Toon posts:

PPGA Celeron naar Slot 1 convertor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat bij pricewatch te kijken en daar las ik dit.

Is dat nou van ppga naar slot 1 ?????

Zo ja, zou dat dan betekenen dat ik op m'n bp6 een pIII kan ?

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 19:47

Shedman

Met het hart op de goede plek

PPGA Celeron naar Slot 1 converter wil zeggen dat je met die converter je Celeron op je Slot 1 MoBo kan zetten ...

Ken zou gauw de lay-out van je MoBo niet, maar als het een Slot 1 is, kun je dus met die converter een PIII kwijt ja.

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Verwijderd

Voor een PIII heb je echter een FC-PGA converter nodig. Dat is net zoiets, alleen zijn deze geschikt voor de PIII en Celeron II.

PPGA is alleen geschikt voor de oudere Celeron A.

Verwijderd

Op een Dell-site (delltalk.com?) staat beschreven hoe je een 500/533/700/733 celeron op de Dell kun zetten, dit kan met de 500/533 met de converter, maar met de 700/733 heb je een powerleap nodig.
misschien kun je daar even kijken of het bij jou ook mogelijk is

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ook Celeron A.
BP6 van Abit is nl. een dual Celeron board.

Maar het is dus eigenlijk dat je een ppga processor op een slot 1 board kan prikken ? :?

Wie zou dat nou willen ?

Ik snap er nog weinig van

Verwijderd

Het adres is webtalk.us.dell.com, ik heb al even gekeken, maar die ik bedoel is er niet meer, maar alle optiplex gxa's worden sneller gemaakt met een slot 1 converter en een powerleap, het voordeel is simpelweg dat je een snellere CPU er op kan zetten.

Je moet alleen even kijken hoe veel Volts je mobo nodig heeft, daar heb je dus die powerleap voor, het kan dus zijn dat jij hem niet nodig hebt.
Pagina: 1