Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

muis en andere USB-apparaten vallen af en toe uit

Pagina: 1
Acties:

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:53
Ik heb een computer waarvan de muis en andere USB-apparaten af en toe uitvallen. De onderbreking duurt vaak maar een paar seconden en dan kun je weer verder, maar het is wel erg vervelend. De computer is niet van mij, ik heb hem net 'opgeschoond' maar de USB uitval blijft. Ik weet niet wat ik eraan kan doen. Heeft er iemand een tip?

Het ligt waarschijnlijk niet aan de hardware. Up Ubuntu geeft het systeem geen problemen, alleen op Windows XP x64 SP1.

Andere stats:
AMD XP 4850e processor
ASUS M2R32-MVP moederbord
4 GB Geheugen
2x Maxtor 500 GB HD

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Wat voor een voeding heb je, de voeding is zeer belangrijk voor de hele pc.
Wat heb je aan apparaten aan de usb hangen?
Wat gebeurd er indien je er een paar loskoppeld?
Indien na het loskoppelen alles goed werkt de usb apparaten 1 voor 1 weer aansluiten en testen.

Gebruik je originele kabels, dus de originele proberen.

Gebruik je een usb hub, zorg dat dit een is met een eigen stroom voorziening.

[ Voor 10% gewijzigd door jan99999 op 08-08-2009 18:37 ]

• filipy23
jan99999 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 18:37:
Wat voor een voeding heb je, de voeding is zeer belangrijk voor de hele pc.
Wat heb je aan apparaten aan de usb hangen?
Wat gebeurd er indien je er een paar loskoppeld?
Indien na het loskoppelen alles goed werkt de usb apparaten 1 voor 1 weer aansluiten en testen.

Gebruik je originele kabels, dus de originele proberen.

Gebruik je een usb hub, zorg dat dit een is met een eigen stroom voorziening.
Er zit een 350W voeding in de computer. Videokaart is een Geforce 8400 GT Silent. 350W moet dat volgens mij met gemak allemaal trekken.

Er hangt inderdaad een USB-hub aan de computer, maar daar is niks aan aangesloten.
Er hangt ook een weerstation aan, maar die heeft ook eigen stroom. En af en toe hangt er een harddisk aan, maar die is ook extern gevoed.

Als de USB uitvalt hoor je via het geluid ie uitvalt en praktisch gelijk weer wordt aangemeld.

Verder gebeurt het uitvallen redelijk sporadisch. Hij is nu al 10 minuten niet uitgevallen.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wat voor merk voeding?
350W alleen zegt niks over de kwaliteit...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• filipy23
Raven schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 18:54:
Wat voor merk voeding?
350W alleen zegt niks over de kwaliteit...
Het is zelfs een 380W voeding. Gewoon standaardvoeding die bij de kast werd meegelevered. Kast is Antec NSK4480b. Die ook in de best buy guide van vorig jaar verscheidene malen werd aangeraden: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2008