Toon posts:

Router vindt alle netwerken behalve eigen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zoals titel zegt vindt de router alle netwerken uit de buurt behalve de eigen

soms vindt hij hem wel maar dan is de verbinding slecht of valt hij na een poosje weg en dan is de router weer niet te vinden in de lijst

het gaat om een laptop met xp erop en een kpn experia box van speedtouch

waar kan dit aan liggen? moet ik misschien een instelling veranderen ergens in de router?

Verwijderd

Je router vindt alle netwerken uit de buurt? Dan gaat er iets niet goed.

Bedoel je dat je laptop jouw eigen router niet vindt?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Je bedoelt dat je laptop alle netwerken vindt behalve je eigen netwerk neem ik aan?

Ik zou eerst eens proberen om een ander kanaal in te stellen in je router. Als dat niet werkt zou ik even de nieuwste drivers installeren voor je netwerkkaart en kijken of dat iets uitmaakt.

Het meest waarschijnlijke lijkt mij dat er een ander netwerk op jou netwerk stoort, een ander kanaal gebruiken zou dit oplossen.

[ Voor 18% gewijzigd door ik222 op 08-08-2009 16:02 ]

Verwijderd

Kijk eens met bv netstumbler welke kanalen er bezet zijn, en of jou router toevallig op een kanaal zit dat al gebruikt wordt --> zorg ervoor dat je op een vrij kanaal zit.

Verwijderd

Topicstarter
router moet natuurlijk laptop zijn

Verwijderd

Analyseer de 2.4Ghz of de 5Ghz band (het is maar net welke je gebruikt) eens met een programma als netstumbler, het is mogelijk dat je last hebt van storing door bijvoorbeeld routers in de buurt of andere apparaten (denk bijvoorbeeld aan een dect telefoon). Mocht je een vrij kanaal gevonden hebben is het verstandig om een kanaal hoger of lager te gaan zitten zodat je er een vrij kanaal tussen hebt, echter is dit helaas niet altijd mogelijk.

Verder kun je kijken of je de recenste driver hebt en/of de wireless netwerkkaart niet afgeknepen wordt door een energie instelling.

Tot slot, de experiabox staat niet bekend om een super draadloos signaal, wanneer er meer dan drie vloeren van gewapend beton tussen zitten kan een andere antenne en/of de experiabox verhuizen uitkomst bieden.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2009 16:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img5.imageshack.us/img5/7966/naamloosnzp.th.png

dit komt er uit die test

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ja dat was wel duidelijk.

Heb je ook al geprobeert even een ander kanaal te gebruiken? Verder is het wel handig als je wat info geeft hoe ver router en laptop uit elkaar staan, of er veel beton tussen zit etc. Want het kan inderdaad ook zo zijn dat je gewoon te slecht signaal hebt door de afstand of het gewapend beton ertussen.

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Het is natuurlijk handig als we de SSID van jouw router weten :p Als het die 60FF78 is, zet 'm eens op kanaal 6 of 11?

En images hosten op imageshack zou bij wet verboden moeten zijn :(

[ Voor 9% gewijzigd door YellowOnline op 08-08-2009 16:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 16:12:
Analyseer de 2.4Ghz of 5Ghz band inderdaad eens met een programma als netstumbler, het is mogelijk dat je last hebt van storing door bijvoorbeeld routers in de buurt of een dect telefoon. Probeer tevens een vrij kanaal ertussen te houden. Kijken of je de recenste driver hebt en/of de WLAN NIC niet afgeknepen wordt door een energie instelling kan ook wonderen verrichten.

Verder staat de experiabox niet bekend om een super draadloos signaal, wanneer er meer dan drie vloeren van gewapend beton tussen zitten kan een andere antenne en/of de experiabox verhuizen uitkomst bieden.
er staat wel een telefoon naast de router die ik zo eens ga verplaatsen

de driver is de recentste en de energie instellingen ga ik ook nog even bijlangs maar voor zover ik weet is dat allemaal standaard omdat ik er net xp heb opgezet (eerst vista)

de laptop staat nog geen 10m van de router af dus dat kan het niet zijn

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

E-Vix

Nu met sneeuw!

En op welk kanaal zit je eigen netwerk?

Kanalen overlappen elkaar. Het beste is om een kanaal te kiezen die zo min mogelijk of helemaal neit overlapt met kanalen die mogelijk in de buurt kunnen storen. Ik vind dit plaatje altijd erg makkelijk:
Afbeeldingslocatie: http://jpoa.info/blog/wp-content/uploads/2008/09/80211-frequency-channel-map.jpg

[ Voor 79% gewijzigd door E-Vix op 08-08-2009 16:18 ]

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
YellowOnline schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 16:15:
[...]

Het is natuurlijk handig als we de SSID van jouw router weten :p Als het die 60FF78 is, zet 'm eens op kanaal 6 of 11?

En images hosten op imageshack zou bij wet verboden moeten zijn :(
ja die is het ik zal hem even op 6 of 11 zetten

Verwijderd

Topicstarter
op 6 en 11 heb ik beperkte of geen verbindingsmogelijkheden

Verwijderd

Zet hem eens op kanaal één, schakel de dect telefoon tijdelijk uit en hang de laptop eens aan de adapter.
Pagina: 1