Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74369

Topicstarter
Hey :*)

Ik wil een systeem gaan samenstellen om Full HD te gaan bewerken in Adobe Premiere CS4.
Aangezien mijn systeem 'Athlon 64 X2 DualCore 4200+ 2200 Mhz' 2 gig geheugen' Enorm vertraagd bij het editten(workflow heet dat geloof ik), ben ik genoodzaakt een leuk systeempje samen te gaan stellen.

Ik zit te denken aan een Intel® Core 8482; 2 Quad Q9550, maar als iemand zegt dat ik voor een Intel® Core 8482; i7 920 moet gaan dan zie ik dat als noodzaakelijk 2e keus. Uiteraard wil ik niet teveel uitgeven, maar ga enorm balen als ik veel geld heb uitgegeven aan een nieuw systeem met quadcore en het hapert nog steeds.

Afhankelijk van de processor een geschikt moederbordje, ddr3 6 gig geheugen, vista 64 bit.
De tijd voor het renderen boeit me eigenlijk niet, als ik maar maar realtime kan werken :9~

iemand een leuke oplossing?
thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik zou eens de nodige benchmarks bekijken tussen de Intel Core i7, een Core 2 Quad, en eventueel een AMD Phenom. Dan kan je voor jezelf beslissen welke je wil. De AMD Phenoms zijn minder duur, dus als budget het belangrijkste punt is, zou ik die zeker overwegen.

Verder zou ik ook eens gaan kijken waar in je huidige systeem de bottleneck zit. Ik denk dat dat het geheugen is, dus zou ik er zo veel in steken als mogelijk, iets van 8GB ofzo.

Alleszinds, vergelijk systemen, check je bottlenecks, kijk wat het onderdeel is dat het zwaarst wordt belast bij gebruik van CS4, en beslis ;)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

8GB? Veel meer man. Begin bij 16 GB

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

voor cs4 voldoet je huidige setup blij lange na niet. Ik zou gaan kijken naar een i7 920 of een phenomII. en probeer dan een bord met zoveel mogelijk geheugen slots en prop ze allemaal vol met geheugen cs4 is namelijk extreem zwaar.. 12 GB is overigens max op het moment voor i7 920 tenzij je 12gb tri kits gaat kopen maar die zijn 1200 euro per setje..

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-06 15:46

ThunderNet

Flits!

Als je echt zwaar zou willen videobewerken. Zou ik persoonlijk voor een Dual XEON gaan (2x 4 cores systeem) en 8-16GB geheugen :)
Wat je ook kunt doen is een dual-xeon moederbord aanschaffen, en voorlopig 1 xeon processor erin. Wordt dit te langzaam, kun je er zo een 2e bijprikken.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakPino
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Kijk ook eens hier: Tom's hardware 2009-desktop-cpu-charts/Adobe-Premiere-Pro-CS4 (minder tijd = sneller is beter, beste processoren staan onderaan :S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74369

Topicstarter
Die Phenom van AMD die ga ik eens bekijken.
En ik heb prestatiecontrolle van Vista er eens naastgehouden, en de CPU heeft het echt niet naar zijn zin.
Als ik de timeline verschijf in CS4 dan krijg ik de volgende resultaten:

CPU die heeft het het zwaarst.
De schijf schiet ook door naar de 100%
netwerk 0.
geheugen: (op 2 gig) 63% gebruikt fysiek geheugen. 31 harde fouten p/sec. Maar schiet nou niet zoveel uit als schijf en processor.

ik denk zelf Processor het belangrijkst, HD 10.000 toeren, en jullie advies om zoveel mogelijk geheugen erbij te prikken is zeker een goeie, dus lekker veel ddr sloten!

En heb even gekeken op http://www.tomshardware.c...remiere-Pro-CS4,1404.html en inderdaad, die i7 920 komt er wel heel goed uit! :)

Dual XEON klinkt goed, maar dat gaat buiten mn budget helaas.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 74369 op 08-08-2009 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-06 18:30
In plaats van een 10.000 rpm schijf zou ik een SSD nemen (de Intel X25 bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Helaas zijn dit soort topics niet de bedoeling in PMG. Welke hardware je moet kopen is idets dat je op basis van reviews, benchmarks en specs goed zelf kunt uitzoeken.
Om je toch op weg te helpen bij de keuze van hardware kun je eens kijken naar de BBGs die in CSL staan. Hier worden uiteenlopende configuraties besproken zodat je op basis daarvan kan kiezen wat je nodig hebt in jouw geval.

Dit topic gaat in elk geval op slot omdat het topic niet voldoet aan het PMG Beleid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:47

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ben je nog van plan bepaalde plugins te gaan gebruiken? CS4 zal zelf waarschijnlijk wel goed zijn geoptimaliseerd voor multicores maar eventuele third party software wellicht niet. Ik gebruik zelf Sony Vegas Pro met onder andere Magic Bullet Looks voor colour grading en met die laatste haal ik in combinatie met een GeForce 275 GTX nooit meer dan 50 procent processorbelasting. Het heeft dan weinig zin om te investeren in een dual Xeon. Gezien de hardware die je voorstelt heb je daar ook geen budget voor.

Sommige software maakt gebruik van gpu-acceleratie. Het kan nuttig zijn om te investeren in een midrange videokaart.

Ik zou een Core i7 920 pakken en die wat overklokken. Ik heb zelf 6GB geheugen en ervaar dit niet als een bottleneck. Mijn bronmateriaal heeft ook full hd resolutie met een bitrate van 30Mbps of ca. 100Mbps lossless gecomprimeerd.

Een ssd is leuk om je applicaties van op te starten maar je gaat er natuurlijk geen videomateriaal op zetten. Ik zou mijn data alleen willen toevertrouwen aan een raid-array met redundancy. Voor de prestaties is raid 10 of raid 5 met 7200 toeren harde schijven. Als je raid 5 gaat gebruiken is het verstandig om een goede raidcontroller te gebruiken, bijv. een Areca of HighPoint met een Intel IOP341 of 348-processor en wat cachegeheugen. Ik heb een tijdje gewerkt met tien 7200 toeren notebookschijven in raid 5 en dat werkte prima. Momenteel gebruik ik vijf Velociraptor's maar die zijn eigenlijk veel te duur voor videobewerking. Als je je als tussenstap rendert naar full hd lossless gecomprimeerd ben je zo 100GB aan capaciteit kwijt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.