[PSP] 2e handsje met defect aan batterijconnector... balen!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik heb n 2ehands fat psp gekocht met wat spellen, leek me wel leuk. nou komt ie net aan en ga ik ervan uit dat het niet te fixen is: de connector waar de batterij in meot vallen is geheel afwezig.
nou ga ik natuurlijk mn best doen om mn geld terug te krijgen, maar weet ook wel een beetje hoe dat soort dingen gaat.
optie 2 is dus het proberen te fixen. ik kan die connectors zo gauw nergens op internet vinden, maar misschien iemand anders wel.
ik heb n soldeerbout en ook een handige buurman die kan helpen, dus misschien valt er nog wat te redden.
ik post zsm een foto, maar het gaat om dit ding:
Afbeeldingslocatie: http://www.console-tuning.com/images/psp/battery_connector/battery_connector_small.jpg

edit: mijn foto
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3539/3800317917_82f2d37736.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door knuppelhout op 08-08-2009 16:35 ]

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Maar je hebt 'm dus niet even laten demonstreren voordat je 'm kocht? :P

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
nee, heb m laten versturen. was tever weg om te gaan bekijken en het was zo goedkoop dat ik het gokje wel waard vond. daarbij kwam de verkoper best oke over, was niet moeilijk met adres en tel nr geven enzo.

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:15
Is wel te herstellen normaal..

maja moet je natuurlijk wel de kennis, materiaal voor hebben.
moes je het niet lukken, mag je het altijd aan mij verkopen :p

ik zal is ff rond kijken voor connector normaal heb ik zoiets wel liggen

edit:
wat je ook kunt doen is op de contact punten een gebogen draadje solderen;.. maar is dan wel heel nipt etc..

[ Voor 64% gewijzigd door Icekiller2k6 op 08-08-2009 16:41 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Volgens mij hebben ze al zitten bakken en braden in de PSP, getuige de schroeiplek rechts op de foto. (ongelukje met soldeerbout tegen het plastic leunen)

En dat gat midden op de foto? Hoort daar een schroef in te zitten? Lijkt wel of de kop kapot is gedraaid en daarna weggeboord.

[ Voor 29% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 08-08-2009 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 19:46

mux

99% efficient!

Zoek Farnell en RS components eens door - dit zijn leveranciers van de bouwblokken van elektronica. Als je zo'n component hebt gevonden is er vast wel een tweaker die zo aardig is het voor je te solderen.

Zie ik het goed en zijn de soldeerpunten waar de contactjes tegenaan moeten nog wel intact? Of is er ook e.e.a. van de printplaat af gerukt? Dan wordt het lastiger (maar niet onmogelijk!). Misschien een idee om dit topic naar EL te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
er zijn 3 contactpuntjes, de buitenste 2 zijn nog goed, de middelste is volgens mij wat meer weggeschroeid.
ik heb een soldeerbout met n redelijk kleine punt. ik zal eens zoeken naar zo'n connectortje op die websites. de link van de gezochte connector is van n site waar ze m voor 10$ exc verzending aanbieden... de groeten :D
dan maak ik er wel een leuk projectje van.
ik heb er 70 inc verzending en 4 games voor betaald. geen enorme schadepost, maar wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
ik zou sowieso is open doen... om te zien of er vanbinnen niet meer .. kapot gedaan is.. want zoals hier boven gezegd is is deze al open geweest.. en niet een paar keer

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
hij doet het wel gewoon als ie met kabel erin aangezet wordt. dus ik ga er vanuit dat er verder niks kapot is.

opde 2e genoemde websites niks kunnen vinden, heb ze wel gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:42
Je kunt vragen of je de helft van het bedrag terug kunt krijgen, en dan gewoon op eBay ofzo een connector kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Klote dat je een miskoop had... Ik heb toevallig vorige week een 2ehands PSP gekocht, voor 40 euro.. en die is nog in nieuwstaat :)

Hier zit misschien wat tussen, of ze kunnen je vertellen waar je de onderdelen vandaan kan halen?

http://www.consoleonderde...reparatie-onderdelen.html

http://www.pspreparatie.com/index1.html

[ Voor 120% gewijzigd door Murzeltje op 08-08-2009 17:34 . Reden: extra linkje, info ]

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Doet de PSP het wel nog, zonder batterij aan netvoeding moet hij gewoon booten.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
die 2e site kan ik geen email vinden, op de andere heb ik n bericht achtergelaten. dankje.

wel balen dit, ik heb n andere psp (een 2004) maar die is alleen met chickhen te gebruiken voor films enzo. dat wil ik voor op vakantie namelijk, vandaar de aanschaf van een fat psp voor weinig geld.

naja, het is vast op te lossen. maar of het binnen een week lukt? weet iemand een reparatieshop in rotterdam e.o.?

edit: booten doet ie gewoon, met lader eraan werkt ie prima.

[ Voor 7% gewijzigd door knuppelhout op 08-08-2009 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
heb nog een paar kapotte liggen hoor.. als je interesse hebt stuur een pm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasf
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Dat schroefje links op de foto lijkt wel te zijn uitgeboord?
Ik denk dat je het beste je geld terug kunt vragen, dit is niet voor een normale prijs te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
inderdaad. doe ik ook. maar zoals ik al zei: ik weet hoe dit soort dingen gaat.. ineens reageert er niemand meer op emails.
er is overduidelijk gesleuteld aan deze psp, dat zag ik gelijk toen ik de doos opende. helaas ondanks alles soms de pech dat er oplichters zijn.
ik ben inmiddels niet meer zo naief, maar je neemt met verzenden gewoon altijd een gok.
heb een reactie van die consoleonderdelen webshop, en zij denken dat je de hele printplaat moet vervangen.
misschien dus het handigst om een batterijtje te bestellen en te proberen m met draadjes aan de psp vast te solderen. dat maakt denkik nog de meeste kans van slagen. maar gaat dat lukken met het middelste draadje denken jullie?
edit: en "buitenom", als een soort extern accupack dat je aansluit op de oplaad-connector? zou dat gaan?

[ Voor 7% gewijzigd door knuppelhout op 09-08-2009 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:42
knuppelhout schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 12:54:

edit: en "buitenom", als een soort extern accupack dat je aansluit op de oplaad-connector? zou dat gaan?
Zou kunnen, maar dan weet je niet wanneer je hem moet opladen, en dan valt hij dus ineens uit als de batterij leeg.

Ik zou gewoon contact opnemen met Icekiller2k6. Kun je het originele connectortje erop zetten, en misschien heeft hij ook nog wel andere onderdelen, zodat je die uitgeboorde schroef gedeelte ook kunt repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 19:46

mux

99% efficient!

Maar... je had al aangegeven dat die connector voor 10 dollar verkrijgbaar is. tbh is dat voor een obscuur onderdeel een prima prijs, als de verzendkosten niet te hoog zijn. Op een apparaat van 70 euro kun je dat prima uitgeven lijkt me, of ben je echt op zoek naar het uitknijpen van de laatste euro?

Drie dagen eten is ook 10 euro. Een uurtje werken is 10 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accesteam
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-10 07:24
Als je met PayPal betaald hebt kan je een geschil openen dat het object afwijkt van de beschrijving... Heb ik zelf geen ervaring mee, maar ze schijnen er gewoon onderzoek naar te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
nee, heb gewoon betaald middels overboeking. heb wel n adres enzo, maar is wat tever weg.
10 euro kan wel op zich, maar daarmee is het nog niet direct opgelost...
wellicht is het nog het meest praktisch om de draadjes-soldeer-optie te proberen.

Pagina: 1