Toon posts:

Wel verbinding, geen internet [Vista]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemiddag allemaal,

Opeens hadden wij geen internet meer lees verder:

Wij hebben een sirieus probleem wij kunnen wel internet ontvangen maar dan staat er onder een geel driehoekje, en kan geen internet ik heb al van alles geprobeerd zoals:

- Systeemherstel
- CMD IP/config IP/release en IP/Renew
- Router en modem 4 uur offline gehaald
- Gereset

Zo als je op het plaatje kijkt zie je dat driehoekje

En het probleem is nog aan de gang, en heb even wat screens gemaakt:

http://i32.tinypic.com/2eec45v.jpg
http://i31.tinypic.com/358wjr8.png
http://i29.tinypic.com/r9qvpi.png

Wie kan mij helpen of weet wat ik moet doen, bij Ziggo zeggen ze dat de modem goed functioneerd , alvast bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2009 17:04 ]

• coenraad12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-03-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 16:56:
Goeiemiddag allemaal,

Wij hebben een sirieus probleem wij kunnen wel internet ontvangen maar dan staat er onder een geel driehoekje, en kan geen internet ik heb al van alles geprobeerd zoals:

- Systeemherstel
- CMD IP/config IP/release en IP/Renew
- Router en modem 4 uur offline gehaald
- Gereset

Zo als je op het plaatje kijkt zie je dat driehoekje

En het probleem is nog aan de gang, en heb even wat screens gemaakt:

http://i32.tinypic.com/2eec45v.jpg
http://i31.tinypic.com/358wjr8.png
http://i29.tinypic.com/r9qvpi.png

Wie kan mij helpen of weet wat ik moet doen, bij Ziggo zeggen ze dat de modem goed functioneerd , alvast bedankt
Wellicht zijn je beveiliginstellingen niet juist. WPA etc.
Even contrleren bij je netwekinstellingen. :)

[ Voor 12% gewijzigd door coenraad12 op 08-08-2009 17:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al gedaan, nog meer tips?

• coenraad12
CMD IP/config, /flushdns

Verwijderd

0. Modem van de stroom afhalen en herstarten
0b. Controleren met een andere PC of spelcomputer/modiel/pda etc.
1. Kijk of je de correcte IP addressen krijgt.
2. Kijk of je de modem/router kunt pingen of bereiken op een andere manier.
3. Kijk of je de gateway (van je ISP), of DNS server kunt pingen op IP.
4. Kijk of DNS werkt (ping google.nl).
5. Probeer al deze stappen nog maals zonder virusscanner/firewall.
6. How to reset Internet Protocol (TCP/IP)

Etc.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2009 17:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doe je dit;

En hoe bedoel je correcte ipadressen krijgt?

• _Arno_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-03 12:32
Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 18:10:
Hoe doe je dit;

En hoe bedoel je correcte ipadressen krijgt?
je kent ipconfig wel maar je weet niet hoe je moet pingen? :X

2:
CMD
Ping "IP adres van je modem"

3:
CMD
Ping "IP adres van de DNS server van je ISP"

Wat het IP adres van je modem en de DNS server van je ISP is weet ik natuurlijk niet, dat zou je zelf moeten weten (of uitzoeken)

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als ik die screenshot bekijk lijkt het erop dat de verbinding met je router werkt aangezien je netjes een intern ip krijgt van de DHCP server van je router.

Dus het probleem ligt denk ik bij Ziggo of de verbinding van de router met het Ziggo modem.

Wat je even kan testen is om even een pc rechtstreeks met een UTP kabel aan het Ziggo modem te hangen en te kijken of dat werkt. Je moet dan niet vergeten even het Ziggo modem na het aansluiten 30 seconden van de stroom te halen. Heb je dan nog steeds geen internet dan ligt het probleem waarschijnlijk gewoon bij Ziggo, werkt het wel dan moet je verder zoeken in je eigen netwerk.

Verwijderd

99% van de gevallen toch je WPA key, even goed controleren, evt in het modem opnieuw aanmaken, of tijdelijk uitzetten voor de test. Of mac filter of iets dergelijks

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
je hebt al gecontroleerd of je pc een ip-adres krijgt van je router

kijk nu op je router dat die een ip-adres krijgt van je modem (of van je provider)

kijk op je modem dat hij een ip-adres krijgt van je provider.
(indien je router een ip van je provider krijgt, is deze stap welliht niet mogelijk / nodig)

hoe je dat doet: kijk je handleiding na,

hang ev. je pc/laptop even rechtstreeks aan modem en test zo opnieuw, werkt het dan wel: wacht de dhcp-lease af, of kijk na of je ergens een mac-adres moet ingeven bij je provider (voor 'vast' ip-adres) en geef daar dan het mac-adres op van je router.

zoveel stappen die zijn overgeslagen door je (en ook door de support-must van je provider ...)

en dat van wpa-key enzo is allemaal overbodig, want dan is de wifi-link tussen je pc en je router _niet_ in orde. En die is juist _wel_ in orde: zowel volgens status van vista, als volgens dhcp
als je wpa-key niet klopt krijg je ook geen ip-adres via dhcp van je router ...
(dus daar moet je het niet gaan zoeken)

(je krijgt pas een ip-adres via wifi nadat je de juiste wpa-key hebt gegeven en in de allowed mac-adres lijst voorkomt... anders blijft het een 169.* adres geven - wat neit van router maar van pc zelf komt)

Dit is een probleem tussen je router en je modem en/of tussen je router en de provider.
(afh. of die modem ook optreedt als router, of enkel als bridge/gateway/modem)

Laat eventueel die helpdesk-muts ook eens kijken of er een dhcp discover/offer/ack is van je router
(als ze dat kunnen zien in hun testen - als modem ook een router is, kunnen ze dat natuurlijk niet zien, dan zien ze enkel de dhcp-discover/offer/ack van je modem en niets van het interne)

[ Voor 41% gewijzigd door soulrider op 09-08-2009 09:24 ]

• ik222
  • Niet online
soulrider schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 09:17:
hang ev. je pc/laptop even rechtstreeks aan modem en test zo opnieuw, werkt het dan wel: wacht de dhcp-lease af, of kijk na of je ergens een mac-adres moet ingeven bij je provider (voor 'vast' ip-adres) en geef daar dan het mac-adres op van je router.
Dat is inderdaad de meest nuttige test op dit moment zoals ik hierboven al zeg. Dat met dat mac adres of DHCP leas afwachten is alleen niet nodig. Gewoon je pc aansluiten, dan modem 30 seconden van de stroom en het moet werken.

Werkt het niet dan ligt je probleem waarschijnlijk bij Ziggo

[ Voor 5% gewijzigd door ik222 op 09-08-2009 10:19 ]

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wat krijg je voor melding bij IP/config /release ???
En wat krijg je als je ipconfig /release doet?
En heb je al rechtermuisknop op het icoontje met het driehoekje gedaan en Repair of Diagnose?

Als je WiFi heeft niks te maken met je provider... als je nu je internet browser op start en gaat naar 192.168.0.1 zou je geen pagina te zien krijgen van je modem... omdat je wifi link stuq is.
Zou je er een kabel aanhangen werkt het wel.

En staat je Ipadress statisch ingesteld op je netwerk kaart of dynamisch ?
Want als het Statisch is kan het zo zijn dat er een ipconflict is op je netwerk.

[ Voor 51% gewijzigd door LuckY op 09-08-2009 10:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar dit kwam allemaal opeens, toen ik met me Opa lekker gezellig aan het internetten waren..

• coenraad12
Modem van de stroom af
Router van de stroom af.
30 seconden zo laten.
Modem erin. en wacht tot het linklampje constant brandt. Router aan de modem met je utp kabel, stroom erop.
Met een pennetje je router resetten, waardoor hij (hopelijk) een ip-adres van je modem krijgt.
Computer opnieuw opstarten, en ziedaar wellicht werkt het nu.

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal al gedaan, en nog niks internet moet hij hebben want anders zou ik ook niet van die streepjes zien in me taakbalk

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Heb je al wel eens je wifi netwerk opnieuw gejoined?

Verwijderd

Topicstarter
Met diverse computers, maar geen verbinding naja wel verbinding maar geen internet

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:21
Druk je pc eens bedraad aan de router (die geeft het draadloze signaal toch) en log eens in (192.168.1.1 denk ik)

Of, zoals hierboven al gemeld, modem en router minuutje van de stroom en dan instellen. Het ligt waarschijnlijk wel aan je router, die geeft het signaal niet goed door. Zit de kabel die van het modem naar de router loopt wel in de WAN poort, en niet in een LAN poort?

Verwijderd

Topicstarter
Die moet in poort 1 en niet in de WAN toch?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ping nou eerst even je router

en doe dan even een tracert
e.g. "tracert www.tweakers.net"

en als dat niet werkt "tracert 213.239.154.35"

edit,

maar als er geen stekker in je wan poort zit. is het wel logisch dat het niet werkt. dat is de poort waar internet op binnenkomt :P. kijk ff of de draad van je ziggo modem wel in je router zit

[ Voor 43% gewijzigd door Fish op 09-08-2009 13:23 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Zit nu bij me oom dus moet ik strak proberen, Moet de kabel vanaf de modem in de WAN poort van de router of in Poort 1?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 13:22:
Zit nu bij me oom dus moet ik strak proberen, Moet de kabel vanaf de modem in de WAN poort van de router of in Poort 1?
wan (wide area network)

als je je laptop bedraad wil testen (om problemen mer draadloos uit te sluiten) sluit je je laptop aan op poort1 of 2 , etc.

[ Voor 19% gewijzigd door Fish op 09-08-2009 13:25 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Oke, want nu zit de kabel van de modem in poort 1 , zal strak is even gaan kijken

Bedankt!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
en daar zit wellicht de oorzaak van je probleem ;)
(als je niets heb aangepast in je wifi-router qua dhcp-server enzo)

(volgende keer toch even schema hoe je alles aangesloten hebt incl. benaming van poorten dan hadden we dit samen kunnne oplossen in de eerste reply's )

• coenraad12
ipconfig > ip adres van je gateway noteren, een webbrowser openen en gevonden ip-adres in de adresbalk invoeren.(iets van http://192.168.2.1) Wellicht terug te vinden in de handleiding van je router, als dit alles te ingewikkeld is.
Gebruikersnaam en ww invoeren (dit alles aan de utp kabel)
Gegevens opnieuw instellen, (ook op je computer) en klaar is Nick VB 8)

[ Voor 24% gewijzigd door coenraad12 op 09-08-2009 16:34 ]

• coenraad12
Even een tip, sommige routers verliezen al hun instellingen als je ze te lang van de stroom afhoudt.

• ik222
  • Niet online
coenraad12 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 16:30:
Even een tip, sommige routers verliezen al hun instellingen als je ze te lang van de stroom afhoudt.
Nou ik ken geen enkele moderne router waarbij dat het geval is hoor. Eigenlijk elke router heeft gewoon wat flashgeheugen erin zitten waar de firmware + de instellingen op staan...

• coenraad12
ik222 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 16:36:
[...]

Nou ik ken geen enkele moderne router waarbij dat het geval is hoor. Eigenlijk elke router heeft gewoon wat flashgeheugen erin zitten waar de firmware + de instellingen op staan...
Even niet zo bijdehand :X . Ik heb bijzonder veel mensen geholpen, met (ook) moderne routers, waarbij de instellingen wel degelijk verdwenen waren.
bv. SMC, Linksys (Cisco) en nog wat gerenomeerde merken.

Verwijderd

coenraad12 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 12:17:
[...]

Even niet zo bijdehand :X . Ik heb bijzonder veel mensen geholpen, met (ook) moderne routers, waarbij de instellingen wel degelijk verdwenen waren.
Ik ken ook geen (non-defecte)router die de instellingen niet kan bewaren als de stroom er af is, en heb ook 100den van die dingen in handen gehad van alle merken: Linksys, SMC, E-tech, Zyxel, D-link, Sitecom, Asus, etc etc etc... Bij sommige (bv. Speedtouch) moet je wel even op 'Save All' drukken, maar dat lijkt mij logisch.

• ik222
  • Niet online
coenraad12 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 12:17:
[...]

Het is niet bijdehand maar hetgeen je zegt klopt gewoon niet 8)7 Een router heeft gewoon flashgeheugen waar je firmware + instellingen instaan. Dat geheugen gaat echt niet leeg als je de stroom eraf haalt, zelfs niet na lange tijd.

Als je alle instellingen van een router wilt wissen zul je dat via de webinterface moeten doen of met de reset knop erachterop (meestal langer inhouden). Als een router zomaar instellingen kwijt raakt is er iets niet goed mee. En ja dat geldt voor alle merken ;)

• coenraad12
ik222 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 13:10:
[...]

Het is niet bijdehand maar hetgeen je zegt klopt gewoon niet 8)7 Een router heeft gewoon flashgeheugen waar je firmware + instellingen instaan. Dat geheugen gaat echt niet leeg als je de stroom eraf haalt, zelfs niet na lange tijd.

Als je alle instellingen van een router wilt wissen zul je dat via de webinterface moeten doen of met de reset knop erachterop (meestal langer inhouden). Als een router zomaar instellingen kwijt raakt is er iets niet goed mee. En ja dat geldt voor alle merken ;)
Dan moet ik mijn fout toegeven _/-\o_ , maar wat is het geval. In ons kleine dorp bellen mensen mij met"ik heb geen internet" wat nu. Meestal even de stroom eraf is het verholpen. Indien niet, even resetten. Wat blijkt naderhand, de resetknop houden (bij doorvragen) ze te lang vast, zodat alsnog de fabrieksinstellingen teruggesteld worden 8)7 .

• ik222
  • Niet online
Ja oke met een powercycle bereik je inderdaad een reboot wat in veel gevallen het probleem direct oplost. Overigens doet een powercycle meestal hetzelfde als een soft reset door de reset knop kort in te drukken, ook dan wordt de router simpelweg gereboot. Maar ik een router verliest echt geen instellingen als de stroom er gewoon af is, dat zou wat zijn :P

Maar goed dit is verder ook offtopic eigenlijk...

[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 10-08-2009 16:01 ]

Pagina: 1