[php][mysql][ssl] blob SSL IE 'opslaan als'

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03 23:17
Ik zit met een vreemd probleem:

Bij een 'digitale kluis' systeem onder php/mysql/apache/ssl met mod-rewrite wil ik in de database opgeslagen blob records (pdf, exe, jpg, whatever) na validatie van een user opleveren via 'opslaan als'.

Alles werkt onder firefox e.a. (weer eens) prima, maar IE (7) accepteert dat niet. Ik kan (in geval van een jpg of excel) wel direct openen, maar bij 'opslaan als' krijg ik de fantastische melding: "kan blaat.jpg van 127.0.0.1 niet downloaden. Internet Explorer kan deze website niet openen. De gevraagde website is niet beschikbaar of kan niet worden gevonden. Probeer het later opnieuw"

Het grappige is dat, als ik toesta om e.e.a. van http te serveren i.p.v. https, het allemaal prima werkt. Dus het is uitsluitend de combinatie van SSL, IE en het serveren van een blob via 'opslaan als'.

Iemand een idee? Stukje code:
=====================
header('Content-Length: '.$this->m_iBlob_Size);
header('Content-Type: $this->m_sBlob_Type');
header('Content-Disposition: attachment; filename="'.$this->m_sBlob_Naam.'";');
print base64_decode($this->m_bBlob);
=====================

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
Nevermind:

header('Pragma: private');
header('Cache-control: private, must-revalidate');

werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het idee van de blob trouwens niet dat je er gewoon binaire data in kunt opslaan, en het dus niet hoeft te base64-encoden? (Weet het niet zeker, heb nog nooit met BLOB's gewerkt, maar als je wél zou moeten base64 encoden, wat is het verschil dan tussen een BLOB en een TEXT?)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2009 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De base64 encoding is inderdaad niet nodig.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
Klopt, base64 encode-decode is in blob niet nodig en kost 1/3 extra ruimte. Zat er echter nog in van een van de 'ligt het daar ook niet aan' checks.