Je komt dus terug van vakantie met een stapel volle geheugenkaarten. En wat doe je dan?
Ik zou graag van jullie willen weten hoe jullie dit aanpakken en vooral met welke software: foto's kopiëren, bewaren, beheren, selecteren, bewerken, afdrukken, enz...
Wat ik nu meestal doe is gewoon drag 'n drop naar mn harde schijf, alle foto's staan dan in een hele grote map. Van die map maak ik een back-up op een andere schijf en dan... dan begint de ellende: het ordenen en selecteren van de foto's
. Soms doe ik het ouderwets met een papiertje waarop ik de nummers van de foto's opschrijf die in het fotoboek komen, soms geef ik die foto's een rating, soms versleep ik de foto naar een aparte map... Maar het werkt allemaal niet echt snel en gemakkelijk... (Tips!) Foto's bewerk ik met Photoshop/CameraRAW en dan maak ik een fotoboek bij Pixbook (A3-formaat
)
Is er niet een foto-organizer waarbij je gewoon kan zeggen of de foto in de selectie moet (door 1 muisklik) of niet...
edit: ik hoop trouwens dat ik hier in het goede subforum zit...
Ik zou graag van jullie willen weten hoe jullie dit aanpakken en vooral met welke software: foto's kopiëren, bewaren, beheren, selecteren, bewerken, afdrukken, enz...
Wat ik nu meestal doe is gewoon drag 'n drop naar mn harde schijf, alle foto's staan dan in een hele grote map. Van die map maak ik een back-up op een andere schijf en dan... dan begint de ellende: het ordenen en selecteren van de foto's
Is er niet een foto-organizer waarbij je gewoon kan zeggen of de foto in de selectie moet (door 1 muisklik) of niet...
edit: ik hoop trouwens dat ik hier in het goede subforum zit...
[ Voor 3% gewijzigd door J_V_D_L op 08-08-2009 17:09 ]