Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ideeën te doen met oude pc

Pagina: 1
Acties:

• Maxman1850
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Hallo allemaal!

Ik heb hier nog een oude pc liggen, en nu was ik een beetje inspiratieloos wat ik er eigenlijk mee wilde gaan doen.
Nu wil ik aan iedereen vragen: hebben jullie nog goede en creatieve ideeën om de pc te gebruiken?
Ik wil de pc liever niet wegdoen, verkopen oid..
Dit zijn de specs:

AMD Athlon 64 3800+ Dual-core
Asus M2N-sli deluxe edition
Club3d nVidia 7600GT
en een HDD van 40gb die ik kan vervangen..
De pc heeft geen case.

Alvast bedankt!

Max

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

3800+ zou ik nu niet echt oud noemen 8)7

Ik heb hier een K7 (2500+) in m'n desktop zitten, maar goed.

Maak er een HTPC van? Een server? Een router?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:23
Servertje van bouwen en lekker prutsen met linux :)

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:28

PeaceNlove

Deugleuter

Verkopen en het geld in het potje voor nieuwe hardware stoppen. Altijd wel iemand die dit soort hardware nuttig kan gebruiken.

Verwijderd

Een touchscreen kopen, windows 7 installeren, aansluiten op stereo installatie en als Touch-media center pc in je huiskamer zetten. :P

• Maxman1850
  • Niet online
Verkopen wil ik liever niet, zelf kan ik hem ook goed gebruiken als mijn andere pc uitvalt oid.
Ik zat te denken er een NAS van te maken, maar ik kan nergens een goede tut vinden voor software etc.
Ik zoek nog even verder, bedankt voor de reacties! Meer ideeën zijn altijd welkom!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-11 19:57

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:18
Maxman1850 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 14:47:
Verkopen wil ik liever niet, zelf kan ik hem ook goed gebruiken als mijn andere pc uitvalt oid.
Ik zat te denken er een NAS van te maken, maar ik kan nergens een goede tut vinden voor software etc.
Ik zoek nog even verder, bedankt voor de reacties! Meer ideeën zijn altijd welkom!
Ik weet niet hoe belangrijk stroomverbruik voor je is? Gezien een NAS vaak heel veel draai uren maakt en dit dan met bovenstaande configuratie wel het nodige aan stroom gaat kosten.

Je zou er een simpele HTPC van kunnen maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 08-08-2009 14:52 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-11 15:52
Maxman1850 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 14:47:
Check freenas.org. Volgens mij zal je het practig vinden >:)

EDIT:
iemand was mij al voor.....Snelle tweakers tegenwoordig :+

[ Voor 8% gewijzigd door THE_FIREFOX op 08-08-2009 14:52 ]

• Maxman1850
  • Niet online
Bedankt, ik ga even spelen met dat freenas.org, bedankt voor de tips!
Het stroomverbruik is voor mijn moeder wel een probleem jammergenoeg, maar ik wil het even testen etc, misschien kan ik haar nog overhalen xd
Een NAS is voor mij ook niet zo heel belangrijk, aangezien ik weinig back-ups maak en ik de enige persoon in dit huis ben met een pc :P

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
http://www.smallnetbuilde...option,com_nas/Itemid,190
Hier staan voorbeelden van nas tav hardware en software.

• Paul1994
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:11
Oud? Je pc is nieuwer als die van mijn familie?

Nouja, miss gebruiken als fileserver. Is er geen optie om dit moederbord op ''low'' te zetten? dan gebruikt het niet zoveel stroom.

• Maxman1850
  • Niet online
Ik heb geprobeerd om de software van freenas.org erop te zetten maar dit lukte niet, ik, en nog iemand anders die erbij was, denken dat de HDD waarschijnlijk stuk is, deze is ook al een heel stuk ouder dan de rest van de pc, ik ga het nog een keer proberen met een andere HDD als ik die heb.

De pc is samengesteld in 2007, ik heb mijn pc daarna geupgrade dus eigenlijk is ie idd niet zo oud..
Bedankt voor de berichtjes!!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ding stiller maken en gebruiken als HTPC voor je DivX en HD films ?

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Aan je moeder geven? Aangezien je de enige in huis bent met een PC.

Verwijderd

Of je maakt er een telefooncentrale van.

http://www.askozia.com/pbx/

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2009 16:25 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Server van maken, met honderden gigabytes aan de meest illegale warez die je kunt vinden, erop ?'

Haha nee grapje.

Maak er een systeem van dat dient als:
printerserver
fileserver
webserver
HTPC

[ Voor 36% gewijzigd door ThinkPad op 09-08-2009 18:14 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mja een consumentenmobo en een (relatief) dikke 3d kaart in een server gaat natuurlijk nooit een beetje een nette server maken. Stel je er dan ook niet alteveel bij voor qua betrouwbaarheid en stroomverbruik.

Verder kan het best leuk zijn, maar ik vind het raar om aan anderen te vragen wat jij met een pc kunt doen.

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11 22:39

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Een super overclock er mee doen zonder koeler erop tot de cpu er af klapt

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

DJ-Visto schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 18:19:
Een super overclock er mee doen zonder koeler erop tot de cpu er af klapt
heel creatief hoor... voor 20 seconden :X

volgens mij is het systeem om als NAS station te gebruiken nog veel te recent, dit is eerder weggelegd voor de echt oude PC's :P

ik zou zeggen nette case voor kopen, stille koeler en gebruiken als HTPC gebruiken, of als gewoon internet PC'tje

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Sja, ik zou zeggen, maak er een server van.
Zijn er games die je graag speelt waar je een dedicated server voor kan draaien?

Je zou er ook een webserver van kunnen maken (ditch de videokaart ;) ) en dan in een pizzadoos case (oftewel: 1U servercase) stoppen en die colocaten.
Paar domeinnaampjes erbij en dan lekker aan de slag met websites?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Uhh doe dat nou aub niet met consumenten hardware.
Als je een 1U doos koopt moet je ook een 1U PSU nemen, en wil je eigenlijk wel wat betrouwbaarheid hebben.
Sowieso is dat een vrij duur geintje als je het goed doet en dan is de aanschafprijs van de server niet meer heel relevant als je die in 3 jaar afschrijft.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Boudewijn schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:01:
Uhh doe dat nou aub niet met consumenten hardware.
Als je een 1U doos koopt moet je ook een 1U PSU nemen, en wil je eigenlijk wel wat betrouwbaarheid hebben.
Sowieso is dat een vrij duur geintje als je het goed doet en dan is de aanschafprijs van de server niet meer heel relevant als je die in 3 jaar afschrijft.
Ach, voor een speelservertje hoeft het niet allemaal geweldig te zijn joh.
Ken er wel meer die het op die manier doen. Gewoon consumentenhardware in een 1U of 2U case en dan ergens tegen een zo laag mogelijke prijs ophangen.
Is gewoon leuk om mee te prutsen en de boel niet thuis te hebben draaien (ivm lawaai, energie en de bandbreedte die het kost op je eigen ADSL lijntje)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

True, maar gaat je hosting bedrijf het fijn vinden?
Sowieso is daar 's nachts staan omdat je hardware gaar is echt niet fijn.... als je al 24/7 xs hebt.

(btw: over 3 jaar gerekend is 50E in de maand redelijk. Op dat budget kun je best een aardig mobo+cpu kopen... dat maakt dan ook niet veel meer uit).

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Tsja, niet elke hoster vind het leuk idd, maar als het kan, why not?
En alssie gaar is, ok, niet leuk. Maar het is ook niet bedrijfskritisch oid, dus alssie er een dagje uit ligt door defect RAM b.v. is jammer maar niet het eind van de wereld.

Het is gewoon een afweging die je dan maakt. Als het speelgoed is, doet het er verder niet zoveel toe wat het aan hardware is en waar het geplaatst is.

[ Voor 24% gewijzigd door McKaamos op 10-08-2009 12:03 ]

• Maxman1850
  • Niet online
Een server om mee te spelen met websites heb ik al, dus dat is niet nodig..
En ik vraag het om mezelf op iedeeën te laten brengen..
Een NAS er van maken is inderdaad een minder goed idee, ik denk dat ik beter een NAS kan kopen en dit systeem kan verkopen, bedankt voor de reacties allemaal!!!
Pagina: 1