Probleem met Windows 2008 server op mijn nieuwe systeem.
Het symptoom is algehele traagheid eigenlijk op alle vlakken zonder een duidelijke reden.
Ik heb de eerste keer met een redelijk trage CPU 1.8Ghz (T7100) geprobeerd te installeren, de installatie duurde bijna 24 uur om te voltooien, maar om Windows te booten daarna was hij bijna een uur bezig. Eenmaal in Windows alle Vista drivers er op gezet maar maakte geen verschil uit. Windows draaide wel, maar erg traag. CPU gebruik lag laag, rond de 20% en geheugen grotendeels ongebruikt.
Ondertussen met snellere CPU, nog steeds hetzelfde probleem.
Het systeem:
MSI Fuzzy GME965 (met laatste BIOS updates)
Socket P Intel T9300 CPU (2,5 GHZ, 6MB cache, 800FSB)
2 x 2GB ValueRAM
36GB HDD WD Raptor
Hitachi DVD-RAM S-ATA
Bij poging 2 heb ik XP x64 geinstalleerd, deze was binnen 20 minuten klaar met installatie en draait soepel.
Geen idee waar het aan kan liggen.
Het symptoom is algehele traagheid eigenlijk op alle vlakken zonder een duidelijke reden.
Ik heb de eerste keer met een redelijk trage CPU 1.8Ghz (T7100) geprobeerd te installeren, de installatie duurde bijna 24 uur om te voltooien, maar om Windows te booten daarna was hij bijna een uur bezig. Eenmaal in Windows alle Vista drivers er op gezet maar maakte geen verschil uit. Windows draaide wel, maar erg traag. CPU gebruik lag laag, rond de 20% en geheugen grotendeels ongebruikt.
Ondertussen met snellere CPU, nog steeds hetzelfde probleem.
Het systeem:
MSI Fuzzy GME965 (met laatste BIOS updates)
Socket P Intel T9300 CPU (2,5 GHZ, 6MB cache, 800FSB)
2 x 2GB ValueRAM
36GB HDD WD Raptor
Hitachi DVD-RAM S-ATA
Bij poging 2 heb ik XP x64 geinstalleerd, deze was binnen 20 minuten klaar met installatie en draait soepel.
Geen idee waar het aan kan liggen.
Pickle Rick!