Vraag en Aanbod beleid.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkpointx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik werd onlangs door het modje Microkid erop gewezen dat je een advertentie niet binnen 1 week meer dan 1x mag herplaatsen. Zonder pardon werd toen vervolgens mijn advertentie gewist.

Het ging als volgt:
-Ik plaats een advertentie
-Medewtweaker mailt (hij mailt, uit angst voor een ban) mij dat de prijs te hoog is.
-Ik ben het met hem eens en probeer de prijs aan te passen, dit kan niet meer in het tweakers systeem
-Dus ik sluit de advertentie en plaats een nieuwe met de juiste prijs
-vervolgens zie ik dat er nog een fout in de tekst staat (ik noem de oude prijs) en pas dit aan.

In mijn beleving heb ik netjes mijn oude advertentie opgeruimd en een nieuwe gestart om de mensen goed te informeren. Toch wordt blijkbaar gezien als iets 'strafbaars' waarop de advertentie wordt verwijderd door het modje Microkid.

Mijn vraag aan jullie: Is dit ook wat we willen bereiken met het beleid?

Mijn voorstel is:
-Deze imho onzinnige regel te laten vervallen
of
-De mogelijkheid introduceren om de prijs aan te passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:22

Matis

Rubber Rocket

Je kan toch gewoon al je advertenties aanpassen?

Edit: Althans, bij mij werkte dat wel. Zolang je de advertentie niet *sluit* kun je ar alles in aan blijven passen.

[ Voor 55% gewijzigd door Matis op 08-08-2009 14:43 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-10 23:24

Just_I

What did you just say?

Wat er mee te bereiken valt? Spammen van je advertentie om die meer aandacht te geven?

Overigens, zo'n verhaal kan je net zo goed kunnen kortsluiten met de mod in kwestie, dan ziet die ook de andere kant van het verhaal. Ik kan me goed voorstellen dat zo'n advertentie verwijderd word als het zo vaak in een korte tijd word "ge-update".

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkpointx
  • Niet online
@Matis
Je kan inderdaad de advertentietekst aanpassen (1x) nadat hij is geplaatst, maar je kan de prijs niet meer aanpassen, dat was het hele probleem hier.

@Just_I
Ik ben het helemaal eens met je als het om spammen gaat, maar dat lijkt me hier niet echt aan de orde. Ik vind het opmerkelijk dat updaten/aanpassen van de tekst hetzelfde wordt behandeld als herplaatsen. Je zou dus maar 1x een aanpassing mogen maken, ook als mensen om meer info vragen dan moet je op je eigen advertentie dus een berricht achterlaten. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zoals Matis al aangeeft, zoals je advertentie nog gewoon online staat, kan je deze op zo'n beetje alle punten aanpassen, ook de prijs. Er is in 99% van de gevallen dus geen enkele reden om een advertentie te laten vervallen en opnieuw te plaatsen. Dit werkt alleen maar irritatie op bij de gebruikers van V&A, aangezien die dezelfde advertentie meerdere malen achter elkaar voorbij zien komen in enkele dagen (meestal zonder op de hoogte te zijn van de achterliggende reden). Om dergelijke situaties te voorkomen, en ook om te voorkomen dat gebruikers hun advertentie te pas en te onpas herplaatsen om op te vallen, is het herplaatsen van een advertentie binnen 1 week niet toegestaan. Wil je dus wat wijzigen, pas dan gewoon de advertentie aan en plaats geen nieuwe.
Eenvoudiger kunnen we het niet maken, makkelijker wel :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

checkpointx schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 14:53:
Ik vind het opmerkelijk dat updaten/aanpassen van de tekst hetzelfde wordt behandeld als herplaatsen.
Nee, een wijziging zien wij niet als herplaatsing. Maar in jouw geval heb je doodleuk je oude advertentie op "vervallen" gezet en een nieuwe geplaats. Dat is wel herplaatsing en wordt dus niet geaccepteerd.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkpointx
  • Niet online
Zojuist nog even geprobeerd bij mijn andere advertenties, de prijs is niet aan te passen.

Ik hoor graag hoe ik dit dan wel juist had moeten oplossen.

[ Voor 26% gewijzigd door checkpointx op 08-08-2009 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:02

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Als je dan de melding ook even leest die je krijgt.. :)
Je kunt de startprijs niet meer aanpassen omdat er al biedingen zijn uitgebracht
Advertenties die op vervallen/verkocht staan kun jij niet meer wijzigen, dat klopt. Een advertentie die op "nieuw" staat en waar nog geen biedingen op gedaan zijn kun je zonder problemen zo vaak wijzigen als je wilt (tot de advertentie op verkocht/vervallen/verwijderd staat).

[ Voor 49% gewijzigd door FlipFluitketel op 08-08-2009 15:04 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

checkpointx schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 15:01:
Zojuist nog even geprobeerd bij mijn andere advertenties, de prijs is niet aan te passen.

Ik hoor graag hoe ik dit dan wel juist had moeten oplossen.
Dan wil ik daar gaat een screenshot van zien. Ik heb het net zelf bij mijn eigen advertentie getest en kon de prijs gewoon wijzigen van 100 naar 110 euro. Na opslaan werd de nieuwe prijs gewoon zichtbaar.

Ah, wacht! Je hebt het over een veiling. Dat klopt, de vraagprijs bij een veiling is inderdaad achteraf niet meer aan te passen. Dit is per design. Op zich logisch. Want als je eerst 100 euro vraagt en er komen 4 biedingen binnen (101, 102, 105 en 110) en je besluit de vraagprijs te verlagen naar 70 euro, wat moet je dan met die 4 biedingen doen? Je kan die niet zomaar verwijderen, want die gebruikers hebben immers duidelijk interesse getoond in je product. En hoe los je dan het autobied probleem op? Want dat gaat gewoon door, terwijl je eigenlijk opnieuw zou moeten beginnen bij 70 euro.
Al met al voldoende redenen om het wijzigen van de prijs te blokkeren bij veilingen.

[ Voor 54% gewijzigd door Microkid op 08-08-2009 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkpointx
  • Niet online
@Flip

Dan hoor ik nog steeds heel graag hoe ik dit goed had kunnen oplossen. Bovendien waren op die advertentie nog geen biedingen uitgebracht.
Het ging mij er echt niet om om meer aandacht te krijgen (dit was daar te kort voor op elkaar)

[ Voor 15% gewijzigd door checkpointx op 08-08-2009 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkpointx
  • Niet online
@ microkid

Ja het ging idd om een veiling.

Dan zou ik nog steeds graag horen hoe ik dit volgens het brave-tweakertjes-handboek had kunnen oplossen? Of wellicht is het beleid voor veilingen niet geheel juist gezien de situatie.

@ microkid

Zie dat je nog net een stukje aan je berricht toe hebt gevoegd, dus ik ook :)
Ik zou het erg op prijs stellen als je hier mee aan de slag ging, misschien haal ik je foto ook wel van mn dartboard af dan :p (klein geintje moet kunnen toch)

[ Voor 35% gewijzigd door checkpointx op 08-08-2009 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkpointx
  • Niet online
@microkid

Het vreemde was juist dat er nog geen biedingen waren, dus wellicht systeem zo aanpassen dat zolang er geen biedingen zijn, je de prijs wel kan aanpassen. Waarom zou je immers de prijs aanpassen als mensen al hebben geboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

checkpointx schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 15:12:
@microkid

Het vreemde was juist dat er nog geen biedingen waren, dus wellicht systeem zo aanpassen dat zolang er geen biedingen zijn, je de prijs wel kan aanpassen. Waarom zou je immers de prijs aanpassen als mensen al hebben geboden?
Ik heb het verzoek zojuist ingediend bij de devvers :)

Pagina: 1