Ik krijg het maar niet voor elkaar om (zonder schokken) HD video's (zowel 720 als 1080 p) op ubuntu 9.04 af te spelen. Ik heb het inmiddels met Mplayer, totemplayer en VLC geprobeerd, maar allen geven schokken. Dit terwijl ik met windows vista en WMP (en CCCP) zonder problemen deze dingen kon kijken (overigens schokte VLC hier ook). Aan de pc ligt het dus niet. Gewone video's gaan zonder schokken, alhoewel de pc nog wel eens wil vastlopen (1 op de 3 keer ongeveer) zodra ik overstap van normaal naar fullscreen of andersom (geeft een zwart scherm waarna ik alleen nog met de aan/uitknop kan resetten).
De specs van mijn pc:
2 gig ram
Mobility radeo 2600
Intel Core 2 Duo Mobile T5250
uitgebreide specs
Iemand die iets voor het HD probleem weet, en wellicht ook voor het zwarte scherm?
Ik heb de drivers geinstalleerd, tenminste, die Ubuntu aangaf dat er waren (toen ik visuele effecten op extra zette). Moet ik wellicht zelf drivers op internet zoeken?
De specs van mijn pc:
2 gig ram
Mobility radeo 2600
Intel Core 2 Duo Mobile T5250
uitgebreide specs
Iemand die iets voor het HD probleem weet, en wellicht ook voor het zwarte scherm?
Ik heb de drivers geinstalleerd, tenminste, die Ubuntu aangaf dat er waren (toen ik visuele effecten op extra zette). Moet ik wellicht zelf drivers op internet zoeken?