Ubuntu 9.04 - HD (.mkv's) afspelen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik krijg het maar niet voor elkaar om (zonder schokken) HD video's (zowel 720 als 1080 p) op ubuntu 9.04 af te spelen. Ik heb het inmiddels met Mplayer, totemplayer en VLC geprobeerd, maar allen geven schokken. Dit terwijl ik met windows vista en WMP (en CCCP) zonder problemen deze dingen kon kijken (overigens schokte VLC hier ook). Aan de pc ligt het dus niet. Gewone video's gaan zonder schokken, alhoewel de pc nog wel eens wil vastlopen (1 op de 3 keer ongeveer) zodra ik overstap van normaal naar fullscreen of andersom (geeft een zwart scherm waarna ik alleen nog met de aan/uitknop kan resetten).

De specs van mijn pc:
2 gig ram
Mobility radeo 2600
Intel Core 2 Duo Mobile T5250

uitgebreide specs

Iemand die iets voor het HD probleem weet, en wellicht ook voor het zwarte scherm?

Ik heb de drivers geinstalleerd, tenminste, die Ubuntu aangaf dat er waren (toen ik visuele effecten op extra zette). Moet ik wellicht zelf drivers op internet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 18:07
gegoogled?
probeer dit eens;
http://forum.videolan.org/viewtopic.php?f=13&t=61728
het komt er op neer dat je Compiz moet uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:09
Ik zal dit morgen eens testen op mijn pc met ubuntu (ik draai nu op vista).
Klaat je nog iets weten
Grz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Even voor de duidelijkheid komen de vastlopers ook onder windows voor!
Owja als het schokt in Ubuntu staat de cpu op 100% gebruik ? Ik gebruik altijd smplayer en hier zonder schokken hd mkv's. Maarja ik heb ook een snellere cpu een T7500.

And this !! Is to go even further beyond!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij gebruik je nu de opensource versie van je video-driver.
Deze presteerd stukken slechter dan de driver van de fabrikant.

Dus...
Open-source driver verwijderen.
Driver van fabrikant downloaden.
X uit gooien,
en dan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Nee, volgens mij gebruik ik wel de versie van de fabrikant. Tenminste, toen ubuntu hem wou downloaden zei hij dat hij niet open source was en ze er dus geen verbeteringen aan konden aanbrengen. Lijkt me dus de gewone versie?

Verder: met het uitschakelen van compiz is het inderdaad gelukt, erg bedankt oddish2211. Het enige is nu dat mijn processor direct naar 100% belasting springt om de video af te spelen. Het lijkt wel of de videokaart niets doet ofzo. Dit was in windows niet het geval, dan bleef hij denk ik ergens rond de 40/50% hangen. Op zich niet zo'n probleem, het werkt iig, maar het is natuurlijk niet echt goed voor de computer als hij 2 of 3 uur lang (een film dus) op 100% staat, zeker omdat het een laptop is (= slechtere cooling). Enig idee waar dit aan ligt en of dit te verhelpen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Dat het slecht is voor je PC betwijfel ik hoor. Een processor moet makkelijk een aantal jaren stressed kunnen werken. Denk maar aan de verschillende distributed projecten die DPC in /5 draaien.
Ik heb jaren en jaren CPU's van verschillende merken stressed gedraaid zonder problemen.

Als je wilt kan je altijd sensord nog apten en in je panel de sensoren toevoegen zodat je kan zien wat de temperaturen zijn

Dat de geluidsproductie van de fans niet fijn zijn ben ik helemaal met je eens omdat laptops nu eenmaal (nog steeds) niet ontworpen zijn met een goede airflow

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecomonist
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-11-2024

Ecomonist

Niet dislectysch

Probeer dit eens, vooral Part 1: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=766683

Ik had ook een probleem met HD op Jaunty. Na deze ingreep draait het als een zonnetje, waarschijnlijk lag het aan GStreamer. NB: VLC heeft soms moeite met Samba shares, daar zou ik niet mee testen als je niet lokaal afspeelt.
Pagina: 1