 08-08-2009 20:33 ]

Vette shit!

Verwijderd

Dit zou ook goed een portscan kunnen zijn.

Nslookup: 80-184-31-120.adsl.kems.net

Het IP-adres 80.184.31.120 is toegekend aan Zajil International Telecom Company W.L.L., KUWAIT CITY

http://www.db.ripe.net/wh...&searchtext=80.184.31.120.

http://www.zajil.com/

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2009 20:48 ]

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:12
Bleh houd me er over op, elke dag ligt mijn server (ja iets anders) ook onder willekeurige aanvallen van bepaalde portscanners om te zien of ze het aan hun botnetje / mail-server (voor spam) kunnen toevoegen. Je kan er af en toe gek van worden..

Ik denk zelf dat iedereen dit wel heeft, omdat elk IP dagelijks bij langs wordt gegaan dacht ik :) Alleen sommigen merken het en de anderen weer eens niet. Mijn tip, draai een goede firewall die het verkeer goed blokt.

• Barleone
  • Laatst online: 13:33
R.E. schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 20:29:
Ik weet wat p2p is en vuze luisterd naar 20331, daarnaast stond er geen enkele pc aan (maar ik weet niet of dat uit maakt) en ik heb geen torrents te seeden.....
Lijkt p2p niet te zijn inderdaad. Kan je niet helpen dan, helaas.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 11:44
R.E. schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 19:56:
Elke nacht gaat het kabelmodem van stroom af.
Waarom? Weet je hoe SLECHT dat is voor je modem? :X

• Wouter.S
  • Laatst online: 02-01 09:15

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Ik vind het ook wat raar om 's nachts de stroom van de modem te halen maar waarom zou dit slecht zijn ? Puur het aan en uit zetten bedoel je dan, of wat?
Je zou toch wel mogen verwachten dat je de modem elke dag uit mag zetten zonder dat hij kapot gaat vind ik...

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

AlterMann schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 12:28:
[...]

Waarom? Weet je hoe SLECHT dat is voor je modem? :X
nou heb je mij nieuwsgierig, zou je even uit kunnen leggen waarom dat technisch slecht is voor je modem :)

kun je in die router je ip niet refreshen ?

[ Voor 7% gewijzigd door Fish op 09-08-2009 12:49 ]

Iperf

• AlterMann
Dat kabelmodem moet elke keer dat ie uit is geweest weer de hele frequentie afzoeken naar een signaal. Elke keer dat je dat ding van de stroom haalt duurt dat weer langer.. In ieder geval, dit was 5 jaar geleden zo :+ Heel wat defecte UPC-modems gezien door het elke nacht van de stroom halen..

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

AlterMann schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 12:59:
Dat kabelmodem moet elke keer dat ie uit is geweest weer de hele frequentie afzoeken naar een signaal. Elke keer dat je dat ding van de stroom haalt duurt dat weer langer.. In ieder geval, dit was 5 jaar geleden zo :+ Heel wat defecte UPC-modems gezien door het elke nacht van de stroom halen..
ok wat ging er dan stuk in het modem ?
of was het meer een firmware probleem ?

Iperf

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:20

bord4kop

maximaal 100KB!

AlterMann schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 12:59:
offtopic:
Klinkt leuk, is niet waar, sorry...
Een modem gaat aan en doet een verzoek om een IP adres. Gewoon vooraf geprogrammeerd, hele frequentie / spectrum afzoeken? Huh?, waar haal je dat vandaan?

En zelfs al zou het waar zijn, gaat een modulator / demodulator (= modem) daar echt niet kapot van...
Dat is juist het doel van zo 'n ding in feite :S

Ik haal mijn modem iedere nacht van de stroom, soms meerdere keren per dag.
Het ding verbruikt meer dan 10 watt, dat is de reden. Zonde om hem 80% van de tijd aan te laten als hij verder niets doet.

Dit als al 3+ jaar zo

:/

* bord4kop is ook benieuwd wat er stuk ging aan die modems?

[ Voor 11% gewijzigd door bord4kop op 09-08-2009 14:14 ]

| Security Management |

• R.E.
De frequentie van de pakketjes is nu wat afgenomen. Ze komen niet meer zo veel. Wat ik gewoon opvallend vindt, is dat het telkens een soort van random afzender is, willekeurig IP, willekeurige poort. Snelheid is nu ook weer normaal.

Overigens gaat de stroom eraf, omdat ik 's nachts toch niet internet en dat ding achter een gordijn hangt, en ik niet wil dat als ik lig te slapen, er een vonkje of iets dergelijks tegen het gordijn aan komt en zou de tent in de fik zet. Zal niet de eerste keer zijn dat dat bij iemand gebeurd....
Daarnaast bespaard het ook stroom dus geld....
bord4kop schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 13:22:
[...]

offtopic:
Ik haal mijn modem iedere nacht van de stroom, soms meerdere keren per dag.
Het ding verbruik meer dan 10 watt, dat is de reden. Zonde om hem 80% van de tijd aan te laten als hij verder niets doet.

Dit als al 3+ jaar zo

:/
Idem hier dus.

En, maar hier zal wel iemand over vallen, als dat modem kapot gaat, mag UPC het mooi voor mij komen vervangen.... Je zou toch verwachten dat Cisco die dingen wel redelijk goed maakt.....

[ Voor 27% gewijzigd door R.E. op 09-08-2009 13:54 ]

Vette shit!

• AlterMann
Hm, het was iets wat mij ooit verteld was door een UPC 3e lijner.. Maar nu je het zegt, klinkt wel erg ongeloofwaardig :+
Pagina: 1